W dobie kryzysu NIEzwalniajmy – można inaczej
Pojawienie się koronawirusa obróciło życie wszystkich do góry nogami, to co braliśmy za pewnik nagle już pewnym jest. Plany, które snuliśmy o inwestycjach, wakacjach czy zmianie pracy zostały zawieszone, nasze biznesy stanęły i z niepokojem czekamy na to, co przyniesie każdy następny dzień.
Świat stanął, sklepy zamknięto, pracownicy korporacji przenieśli się do domów na home office. Ten nagły, nieplanowany przystanek dotknął lub dotknie wszystkie branże. Już dziś wielu pracodawców musiało rozstać się ze swoimi pracowniami, a widmo masowych zwolnień wisi nad niezliczoną ilością przedsiębiorstw. Ludzie boją się o swoją pracę.
Naprzeciw tej sytuacji wychodzi kampania społeczna #NieZwalniajmy jest ona dobrowolnym zobowiązaniem przedsiębiorstw, aby starali się by cięcia kosztów, niezbędne do utrzymania biznesu, obyły się bez zwolnień ludzi. By jak najwięcej pracowników miało zapewnioną posadę i ze spokojem mogło patrzeć w przyszłość.
O kampanii możecie przeczytać więcej stronie https://niezwalniajmy.pl/
Sposobów by zachować miejsca pracy jest wiele, ze Świata i kraju płynie coraz więcej dobrych przykładów. Choć czas pokaże jak zmieni się nasza rzeczywistość, to najważniejsze jest byśmy rozmawiali, byśmy byli solidarni. Pewność zatrudnienia jest dla większości pracowników priorytetem, rozumieją oni obecną sytuację i część z nich zgadza się na obniżenie wynagrodzenia przy gwarancji utrzymania stanowisk. Każdy jest świadomy, że o nową pracę będzie teraz o wiele ciężej.
Każda firma, która chce walczyć o swoich pracowników powinna być doceniona, w ramach akcji #niezwalniajmy promowane są właśnie takie przedsiębiorstwa. Kampania zachęca do wspólnych rozważań jak inaczej można ograniczyć koszty, zachowując zespół, którego stworzenie często było czaso i pracochłonne.
Inicjatorem i organizator akcji jest Homejob – portal rekrutacyjny dedykowany pracy zdalnej i elastycznej. Celem portalu jest promocja rozwiązań ułatwiających łączenie życia zawodowego i osobistego tak, aby jak najwięcej osób mogło być aktywnych zawodowo, jak również wskazywanie efektywności elastycznego podejścia do miejsca i czasu pracy dla pracodawców. W obecnej sytuacji na rynku pracy Homejob, w ramach akcji #Niezwalniajmy, promuje firmy, które deklarują, że jednym z ich priorytetów w czasie koronawirusa jest zachowanie jak największej liczby miejsc pracy.