Colgate-Palmolive wspiera globalną kampanię WHO SafeHands
Colgate-Palmolive przekazuje środki czystości, higieny osobistej i pielęgnacji jamy ustnej o wartości ponad 700 tys. zł na walkę z pandemią COVID-19 oraz wspiera globalną kampanię WHO SafeHands
- Środki czystości i higieny osobistej o wartości 20 milionów dolarów zostaną przekazane organizacjom non-profit na całym świecie (produkty o wartości ponad 700 tys. zł trafią do potrzebujących w Polsce)
- Firma specjalnie wyprodukuje i przekaże na rzecz organizacji społecznych 25 milionów mydeł
w kostce wspierając inicjatywę #SafeHands Światowej Organizacji Zdrowia
Firma Colgate-Palmolive przekaże środki czystości, higieny osobistej i pielęgnacji jamy ustnej o wartości ponad 700 tys. zł polskim organizacjom non-profit na pomoc w walce
z rozprzestrzenianiem się w Polsce epidemii COVID-19. Darowizna jest częścią globalnych działań firmy, w zakres których wchodzi także wsparcie kampanii #SafeHands prowadzonej przez WHO. Colgate-Palmolive wyprodukuje i przekaże na cele tej światowej kampanii 25 milionów mydeł w kostce.
Ponadto Colgate zobowiązuje się do przekazania środków czystości, higieny osobistej i pielęgnacji jamy ustnej o wartości 20 milionów dolarów organizacjom społecznym na całym świecie, które posiadają infrastrukturę umożliwiającą dystrybucję tych produktów wśród osób najbardziej potrzebujących i narażonych na zachorowanie.
W Polsce firma Colgate-Palmolive nawiązała współpracę z kilkoma organizacjami, którym przekaże środki higieny osobistej i jamy ustnej. Darowizna ta pomoże osobom znajdującym się w trudnej sytuacji uzyskać dostęp do podstawowych produktów higienicznych, w tym szczoteczek i past do zębów, płynów do płukania jamy ustnej oraz środków do mycia ciała i rąk a także wspomoże personel medyczny i ratowniczy w ich działaniach.
– Trwająca pandemia COVID-19 to wyzwanie bez precedensu. Ponieważ jedną z najważniejszych rzeczy w walce z nią jest zapobieganie rozprzestrzenianiu się wirusa, Colgate-Palmolive angażuje się w działania, które w bezpośredni sposób temu służą. Musimy zrobić wszystko, by chronić tych bardziej zagrożonych i potrzebujących, a także pracowników służby zdrowia i placówek opiekuńczych, którzy są na pierwszej linii walki z koronawirusem – powiedział Wojciech Król, dyrektor generalny Colgate-Palmolive na region Europy Środkowo-Wschodniej.
Według WHO, która na bieżąco przekazuje informacje dotyczące pandemii COVID-19, właściwe mycie rąk ma kluczowe znaczenie dla spowolnienia rozprzestrzeniania się choroby. Jednak trudności w dostępie do środków higieny osobistej i brak wiedzy na temat tego, jak powinno się właściwie myć ręce, by ochronić się przed wirusem to problemy, z którymi zmagają się na całym świecie społeczności bardziej narażone na zachorowanie.
Mierząc się z tym wyzwaniem, firma Colgate-Palmolive ogłosiła 3 kwietnia br. mobilizację swoich 5 zakładów produkcyjnych na trzech kontynentach, które, począwszy od 27 kwietnia, mają wyprodukować 25 milionów mydeł
w kostce. Na specjalnie zaprojektowanych opakowaniach mydeł znajdą się dokładne instrukcje dotyczące zalecanego sposobu mycia rąk.
Działania te mają wspomóc przekaz kampanii WHO #SafeHands i sprawić, że dobre praktyki mycia rąk będą stosowane jeszcze długo po tym, jak skończy się kampania. W Europie produkty te będą dystrybuowane w Hiszpanii i we Włoszech, gdzie trafią do rodzin i członków społeczności lokalnych należących do grup wyższego ryzyka zachorowania.
Aby dodatkowo zwiększyć świadomość w zakresie właściwego mycia rąk, Colgate-Palmolive promuje akcję WHO #SafeHands na różnych platformach medialnych oraz angażuje globalnych ambasadorów, takich jak Michael Phelps, który jest twarzą kampanii “Save Water” marki Colgate.
***
O Colgate-Palmolive:
Colgate-Palmolive to wiodący globalny producent dobór konsumenckich. Firma zatrudnia 34 000 osób, a jej misja to poprawa zdrowia i ogólnej kondycji ludzi i zwierząt domowych. Colgate-Palmolive skupia się na produktach do higieny jamy ustnej, pielęgnacji ciała, środkach czystości
i pożywieniu dla zwierząt domowych. Firma prowadzi działalność w ponad 200 krajach, sprzedając swoje produkty pod tak uznanymi na całym świecie markami jak: Colgate, Palmolive, elmex, Tom’s of Maine, hello, Sorriso, Speed Stick, Softsoap, Irish Spring, Protex, Sanex, Filorga, eltaMD, PCA Skin, Ajax, Axion, Fabuloso, Soupline i Suavitel, a także Hill’s Science Diet i Hill’s Prescription Diet. Firma jest również doceniana za swoją innowacyjność w promowaniu równowagi ekologicznej
i dobrostanu społeczności, w tym za osiągnięcia w zakresie oszczędzania wody, zmniejszania ilości odpadów, promowania możliwości recyklingu i poprawy zdrowia jamy ustnej dzieci dzięki programowi “Bright Smiles, Bright Futures”, którym od 1991 roku zostało objętych już ponad miliard dzieci. Więcej informacji na temat globalnej działalności Colgate można znaleźć na stronie http://www.colgatepalmolive.com.