Poczuj miętę do CSR

Poczuj miętę do CSR
  • Home
  • Praca w CSR
  • Moje artykuły na innych stronach
  • Artykuły gościnne
  • O autorce
  • Strony o tematyce CSR
  • Współpraca
  • Home
  • Praca w CSR
  • Moje artykuły na innych stronach
  • Artykuły gościnne
  • O autorce
  • Strony o tematyce CSR
  • Współpraca

No Widgets found in the Sidebar Alt!

Wywiad

Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku!

read more
December 30, 2024
Wywiad

Zdrowie odmienione przez wszystkie litery ESG – Wywiad z Joanną Węgrzynowską z LUX MED -cz.2

W pierwszej części wywiadu poruszyłyśmy cele i priorytety Grupy LUX MED, jak przeciwdziałacie negatywnym skutkom zdrowotnym, które są związane ze zmianami klimatycznymi, jak motywujecie ludzi do ruchu, przybliżyłaś też czytelnikom…

read more
August 19, 2024
Wywiad

Zdrowie odmienione przez wszystkie litery ESG – Wywiad z Joanną Węgrzynowską z LUX MED -cz.1

Miałam przyjemność porozmawiać z Joanną Węgrzynowską o zdrowych miastach, społecznościach lokalnych, współpracy z samorządami, a przede wszystkim o zdrowiu, odmienionym przez wszystkie litery ESG, które jest priorytetem Grupy LUX MED.…

read more
August 12, 2024

Archiwum

  • February 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • July 2024
  • June 2024
  • January 2024
  • July 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • November 2022
  • October 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • April 2022
  • November 2021
  • October 2021
  • March 2021
  • February 2021
  • January 2021
  • November 2020
  • September 2020
  • June 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • December 2017
  • November 2017
  • October 2017
  • September 2017
  • August 2017
  • July 2017
  • June 2017
  • May 2017
  • April 2017
  • March 2017
  • February 2017
  • January 2017
  • December 2016
  • November 2016
  • October 2016
  • September 2016
  • August 2016
  • July 2016
  • June 2016
  • May 2016
  • April 2016
  • March 2016
  • February 2016

Kategorie Postów

  • Aktualności ze świata ESG
  • Bez kategorii
  • Uncategorized
  • Wywiad
  • Uncategorized

    Buy Nothing Day, czyli bądź w kontrze do konsumpcyjnego szaleństwa Black Friday

    November 21, 2019 /

    Bezrefleksyjne konsumpcyjne szaleństwo związane z Black Friday nie mogło pozostawać niezauważone. Tak narodziła się idea Buy Nothing Day, czyli Światowego Dnia bez Zakupów. Pierwszy Buy Nothing Day zorganizowano 1992 r. w Kanadzie – od początku traktowany był jako przeciwwaga dla Black Friday. Dziś inicjatywa znana jest już na całym świecie. Buy Nothing Day – międzynarodowa inicjatywa sprzeciwiająca się nadmiernemu konsumpcjonizmowi związanemu z Black Friday. To wyzwanie rzucone idei Black Friday i wyraz protestu przeciwko zbytecznym zakupom.  Konsumpcjonizm wymknął się spod kontroli, nadmiar i nadprodukcja wyznaczają rytm naszego życia. Szybko kupujemy, równie szybko pozbywamy się odzieży, by napełnić szafy kolejnymi, niepotrzebnymi zakupami i gadżetami. Poprzez kompulsywne, niepotrzebne zakupy sygnalizujemy też producentom,…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    REBELKI

    November 19, 2019

    CSR od kuchni – okiem praktyka. Wywiad z Łukaszem Makuchem – część druga

    October 31, 2016

    W dobie kryzysu NIEzwalniajmy – można inaczej

    May 18, 2020
  • Uncategorized

    Startuje II edycja programu „Biznes kontra smog”

    November 20, 2019 /

    Badanie PwC: 68% pracowników rozważa zmianę miejsca pracy ze względu na smog. Startuje II edycja programu „Biznes kontra smog” Kraków, 13 listopada 2019 r. – Z badania przeprowadzonego wśród pracowników firm zaangażowanych w drugą edycję programu „Biznes kontra smog” wynika, że aż 68% z nich rozważa lub rozważało zmianę pracy ze względu na złą jakość powietrza w miejscowości, w której pracuje. Smog staje się coraz większym wyzwaniem także dla pracodawców, dlatego do drugiej edycji projektu włączyło się ponad dwa razy więcej organizacji niż rok wcześniej. Program „Biznes kontra smog” powstał z inicjatywy PwC i jest realizowany we współpracy z 26 firmami pod auspicjami Krakowskiego Alarmu Smogowego i Stowarzyszenia ASPIRE oraz…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Czy da się ograniczyć zużycie plastiku prowadząc sklep?

    February 26, 2019

    Kalendarz wydarzeń CSRowych – co nas czeka do końca roku 2017?

    October 1, 2017

    Adoptuj pszczołę – 5 edycja akcji

    October 8, 2017
  • Uncategorized

    200 % normy, czyli 110 tysięcy drzew dla Nadleśnictwa Lipusz

    November 20, 2019 /

    W dwie październikowe soboty blisko 1500 osób, pracowników trójmiejskich firm i instytucji odtworzyło 11 ha lasu na terenach dotkniętych nawałnicą w 2017 roku. Nasadzono blisko 110 tysięcy brzóz, modrzewi, sosen i innych gatunków drzew. Akcja „Do nasadzenia” zainicjowana przez firmę Torus zakończyła się podwójnym sukcesem – ponad 2-krotnie przekroczono pierwotne założenia. – Zaskoczyła nas skala tego wydarzenia. Nie spodziewaliśmy się tak dużego odzewu ze strony firm i tak wielu chętnych do pracy w sobotę. Podobnie jeśli chodzi o końcowe efekty – pierwotnie zakładaliśmy nasadzenie 50 tysięcy drzew, a skończyło się na 110 tysiącach, czym mocno zaskoczyliśmy nawet leśników. To był wielki projekt „zaskoczeń”, odkrywania jak funkcjonuje las i dlaczego jest…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Działalność społeczna PGE w 2020 roku

    January 25, 2021

    Millenialsi na rynku pracy, szansa czy zagrożenie?

    January 10, 2017

    PGNiG skorzysta z pomysłów polskich startupów

    October 13, 2016
  • Uncategorized

    „Ratuję, nie marnuję”, czyli jak Tesco edukuje dzieci nie tylko w Światowy Dzień Żywności

    November 20, 2019 /

    Sieci handlowe coraz silniej angażują się w walkę z marnowaniem żywności. Tesco doskonali wewnętrzne procesy dystrybucji i przechowywania produktów, a od 2013 roku przekazuje nadwyżki żywności potrzebującym. Od ponad 5 lat edukuje dzieci w zakresie zdrowego odżywiania i niemarnowania żywności. Jedną z ciekawszych inicjatyw jest konkurs dla najmłodszych, zachęcający do zaangażowania się w obchody przypadającego 16 października Światowego Dnia Żywności. Problem nieprawidłowych nawyków żywieniowych oraz marnowania żywności dotyczy wszystkich, którzy mają z nią styczność – konsumentów, producentów, ale również sieci handlowych. Tesco regularnie przekazuje nadwyżki produktów spożywczych potrzebującym oraz edukuje najmłodszych, uświadamiając wagę problemu. Edukacja już od najmłodszych lat Odpowiadając na potrzeby edukacji najmłodszych, Tesco od 2016 roku realizuje program…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Race for the Cure – Baxter solidarnie z chorymi na raka piersi

    September 16, 2019

    Perwoll w kampanii #RethinkFashion uczy odpowiedzialnej konsumpcji

    September 29, 2019

    Clarios wyznacza standardy w zakresie ochrony środowiska

    February 20, 2021
  • Uncategorized

    Unilever ogłasza nowe zobowiązania na rzecz świata bez odpadów

    November 20, 2019 /

    Do 2025 r. Unilever wyeliminuje z produkcji ponad 100 000 ton plastiku oraz zbierze i przetworzy więcej opakowań niż sprzedaje. Unilever producent marek takich jak Dove, Axem Ben & Jerry’s, Lipton i Hellmans, ogłosił nowe, ambitne zobowiązania, dzięki którym ograniczy produkcję plastiku i jednocześnie aktywnie przyczyni się do budowania gospodarki obiegu zamkniętego. Unilever zobowiązał się, że do 2025 roku: zmniejszy o 50% ilość używanego plastiku poprzez redukcję plastikowych opakowań o ponad 100 000 ton oraz zwiększenie użycia tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu pomoże zebrać i przetworzyć więcej plastikowych opakowań niż sprzedaje Unilever realizuje swoje zobowiązania, którym jest dążenie, by do 2025 roku wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych nadawały się do…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Plastik nie jest fantastic

    November 15, 2018

    Marki Somat i Pur wspierają globalny program dożywiania UNICEF

    November 20, 2019

    „Krok w przyszłość” – mFundacja ogłasza II edycję konkursu matematycznego

    July 11, 2017
  • Uncategorized

    Marki Somat i Pur wspierają globalny program dożywiania UNICEF

    November 20, 2019 /

    W ramach wspierania przez marki Somat i Pur globalnego programu dożywiania UNICEF firma Henkel przekaże środki niezbędne do sfinansowania 28 milionów posiłków dla potrzebujących dzieci. Akcja zbierania funduszy odbywać się będzie w dziesięciu krajach, w tym również w Polsce, gdzie w okresie od 1 października do 31 grudnia 2019 od każdego sprzedanego produktu marek Somat i Pur firma Henkel Polska przekaże na rzecz dożywiania dzieci 12 groszy. Polscy organizatorzy akcji szacują, że zebrana w Polsce kwota pozwoli na dofinansowanie ponad 3 mln zdrowych posiłków. Tylko jedno na 6 dzieci w krajach o niskim lub średnim poziomie dochodów odpowiednio się odżywia, a 50 milionom dzieci grozi ostre niedożywienie. UNICEF, czyli Fundusz…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    KOGENERACJA S.A. dzieli się ciepłem

    August 2, 2017

    Henkel wprowadza opakowania z odpadów pochodzących ze społecznej zbiórki

    June 22, 2019

    Blaski i cienie crowdfundingu

    August 31, 2016
  • Bez kategorii

    Rusza III edycja konkursu CSR Masters – działaj z Henklem!

    November 20, 2019 /

    W ramach wspierania przez marki Somat i Pur globalnego programu dożywiania UNICEF firma Henkel przekaże środki niezbędne do sfinansowania 28 milionów posiłków dla potrzebujących dzieci. Akcja zbierania funduszy odbywać się będzie w dziesięciu krajach, w tym również w Polsce, gdzie w okresie od 1 października do 31 grudnia 2019 od każdego sprzedanego produktu marek Somat i Pur firma Henkel Polska przekaże na rzecz dożywiania dzieci 12 groszy. Polscy organizatorzy akcji szacują, że zebrana w Polsce kwota pozwoli na dofinansowanie ponad 3 mln zdrowych posiłków. Tylko jedno na 6 dzieci w krajach o niskim lub średnim poziomie dochodów odpowiednio się odżywia, a 50 milionom dzieci grozi ostre niedożywienie. UNICEF, czyli Fundusz…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    86% Polek wciąż doświadcza nierówności– w Międzynarodowy Dzień Kobiet Avon wzywa do działania i wzmocnienia ich pozycji

    March 10, 2023

    „Our People Round The World” rowerem w szczytnym celu- II edycja akcji Euro Banku

    May 21, 2018

    UN GCNP uruchamia system długoterminowego wsparcia dla Ukrainy

    April 26, 2022
  • Uncategorized

    Trash Challenge – wrocławska firma podnosi rękawiczkę

    November 20, 2019 /

    W dobie kryzysu klimatycznego powstała inicjatywa społeczna, która jest nową wersją powszechnie znanego „sprzątania świata”. Zasady #trashchallenge są bardzo proste – wystarczy wziąć sprawy (dosłownie) w swoje ręce. Akcja zyskuje na popularności w całej Polsce i właśnie dołączyła do niej jedna z największych wrocławskich firm.Historia Trash Challenge rozpoczęła się od wpisu na Facebooku. Jeden z użytkowników na swoim profilu umieścił dwie fotografie. Na jednej – dzikie składowisko śmieci, na drugiej, to samo miejsce, ale już wysprzątane. Zdjęcia zostały opatrzone podpisem: „Nowe wyzwanie dla was, znudzone nastolatki. Zróbcie zdjęcie miejsca, które potrzebuje sprzątania i pokażcie, co z nim zrobiliście”. Wyzwanie rzucone nastolatkom zaangażowało ludzi na całym świecie, w każdym wieku. Wrocławska…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    10 edycja programu W drodze do pracy

    February 12, 2020

    Działalność społeczna PGE w 2020 roku

    January 25, 2021

    Henkel parterem XIV edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu

    April 3, 2018
  • Uncategorized

    REBELKI

    November 19, 2019 /

    Zakończyła się pierwsza edycja programu społecznego Rebelki, prowadzonego przez firmę Henkel Polska we współpracy z platformą edukacyjną Zwolnieni z Teorii. W ramach tej inicjatywy, 20 nastoletnich uczestniczek przy wsparciu mentorek z Henkla, zrealizowało pięć autorskich projektów społecznych. Celem programu Rebelki jest rozwijanie postaw liderskich wśród młodych, aktywnych społecznie dziewczyn, a przez to inicjowanie zmiany społecznej. Program skierowany jest do młodych liderek, które mają już za sobą pierwsze doświadczenia w realizacji inicjatyw społecznych. Uczestniczki programu tworzą 4 osobowe zespoły, w których wspólnie realizują projekty społeczne. W tym zadaniu wspierają je mentorki z firmy Henkel. Dzięki oferowanym w ramach programu szkoleniom, mentoringowi oraz pracy zespołowej, młode liderki rozwijają kompetencje w obszarach przywództwa,…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Cała prawda o oleju palmowym

    June 25, 2018

    Responsible Business Summit & Awards Gala

    October 2, 2016

    „Gazeta Wyborcza” z listem Adama Michnika do posłów Parlamentu Europejskiego przed debatą o wolności mediów w Polsce

    March 9, 2021
  • Uncategorized

    Wystartowała 4. edycja programu edukacyjnego „Mały Świat Dużego Pieniądza”

    October 31, 2019 /

    W roku szkolnym 2019/2020 ponad 400 uczniów szkół z Dębicy i okolic weźmie udział w programie edukacyjnym organizowanym przez Fundację Śnieżki Twoja Szansa. Podczas warsztatów dzieci zapoznają się z tematami ekonomicznymi, a w ramach podsumowania projektu odwiedzą Centrum Pieniądza NBP oraz Centrum Nauki Kopernik. „Mały Świat Dużego Pieniądza” to projekt przybliżający uczniom klas czwartych szkół podstawowych zagadnienia z zakresu ekonomii i jej wykorzystania w codziennym życiu, poprzez planowanie wydatków, oszczędzanie oraz zarabianie i szacunek do pracy. Uczestnicy dowiedzą się także o funkcjonowaniu pieniądza i planowaniu czasu. Ważnym zagadnieniem, z którym w tegorocznej edycji projektu zetkną się dzieci, będzie również wolontariat. W trakcie roku szkolnego uczniowie biorący udział w projekcie spotkają się…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Gazeta.pl patronem Outriders Festiwal

    February 19, 2021

    Ruszyła „Piątka dla Natury” NOWY program edukacyjno-grantowy marki VELVET dla szkół podstawowych

    March 4, 2021

    Responsible Business Summit & Awards Gala

    October 2, 2016
 Older Posts
Newer Posts 

Najnowsze artykuły

  • 9 lat bloga
  • Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku!
  • Fundacja „Wawel z Rodziną” podsumowuje 15 lat działalności
  • Coraz większe wyzwania rynku pracy i edukacji – przygotuj swoje dziecko już dziś. Przeczytaj raport firmy Henkel Świat Młodych Badaczy 4.0. Kompetencje do przyszłości
  • Ruszyła 7. edycja akcji CharytatywnaChoinka od Karmimy Psiaki.Cała Polska robi prezenty bezdomniakom!

Ashe Theme by WP Royal.