Henkel wprowadza opakowania z odpadów pochodzących ze społecznej zbiórki
Firma Henkel podjęła kolejne kroki w ramach współpracy z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank. Dział Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) wprowadzi na rynek opakowania wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyclingu. Nawet 50% ich składu będzie stanowił tzw. Social Plastic – plastik pochodzący ze społecznej zbiórki.
W 2017 roku firma Henkel zjednoczyła siły z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank. Celem współpracy jest zbiórka odpadów plastikowych zanim trafią one do oceanów, zwłaszcza w miejscach, gdzie brak jest infrastruktury potrzebnej do ich utylizacji. W ramach tej inicjatywy mieszkańcy Haiti, jednego z najbardziej zanieczyszczonych regionów na świecie i zarazem najbiedniejszych, mogą wymieniać zebrane przez siebie plastikowe odpady na pieniądze, produkty lub usługi. Tak społecznie pozyskany plastik tzw. Social Plastic, firma Henkel stosuje przy produkcji wybranych opakowań produktów własnych, wspierając tym samym gospodarkę o obiegu zamkniętym.
Z pomocą firmy Henkel Plastic Bank otworzył ostatnio trzy dodatkowe punkty odbioru plastiku na Haiti. Jak wyjaśnia David Katz, CEO Plastic Bank – Razem możemy zająć się problemem odpadów w sposób całościowy.
Po sukcesie projektów pilotażowych, dotyczących wykorzystania w swoich opakowaniach odpadów plastikowych pochodzących ze społecznej zbiórki, firma Henkel idzie o krok dalej i wprowadza je do regularnej oferty, póki co na rynku niemieckim. Od lipca 2019 butelki wykonane w całości z plastiku pochodzącego z recyclingu, w tym w 25% z tzw. Social Plastic, będą pakowane produkty czyszczące z serii Pro Nature oraz płyn do płukania Vernel Fresh Control. Ponadto od czerwca 2019 roku wybrane szampony i żele pod prysznic marek Nature Box i Fa będą oferowane w butelkach z plastiku pochodzącego w recyclingu, w tym w 50% z tzw. Social Plastic.
– Zależy nam na konsekwentnym realizowaniu idei zrównoważonego rozwoju z wykorzystaniem opakowań przyjaznych środowisku, dlatego też będziemy obserwować ten projekt, z myślą również o rynku polskim – podkreśla Dorota Strosznajder, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej oraz pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej w Henkel Polska.
W 2019 roku około 200 ton odpadów pochodzących ze społecznej zbiórki zostanie poddanych recyklingowi na zlecenie firmy Henkel. – Wprowadzając tzw. Social Plastic do naszych opakowań, chcemy podkreślić nasze zaangażowanie w budowanie gospodarki o obiegu zamkniętym i jednocześnie zaoferować mieszkańcom Haiti perspektywę poprawy standardu ich życia – podkreśla Thomas Muller-Kirschbaum, współprzewodniczący henklowskiej Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju i szef badań i rozwoju w dziale Laundry & Home Care.
Wprowadzenie opakowań z odpadów pochodzących ze społecznej zbiórki to kolejny przykład działania Henkla na rzecz opakowań bardziej przyjaznych środowisku. Firma chce, aby do 2025 roku plastikowe opakowania jej produktów, oferowanych na rynku europejskim, były wytwarzane, aż w 35% z plastikowych odpadów. Co więcej, do 2025 roku 100% opakowań produktów firmy ma być w pełni zdatnych do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania.*
Więcej informacji na temat strategii i celów w dziedzinie bardziej przyjaznych środowisku opakowań jest dostępnych na stronie ww.henkel.com/sustainability/positions/packaging
*z wyjątkiem środków klejących, w przypadku których osad może uniemożliwić recykling
O firmie Henkel
Henkel jest firmą globalną, o zrównoważonej i różnorodnej ofercie produktów i usług. Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze przemysłowym jak i dóbr konsumpcyjnych. Henkel Adhesive Technologies (dział klejów budowlanych i konsumenckich oraz technologii dla przemysłu) jest światowym liderem rynku klejów. Działy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) zajmują wiodące pozycje na wielu rynkach świata i w wielu grupach asortymentowych. Firma, założona w 1876, działa i odnosi sukcesy od ponad 140 lat. W 2018 odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie około 20 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie około 3,5 mld euro. Henkel zatrudnia na całym świecie ponad 53 tysiące pracowników, tworzących zaangażowaną i zróżnicowaną organizację o silnej kulturze korporacyjnej i wspólnych wartościach, która dąży do kreowania trwałej wartości. Jako uznany lider zrównoważonego rozwoju Henkel zajmuje czołowe miejsca w wielu międzynarodowych indeksach i rankingach. Akcje uprzywilejowane spółki wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX. Więcej informacji na www.henkel.com oraz www.henkel.pl.