Coca-Cola Liderem Dow Jones Sustainability Indices
Chciałabym się podzielić z Wami informacją, która dotarła do mnie w ostatnich dniach. Dotyczy ona znanej wszystkim marki, czyli Coca-Coli:
W ostatni czwartek wieczorem zostały przyznane wyróżnienia Dow Jones Sustainability Indices. Coca-Cola HBC po raz trzeci została globalnym liderem zrównoważonego biznesu w kategorii przemysłu napojowego w tym rankingu.
Dow Jones Sustainability Indices jest indeksem przedsiębiorstw, które w swojej strategii uwzględniają cele społeczne i ekologiczne. Każdego roku ponad 3400 spółek notowanych na całym świecie bierze udział w analizie. Firmy otrzymują specjalne ankiety branżowe zawierające ok 80-120 pytań. Dotyczą one czynników ekonomicznych, środowiskowych i społecznych. Jest to prestiżowy ranking, a jego wyniki wpływają na postrzeganie firmy przez inwestorów i jej pozycję na rynku. Liderami rankingu byli przykładowo LG Electronics Inc., Sodexo, Nestle SA, Unilever, Swiss Re AG czy Coca-Cola HBC.
Poniżej notatka prasowa dotycząca wyróżnienia firmy Coca-Cola HBC:
Coca-Cola HBC po raz trzeci globalnym liderem zrównoważonego biznesu
w kategorii przemysłu napojowego według The Dow Jones Sustainability Indices.
DJSI, jeden z najbardziej uznanych i szeroko rozpoznawalnych rankingów zrównoważonego rozwoju firm, docenił solidność, transparentność oraz konsekwencję w działaniach Coca-Cola HBC w tym zakresie.
Warszawa, 8 września 2016 r. – Coca-Cola HBC, wiodący rozlewca napojów
z portfolio The Coca-Cola Company, zdobyła tytuł lidera zrównoważonego biznesu w opublikowanym dziś rankingu Dow Jones Sustainability Indices. Firma uzyskała 90 punktów, czyli o 40 punktów więcej niż średnia dla całej branży napojowej i zarazem o 3 punkty więcej niż rok wcześniej.
Coca-Cola HBC znalazła się w globalnym zestawieniu (DJSI) już po raz dziewiąty. Pierwsze miejsce w tegorocznym rankingu to rezultat doskonałych wyników polityki zrównoważonego rozwoju realizowanej przez Coca-Colę HBC w 2015 r. W tym okresie firma kontynuowała zapoczątkowane we wcześniejszych latach działania na rzecz konsekwentnego ograniczania wpływu na środowisko naturalne, notując dwucyfrowy spadek emisji dwutlenku węgla.
Firma zredukowała zarówno ilość wody zużywanej do produkcji (w przeliczeniu na każdy litr napoju), jak i materiałów wykorzystywanych do wytworzenia opakowań, przy jednoczesnym wzroście produkcji i sprzedaży. Coca-Cola HBC była jedną z dwunastu firm, które w ubiegłym roku jako pierwsze określiły – w oparciu o badania naukowe – cele dotyczące redukcji dwutlenku węgla, zarówno w odniesieniu do działań bezpośrednich, jak i pośrednich.
„Bardzo nas cieszy wynik Coca-Cola HBC w zestawieniu Dow Jones. Jest to tym większy sukces, że zajmujemy pozycję lidera tego rankingu już po raz trzeci z rzędu. Zrównoważony rozwój stał się organiczną częścią naszej działalności i jednym
z motorów wzrostu. To ważne, że prestiżowe indeksy też to doceniają – powiedział Nikos Kalaitzidakis, Prezes Zarządu Coca-Cola HBC Polska.
W 2015 r. Grupa wprowadziła politykę „wewnętrznych cen” za zużycie wody i emitowany dwutlenek węgla, jak również deklarację prowadzenia działalności w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju. W ten sposób Coca Cola HBC włącza się w działania globalne na rzecz osiągniecia przyjętych przez ONZ Celów Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals).
Coca-Cola HBC jest najbardziej zdywersyfikowanym rozlewcą w całym systemie Coca-Cola – dostarcza produkty do niemal 600 milionów konsumentów w 28 krajach, na rynki dojrzałe, rozwijające i wschodzące, na 3 kontynentach. Firma zainwestowała 8,2 miliona Euro (2,3% swojego zysku przed opodatkowaniem w 2015 r.) na rzecz ulepszania jakości życia lokalnych społeczności. Współpracowała z ponad 230 organizacjami pozarządowymi (NGOs), skupiając się na trzech obszarach: aktywnego trybu życia, środowiska i kwestii związanych z wodą, a także rozwoju młodzieży.
Kluczowe dane dotyczące wyników w 2015 r.:
• 33 311 pracowników
• 43 000 dostawców
• 1,3 miliarda EURO wydanych na zamówienia bezpośrednie
• 271 milionów EURO uiszczonych podatków
• redukcja bezpośredniej emisji węgla o 11,7% (w ujęciu rok do roku)
• poprawa wskaźnika zużycia energii o 7,2% (w ujęciu rok do roku)
• wzrost wykorzystania opakowań PET z recyklingu o 19,4% (w ujęciu rok do roku)
• osiągnięty wynik 87% współczynnika zaangażowania w politykę zrównoważonego rozwoju
Więcej informacji na temat polityki zrównoważonego rozwoju Coca-Cola HBC znaleźć można na stronie: http://cocacolahellenic.com/en/sustainability/
O Grupie Coca-Cola HBC
Coca-Cola HBC jest liderem pod względem sprzedaży wśród rozlewców napojów marek The Coca-Cola Company. Ze względu na aktywność w 28 krajach i dostarczanie napojów do ok. 589 milionów ludzi, firma ma realne znaczenie w skali globalnej. Coca-Cola HBC oferuje różnorodną gamę bezalkoholowych, gotowych do spożycia napojów z kategorii zarówno napojów gazowanych, soków, wód, napojów dla sportowców, napojów energetycznych, jak i herbat oraz kaw. Firma zobowiązuje się do promowania zrównoważonego rozwoju, jako wartości, zarówno dla jej zasadniczego biznesu, jak i dla społeczności. Oznacza to nie tylko dostarczanie produktów, które zaspokajają napojowe potrzeby konsumentów, tworzenie otwartego i angażującego środowiska pracy, ale także nakierowanie biznesu na drogę ochrony środowiska naturalnego i kontrybuowania w socjalno-ekonomicznym rozwoju społeczności lokalnych. Coca-Cola HBC jest liderem w kategorii przemysłu napojowego rankingu the Dow Jones Sustainably World and Europe Indices, a także jest włączona do indeksu FTSE4Good.
Coca-Cola HBC jest notowana na giełdzie londyńskiej (London Stock Exchange – LSE: CCH)
Więcej informacji znaleźć można na stronie: www.coca-colahellenic.com
O firmie Coca-Cola HBC Polska
Coca-Cola HBC Polska jest liderem w branży napojów bezalkoholowych w Polsce, oferując szeroką gamę napojów bezalkoholowych: napoje gazowane Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napoje izotoniczne Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Kropla Delice, napoje energetyzujące Burn i Monster Energy oraz herbaty mrożone Nestea. Firma zatrudnia 2100 osób. Jest obecna w Polsce od 25 lat, a tylko w ostatnich 10 latach zainwestowała na terenie naszego kraju 1,4 mld złotych.
O Dow Jones Sustainability Indices
Wskaźniki DJSI powstały 1999 r. jako pierwsze, globalne punkty odniesienia w zakresie zrównoważonego rozwoju. Indeks jest przygotowywany wspólnie przez RobecoSAM oraz S&P Dow Jones Indices. Podmioty te śledzą aktywność giełdową wiodących globalnie firm pod kątem kryteriów ekonomicznych, środowiskowych oraz socjalnych. Wskaźniki stanowią referencję dla inwestorów, którzy gromadzą w swoim portfolio firmy świadome wartości zrównoważonego rozwoju, tworząc tym samym platformę wiedzy dla innych organizacji, które planują zaadaptować najlepsze praktyki z tego zakresu. Ze względu na ewaluację pełnego przekroju czynników ogólnych, jak i specyficznych dla danych branż, jedynie 10 proc. firm zostaje włączonych do zestawienia DJSI. Więcej informacji na stronie http://www.sustainability-indices.com/
Źródła:
1. http://www.sustainability-indices.com/
2. http://odpowiedzialnybiznes.pl/hasla-encyklopedii/dow-jones-sustainability-index/
3. http://www.grayling.com/pl
Za przekazane materiały dziękuję firmom Coca-Cola HBC oraz Grayling.