Uncategorized

IV Kongres Różnorodności relacja

IV-Kongres-Różnorodności_Praktycy o Różnorodności

3 października 2017 r. w warszawskim Och-Teatrze odbyło się coroczne święto praktyków i entuzjastów różnorodności i włączania społecznego. IV Kongres Różnorodności „O tolerancji” obfitował w ciekawe dyskusje nad postawami społecznymi oraz pomysłami sprzyjającymi budowaniu i wzmacnianiu otwartości na różnorodność w miejscu pracy, przestrzeni publicznej czy dyskursie publicznym. Wydarzenie, od 4 lat organizowane przez platformę BE.NAVIGATOR oraz firmę Henkel Polska, zgromadziło niemal 

300 uczestników (w przestrzeni teatru oraz poprzez transmisję on-line).

 Gości Kongresu powitała z ekranu Krystyna Janda w przygotowanym specjalnie na potrzeby wydarzenia  materiale video poświęconym tolerancji i akceptacji dla odmienności poglądów.

Gospodarze wydarzenia również podkreślali rolę otoczenia społecznego i kondycji idei różnorodności w Polsce:

Biznes nie działa w próżni. Różnorodność zmienia sposób, w jaki ludzie wchodzą ze sobą w interakcje, komunikują się, zarządzają organizacją. Różnorodność pozwala nam dostrzec w ludziach to, co jest dobre 

i wartościowe – powiedziała, witając gości, Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej Henkel Polska.

 Nie będzie szacunku w organizacjach, jeśli nie będzie szacunku dla różnorodności. Tylko wtedy, gdy 

w organizacjach jest miejsce na szacunek dla innego człowieka, jest też szansa na współpracę. Jeśli pigułki inspiracji, jakie w Państwach zasialiśmy przyniosą nowe sojusze, nowe partnerstwa i otwartość na dialog,
to znaczy, że osiągnęliśmy nasz cel
– dodał Paweł Niziński, CEO firmy BETTER., wydawcy platformy BE.NAVIGATOR.

Henkel_Polska_IV-Kongres-Różnorodności-Louise-Pulford

Konieczność angażowania każdego pracownika w działania organizacji i rolę potencjału różnorodności niezbędnego dla innowacji i kreatywności zespołu podkreślała także Louise Pulford, gość specjalny wydarzenia.
Różnorodność jest kluczem do budowania kultury opartej na innowacjach społecznych i efektywnego tworzenia prawdziwego dialogu z pracownikiem. Obecnie po prostu nie stać nas na to, by w naszych organizacjach nie było różnorodności – podkreśliła dyrektorka Social Innovation Exchange (SIX).

Publiczność zgromadzona w Och-Teatrze i śledząca wydarzenie online zapoznała się także z wynikami badania opinii[1] przeprowadzonego na potrzeby IV Kongresu Różnorodności pt. „Obecność tolerancji dla różnorodności w społeczeństwie polskim 2017 roku”. Wynika z niego między innymi, że tolerancja i akceptacja dla różnorodności jest zdecydowanie wyższa w miejscu pracy niż w życiu osobistym, że większość społeczeństwa widzi równość szans w kraju jako pozostawiającą wiele do życzenia oraz że kobiety są bardziej otwarte na różnorodność niż mężczyźni, zarówno w miejscu pracy, jak i w życiu osobistym. Szczegółowe wyniki badań zostaną opublikowane w najbliższym czasie.

IV Kongres Różnorodności to także trzy ważne debaty dotykające różnych aspektów różnorodności.

Podczas pierwszej z nich, stanowiącej komentarz do zaprezentowanych wyników badania opinii społecznej, Anna Kobierska z Henkel Polska, Wojciech Eichelberger, psycholog i psychoterapeuta, Katarzyna Wierzbowska, prezeska Sieci Przedsiębiorczych Kobiet oraz Katarzyna Nowak z Grupy Orbis a także moderatorka – Zuzanna Ziomecka, dyskutowali na temat korzyści wynikających z kobiecego stylu zarządzania oraz szukali sposobów na wdrażanie rozwiązań inkluzyjnych w organizacjach. W debacie poświęconej tworzeniu otwartych miast, Alicja Knast – dyrektorka Muzeum Śląskiego oraz Jakub Szczęsny – architekt, rozmawiali na temat tożsamości miejskiej i metod wzmacniania wielokulturowości we wzmacnianiu miejskiego potencjału. Wątki tożsamości

i otwartości społecznej poruszone były również w debacie dotyczącej języka współczesnych mediów, w której Kuba Wygnański – prezes zarządu Pracowni Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”, Maria Cywińska – socjolożka internetu oraz Maciej Piwowarczuk – storyteller i dokumentalista, szukali rozwiązań dla wzmacniania edukacji językowej i wrażliwości na słowa.

Wydarzenie zamykał organizowany już po raz drugi przegląd dobrych praktyk „Praktycy o Różnorodności”. Uczestnicy Kongresu poznali inspirujące przykłady rozwiązań na zarządzanie różnorodnością w organizacjach.

W uznaniu za dobre praktyki na rzecz promowania różnorodności w swoich organizacjach, wyróżnieni zostali
i przed publicznością wystąpili przedstawiciele oraz przedstawicielki, pięciu organizacji: EY Polska, Dentsu Aegis Network Polska, Volkswagen Motor Polska, Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ oraz Roche Polska Sp. z o.o .

IV-Kongres-Różnorodności_organizatorzy

Werdykt prac Jury odczytała Marzena Strzelczak, Dyrektorka Forum Odpowiedzialnego Biznesu i przedstawicielka Jury Przeglądu:

Budowanie otwartych na różnorodność miejsc pracy staje się powoli koniecznością dla organizacji, którym zależy na rozwoju, a dla tych, które szukają innowacji, jest to po prostu nieodzowne. Ważne, że organizatorom Kongresu udało się stworzyć przestrzeń, w której zwolennicy zarządzania różnorodnością mogą wspólnie szukać rozwiązań, także poza murami swoich organizacji – powiedziała Marzena Strzelczak. Niemniej jednak, mamy wciąż dużo do zrobienia 

– z przeprowadzonych na zlecenie Karty Różnorodności badań wynika, że ponad 50% polskich przedsiębiorców nie słyszało o czymś takim, jak zarządzanie różnorodnością – dodała.

IV Kongres Różnorodności „O tolerancji” dobiegł końca, ale troska organizatorów o propagowanie różnorodności wciąż trwa. W ramach cyklu „Potencjał różnorodności” dostępnego na platformie www.be-navigator.pl będzie można znaleźć dobre praktyki zarządzania diversity w organizacjach (w tym praktyki prezentowane w ramach pokazu „Praktycy o różnorodności” oraz praktyki zebrane od uczestników podczas wydarzenia).

Kongres Różnorodności organizowany jest przez platformę BE.NAVIGATOR i Henkel Polska.

Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objęła Karty Różnorodności, koordynowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Patronami medialnymi Kongresu byli: BIZON – Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny, Business&Prestige.pl, Employerbranding.pl, Kampaniespołeczne.pl, nienieodpowiedzialni.pl,

Personel i Zarządzanie, proto.pl, Tebaby.pl

Więcej informacji (w tym materiały video oraz zdjęcia z Kongresu) dostępne będą wkrótce pod adresem: http://be-navigator.pl/pl/kongres-roznorodnosci/

* * *

Kongres Różnorodności to konferencja tematyczna organizowana od 2013 r. Każdego roku zrzesza szerokie grono specjalistów, ekspertów, praktyków, przedstawicieli biznesu, organizacji pozarządowych, świata nauki i mediów wokół tematu zarządzania różnorodnością. Kongres organizowany jest z inicjatywy firmy Henkel Polska oraz platformy BE.NAVIGATOR.

 

Partnerzy:

 

Henkel  jest firmą globalną, o zrównoważonej i różnorodnej ofercie produktów i usług. Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno

w sektorze przemysłowym jak i dóbr konsumpcyjnych. Henkel Adhesive Technologies (dział klejów budowlanych i konsumenckich oraz technologii dla przemysłu) jest światowym liderem rynku klejów. Działy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) zajmują wiodące pozycje na wielu rynkach świata i w wielu grupach asortymentowych. Firma, założona w 1876, działa i odnosi sukcesy od ponad 140 lat. W 2016 Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 18,7 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie 3,2 mld EUR. Wartość przychodów ze sprzedaży trzech najważniejszych marek Henkla – Persil, Schwarzkopf oraz Loctite – przekroczyła

6 mld EUR. Firma zatrudnia na całym świecie ok. 50 000 pracowników, tworzących zaangażowany

i zróżnicowany zespół, o silnej kulturze korporacyjnej, wspólnym systemie wartości i dążeniu do kreowania trwałej wartości. Jako uznany lider zrównoważonego rozwoju Henkel zajmuje czołowe miejsca w wielu międzynarodowych indeksach i rankingach. Akcje uprzywilejowane spółki wchodzą

w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX. Więcej informacji na www.henkel.com oraz www.henkel.pl

 

BE.NAVIGATOR – interaktywna platforma tematyczna poruszająca zagadnienia związane z CSR, zrównoważonym rozwojem i innowacjami społecznymi. Znajdują się na niej najświeższe komentarze, opinie i artykuły przygotowane przez praktyków i teoretyków podzielone na obszary tematyczne. Realizatorem platformy jest BETTER. (dawniej Goodbrand), firma, która zajmuje się rozwiązywaniem problemów na styku biznesu i społeczeństwa w procesie dialogu społecznego, a także tworzeniem innowacji produktowych i serwisowych w biznesie z włączeniem aspektu społecznego i środowiskowego (post CSR).

Za materiay prasowe dziékujé firmie Be.Navigator


[1] Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy Kantar Millward Brown we wrześniu b.r. na grupie 1002 pracujących mieszkańców Polski

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *