25 dobrych praktyk Henkel Polska w raporcie FOB
W tym roku Forum Odpowiedzialnego Biznesu po raz 17. opublikowało prestiżowy
raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2018”. Zostało w nim
uwzględnionych aż 25 dobrych praktyk firmy Henkel Polska,
w tym 7 nowych i 18 długoletnich.
Raport „Odpowiedzialny
biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największy polski przegląd działań firm w
zakresie CSR. Najnowsza, 17. edycja, opisuje rekordową liczbę 1 549 dobrych
praktyk zgłoszonych przez 229 firm. Już tradycyjnie zostały one pogrupowane
w 7 obszarów, opisanych przez normę ISO 26000: ład organizacyjny, prawa
człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia
konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.
Raport Dobrych Praktyk CSR za 2018 rok uwzględnia 7 nowych oraz 18 praktyk długoletnich realizowanych przez firmę Henkel Polska.
W kategorii Prawa człowieka twórcy raportu docenili 4 długoletnie praktyki Henkla tj. Women in Leadership, program networkingu dla kobiet zatrudnionych w Henklu, polityka wspierania różnorodności, gwarantująca wszystkim pracownikom firmy równe szanse rozwoju i samorealizacji, polityka antymobbingowa, która służy przeciwdziałaniu i eliminacji wszelkich zachowań o charakterze mobbingowym w miejscu pracy oraz Tydzień Różnorodności, wydarzenie promujące ideę różnorodności wśród pracowników.
Praktyki z zakresu pracy to kolejny obszar, w
którym doceniono aż cztery nowe praktyki firmy: konkurs dla pracowników Henkel Polska Awards, organizowany po
to, by wyrazić uznanie dla ich pracy i nagrodzić projekty mające wpływ na
rozwój firmy i jej sukces
w Polsce, Tydzień Zrównoważonego Rozwoju,którego celem jest edukacja prośrodowiskowa
pracowników oraz zwrócenie ich uwagi na konkretne wyzwania
w obszarze ochrony środowiska i CSR, Tydzień
Zdrowia, podczas którego pracownicy mogli poszerzyć swoją wiedzę na temat
profilaktyki chorób cywilizacyjnych a także regulamin korzystania z elastycznych form pracy, czyli zbiór zasad
korzystania z możliwości pracy zdalnej czy elastycznych godzin pracy. Długoletnie
praktyki firmy wyróżnione w raporcie to Program
Mentoringowy, którego celem jest transfer wiedzy między różnymi pokoleniami
pracowników Henkla, iLead, czyli
platforma komunikacyjna dla wszystkich liderów firmy, You Grow, projekt skierowany do najzdolniejszych pracowników oraz Make an Impact on Tomorrow (MIT), czyli
rozbudowany program wolontariatu pracowniczego Henkla.
W kategorii Środowisko wyróżnienie zyskała nowa strategia zrównoważonych opakowań Henkla oraz długoletnia praktyka firmy– edukacyjny konkurs grantowy Eko Odkrywcy. Zaś Kongres Różnorodności, organizowany przez Henkel Polska i BETTER od 2013 r., po raz kolejny został uwzględniony w raporcie w kategorii Uczciwe praktyki organizacyjne. W tej części znalazła się też druga długoletnia praktyka firmy – wspieranie zrównoważonych praktyk biznesowych wzdłuż łańcucha dostaw. W ramach inicjatywy Together for Sustainability, Henkel przeprowadza audyty dostawców w wielu obszarach, takich jak m.in. zarządzanie, środowisko, zdrowie i bezpieczeństwo.
Aż 9 praktyk Henkla zostało
docenionych w kategorii Zaangażowanie
społeczne i rozwój społeczności lokalnej. Nowymi praktykami w tym obszarze były
zaangażowanie firmy w XIV edycję Ligi
Odpowiedzialnego Biznesu – Henkel
Polska był opiekunem ścieżki edukacyjnej „Komunikacja a CSR” oraz 4. edycja
akcji Pomóż dzieciom spełniać marzenia, w
ramach której dochód ze sprzedaży produktów marek Henkla został przekazany na
rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.Pozostałe 7 praktyk to działania wieloletnie, które wynikają ze strategii
zrównoważonego rozwoju realizowanej w Henklu od wielu lat.
W Raporcie uwzględniono następujące programy: Wiem, że warto się uczyć, CSR
Masters, Shaping Futures, Ambasadorzy Zrównoważonego Rozwoju, Świat Młodych Badaczy,
W drodze do pracy i Kupujesz – pomagasz.
– Cieszymy się, że z roku na rok coraz więcej praktyk
Henkla znajduje swoje miejsce
w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” – powiedziała Dorota Strosznajder,
pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej, koordynatorka projektu
z ramienia Henkel Polska. – W tym roku zgłosiliśmy
do Raportu między innymi naszą nową strategię
zrównoważonych opakowań, która zakłada, że do
2025 r. 100% opakowań naszych produktów ma być zdatnych do recyklingu,
ponownego użycia lub kompostowania. W ten sposób
Henkel wpisuje się w ważny globalny trend gospodarki obiegu zamkniętego.
O firmie Henkel Polska
Henkel jest firmą globalną, o zrównoważonej i
różnorodnej ofercie produktów i usług. Dzięki wiodącym markom, innowacjom i
technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze
przemysłowym jak i dóbr konsumpcyjnych. Henkel Adhesive Technologies (dział
klejów budowlanych
i konsumenckich oraz technologii dla przemysłu) jest światowym liderem rynku
klejów. Działy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz
Beauty Care (kosmetyków) zajmują wiodące pozycje na wielu rynkach świata i w
wielu grupach asortymentowych. Firma, założona w 1876, działa i odnosi sukcesy
od ponad 140 lat. W 2018 odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie około 20
mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie około 3,5 mld euro. Henkel
zatrudnia na całym świecie ponad 53 tysiące pracowników, tworzących
zaangażowaną i zróżnicowaną organizację o silnej kulturze korporacyjnej i
wspólnych wartościach, która dąży do kreowania trwałej wartości. Jako uznany
lider zrównoważonego rozwoju Henkel zajmuje
czołowe miejsca w wielu międzynarodowych indeksach i rankingach. Akcje
uprzywilejowane spółki wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX.
Więcej informacji na www.henkel.com oraz www.henkel.pl.