#Jestem – nowy cykl o współczesnych kobietach
W 2018 roku minie 100 lat od uzyskania praw wyborczych kobiet w Polsce. „#Jestem” to nowy cykl zespołu wideo Wyborcza.pl, który z tej okazji pozwoli przyjrzeć się współczesnym kobietom. Materiały wideo przedstawią, jak zmieniały się przez te 100 lat oraz co sprawia, że są właśnie takie a nie inne.
– Chcemy pokazać wiele twarzy współczesnych Polek i docenić ich różnorodność. Zapytamy, czym właściwie jest dla nas kobiecość, a czym feminizm, jakie napotykamy problemy, a co cieszy nas najbardziej. W ramach cyklu zaprezentujemy zarówno portrety kobiet, jak i reportaże, animacje oraz rozmowy. Pokażemy kobiety w różnym wieku, wykonujące różne zawody, ekspertki w rozmaitych dziedzinach – mówią o nowym projekcie twórcy z zespołu wideo Wyborcza.pl.
Program „#Jestem” będzie emitowany 4 razy w miesiącu na stronie Wyborcza.pl i profilu Wideo Wyborcza.pl.na Facebooku.
Pierwsze dwa odcinki można było obejrzeć na dzień kobiet 8 marca br. Cykl potrwa do 28 listopada, czyli dnia jubileuszu stulecia nadania Polkom praw wyborczych.
Zapowiedź cyklu: http://wyborcza.pl/10, 163207,23111263,jestem-8- marca-ruszamy-z-nowym-cyklem- gazety-wyborczej.html
Link do pierwszego odcinka cyklu: http://wyborcza.pl/10, 163207,23116480,stanowimy- ponad-polowe-populacji-a- nadal-nie-mamy-prawa-do.html, odcinek drugi: http://wyborcza.pl/10, 82983,23118116,to-feminizm- dal-poczatek-wszystkim-ruchom- wolnosciowym-remigiusz.html
Zespół wideo “Gazety Wyborczej”, działający od połowy 2013 r., początkowo tworzył treści dopełniające materiały publikowane na Wyborcza.pl. Zespół z roku na rok poszerzał swój zakres działań – obecnie reporterzy, realizatorzy i dziennikarze tworzą cykle wideo, reportaże i relacje, a także formaty wideo dla klientów zewnętrznych. Do najpopularniejszych materiałów należą obecnie m.in. “Świat, którym żyjemy” Doroty Wysockiej-Schnepf, “I kto tu rządzi” Justyny Dobrosz-Oracz, “Studio Dużego Formatu” Włodzimierza Nowaka, “Historyjki” Alicji Bobrowicz i Bartosza Wielińskiego, “Crashtest” Dominiki Wielowieyskiej, “Kublikacje” Agnieszki Kublik i reportaże Igora Nazaruka. Dzięki materiałom wideo “Gazeta Wyborcza” ma również mocną pozycję zasięgową na Facebooku.