Gazeta.pl ze zbiórką na rzecz syryjskich uchodźców
W dziesiątą rocznicę wybuchu wojny w Syrii Gazeta.pl rozpoczęła akcję #PamiętamyoSyrii. W ramach prowadzonych działań na stronie głównej portalu pojawiają się teksty opisujące wojnę oraz obecną sytuację w regionie. Dodatkowo, uruchomiona została zbiórka, która ma na celu wsparcie syryjskich uchodźców.
W ramach akcji #PamiętamyoSyrii przygotowane zostały: wideo podsumowujące 10 lat konfliktu oraz seria eksperckich tekstów, które będą sukcesywnie publikowane na stronie głównej portalu. Jednym z autorów materiałów jest Patryk Strzałkowski – dziennikarz, który we współpracy z organizacjami pomocowymi podróżował po Libanie, Iraku i Jordanii. Strzałkowski odwiedzał uchodźców w obozach i relacjonował sytuację na miejscu, a swoimi doświadczeniami podzieli się teraz z czytelnikami Gazeta.pl.
– Właśnie mija 10 lat od wybuchu syryjskiej wojny domowej, która kosztowała życie setki tysięcy osób, a ponad połowę Syryjczyków zmusiła do ucieczki z domów – mówi Patryk Strzałkowski, dziennikarz Gazeta.pl. – Syryjczycy w kraju i na uchodźstwie bardziej niż kiedykolwiek potrzebują pomocy. To dlatego w Gazeta.pl #PamiętamyoSyrii – nie tylko teraz. W ramach działań prowadzonych przy okazji tej smutnej rocznicy stworzyliśmy serię dedykowanych artykułów na temat sytuacji w regionie, a także, wspólnie z Polskim Centrum Pomocy Międzynarodowej, zbieramy środki na prowadzenie przychodni dla syryjskich uchodźców w Libanie. Zachęcamy naszych czytelników do dołączenia do zbiórki i wsparcia potrzebujących – dodaje Strzałkowski.
Akcję można wesprzeć dowolną kwotą na Facebooku lub przez stronę pcpm.org.pl. Zbiórka realizowana jest przy wsparciu Polskiego Centrum Pomocy Międzynarodowej, które pomaga uchodźcom z Syrii niemal od początku trwania konfliktu.
Akcja #PamiętamyoSyrii to kolejny przejaw troski dziennikarzy Gazeta.pl o respektowanie praw człowieka. Portal od początku swojego istnienia angażuje się w walkę o demokrację, prawa mniejszości czy równouprawnienie.
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w lutym 2021 r. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,1 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 535,1 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl, eDziecko.pl.