Gazeta.pl ze zbiórką na rzecz syryjskich uchodźców

W dziesiątą rocznicę wybuchu wojny w Syrii Gazeta.pl rozpoczęła akcję #PamiętamyoSyrii. W ramach prowadzonych działań na stronie głównej portalu pojawiają się teksty opisujące wojnę oraz obecną sytuację w regionie. Dodatkowo, uruchomiona została zbiórka, która ma na celu wsparcie syryjskich uchodźców. 

W ramach akcji #PamiętamyoSyrii przygotowane zostały: wideo podsumowujące 10 lat konfliktu oraz seria eksperckich tekstów, które będą sukcesywnie publikowane na stronie głównej portalu. Jednym z autorów materiałów jest Patryk Strzałkowski – dziennikarz, który we współpracy z organizacjami pomocowymi podróżował po Libanie, Iraku i Jordanii. Strzałkowski odwiedzał uchodźców w obozach i relacjonował sytuację na miejscu, a swoimi doświadczeniami podzieli się teraz z czytelnikami Gazeta.pl. 

– Właśnie mija 10 lat od wybuchu syryjskiej wojny domowej, która kosztowała życie setki tysięcy osób, a ponad połowę Syryjczyków zmusiła do ucieczki z domów – mówi Patryk Strzałkowski, dziennikarz Gazeta.pl. – Syryjczycy w kraju i na uchodźstwie bardziej niż kiedykolwiek potrzebują pomocy. To dlatego w Gazeta.pl #PamiętamyoSyrii – nie tylko teraz. W ramach działań prowadzonych przy okazji tej smutnej rocznicy stworzyliśmy serię dedykowanych artykułów na temat sytuacji w regionie, a także, wspólnie z Polskim Centrum Pomocy Międzynarodowej, zbieramy środki na prowadzenie przychodni dla syryjskich uchodźców w Libanie. Zachęcamy naszych czytelników do dołączenia do zbiórki i wsparcia potrzebujących – dodaje Strzałkowski. 

Akcję można wesprzeć dowolną kwotą na Facebooku lub przez stronę pcpm.org.pl. Zbiórka realizowana jest przy wsparciu Polskiego Centrum Pomocy Międzynarodowej, które pomaga uchodźcom z Syrii niemal od początku trwania konfliktu. 

Akcja #PamiętamyoSyrii to kolejny przejaw troski dziennikarzy Gazeta.pl o respektowanie praw człowieka. Portal od początku swojego istnienia angażuje się w walkę o demokrację, prawa mniejszości czy równouprawnienie.  

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w lutym 2021 r. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,1 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 535,1 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl, eDziecko.pl. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *