-
Telemedycyna to maska ochronna dla pacjentów i szpitala – DołączDoStada K.I.D.S. i razem z Fundacją wspieraj lekarzy
Fundacja K.I.D.S nieustannie wsłuchuje się w głosy pracowników szpitali, by na bieżąco odpowiadać na ich najpilniejsze potrzeby. Dziś najgłośniej wybrzmiewa potrzeba wsparcia – tego technicznego, które pozwoli im w dalszym ciągu ratować życie, ale także tego psychicznego, które da im siłę i odwagę do działania. Właśnie dlatego ruszyła akcja, która ma z jednej strony przyspieszyć prace nad wdrożeniem Zaawansowanego Systemu Zdalnej Opieki, z drugiej zaś zbudować poczucie solidarności we wspólnej walce z COVID-19. Zbiórka już trwa na PolakPotrafi.pl, a do jej wsparcia, zakładając maski “wilka” zachęcają m.in. Agata Młynarska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Magdalena Różczka, Michał Koterski czy Magdalena Boczarska. K.I.D.S. już pod koniec 2019 roku ogłosiło start projektu mającego na celu…
-
W dobie kryzysu NIEzwalniajmy – można inaczej
Pojawienie się koronawirusa obróciło życie wszystkich do góry nogami, to co braliśmy za pewnik nagle już pewnym jest. Plany, które snuliśmy o inwestycjach, wakacjach czy zmianie pracy zostały zawieszone, nasze biznesy stanęły i z niepokojem czekamy na to, co przyniesie każdy następny dzień. Świat stanął, sklepy zamknięto, pracownicy korporacji przenieśli się do domów na home office. Ten nagły, nieplanowany przystanek dotknął lub dotknie wszystkie branże. Już dziś wielu pracodawców musiało rozstać się ze swoimi pracowniami, a widmo masowych zwolnień wisi nad niezliczoną ilością przedsiębiorstw. Ludzie boją się o swoją pracę. Naprzeciw tej sytuacji wychodzi kampania społeczna #NieZwalniajmy jest ona dobrowolnym zobowiązaniem przedsiębiorstw, aby starali się by cięcia kosztów, niezbędne do…
-
Ponad 13 milionów dzieci nie otrzymało żadnego szczepienia zanim jeszcze pandemia COVID-19 wstrzymała program szczepień
Gdy świat niecierpliwie czeka na szczepionkę przeciw COVID-19, pandemia koronawirusa dociera do kolejnych regionów i państw. Jednym ze skutków pandemii jest wstrzymanie programów rutynowych szczepień. Większość krajów zawiesiła masowe kampanie szczepień przeciw polio, a w 25 krajach przełożono szczepienia przeciwko odrze. Życie milionów dzieci jest zagrożone, alarmuje UNICEF w rozpoczynającym się Światowym Tygodniu Szczepień. Nawet przed pandemią COVID-19, każdego roku 20 milionów dzieci poniżej 1. roku życia nie otrzymywało szczepień przeciwko odrze czy polio. W 2019 r. ponad 13 milionów najmłodszych dzieci nie otrzymało żadnej szczepionki. Większość tych dzieci żyje w krajach z bardzo słabym systemem opieki medycznej. Biorąc pod uwagę obecną sytuację, w 2020 roku i w kolejnych latach…
-
Grupa Lavazza kontynuuje swoje zaangażowanie na rzecz Ziemi realizując projekty ponownego zalesiania w Etiopii i Peru
22 kwietnia 2020 r. w Warszawie, w Międzynarodowym Dniu Ziemi, Grupa Lavazza, zaprezentowała najważniejsze projekty, które prowadzona przez nią fundacja realizuje w obszarze ponownego zalesiania. Jest to jeden z głównych problemów ekologicznych, który dotyczy wszystkich gatunków żyjących na naszej planecie i wymaga pilnego działania wielu instytucji i partnerów, zwłaszcza tych, którzy, tak jak Lavazza, swój biznes opierają na tym, co da im Ziemia. Fundacja Lavazza wspiera i finansuje, zarówno niezależnie, jak i we współpracy z organizacjami publicznymii prywatnymi, 24 projekty w 17 krajach na 3 kontynentach na rzecz ponad 97 000 plantatorów kawy. W ciągu ostatnich kilku lat zintensyfikowała rozwój własnych projektów, między innymi wspierających ponowne zalesianie, które jest stale…
-
Dzień Ziemi w Wedlu na co dzień
Obchodzony 22 kwietnia Światowy Dzień Ziemi, w tym roku odbywa się pod hasłem „Działania na rzecz klimatu”. Wedel, kultowy producent czekolady w Polsce, wierzy, że droga do rozwiązania globalnych problemów środowiskowych zaczyna się od odpowiedzialnego prowadzenia działalności biznesowej i pozytywnego wpływu na otoczenie. Fabryka czekolady na warszawskim Kamionku wpisuje się w ten kierunek – stosowane w niej rozwiązania pozwalają oszczędzać surowce i redukować generowane odpady, a produkcję wedlowskich słodyczy zasila zielona energia (pochodząca z wiatru). Jako odpowiedzialny producent i przyjazny sąsiad, Wedel angażuje się także w inicjatywy prośrodowiskowe w swojej okolicy. Czekoladowa produkcja z myślą o środowisku Fabryka Wedla mieści się przy ul. Zamoyskiego od lat 30 XX wieku. Nowoczesne…
-
Dzieci są cichymi ofiarami pandemii. UNICEF Polska apeluje o pomoc.
UNICEF Polska rozpoczyna akcję „Walka z koronawirusem”, aby pomagać najbardziej potrzebującym dzieciom i ich rodzinom, które w krajach rozwijających się cierpią na skutek pandemii. Apelujemy do Polaków o wsparcie wspólnie z Arturem Żmijewskim, Ambasadorem Dobrej Woli UNICEF. Od wybuchu pandemii koronawirusa w grudniu 2019 roku, COVID-19 dotarł do niemal wszystkich państw i regionów świata. Potwierdzono ponad 2 mln zakażeń i 150 tysięcy zgonów, w tym również wśród dzieci. Skutki koronawirusa dotknęły miliony najmłodszych na świecie, żyjących na obszarach ogarniętych konfliktem, nękanych katastrofami naturalnymi czy skrajnym ubóstwem. – Byłem na misji z UNICEF Polska w jednych z najuboższych krajów świata. Na własne oczy widziałem tragiczne warunki, w jakich żyją tam dzieci…
-
Fundacja Banku Pekao wspiera polską służbę zdrowia, straż pożarną oraz seniorów
Pekao podejmuje kolejne działania w walce z rozprzestrzeniającym się koronawirusem. Fundacja banku im. dr. Mariana Kantona przekaże 23 tysiące maseczek ochronnych medykom, straży pożarnej oraz seniorom. Wraz z rosnącą liczbą zachorowań oraz przedłużającą się pandemią, wzrasta zapotrzebowanie na dodatkowe środki ochrony – przede wszystkim maseczki. Bank Pekao po raz kolejny angażuje się w walkę z koronawirusem i chce wesprzeć wszystkich, którzy codziennie z poświęceniem stają na pierwszej linii frontu – lekarzy, pielęgniarki, ratowników, ale także strażaków. W tym celu Fundacja Banku Pekao im. dr. Mariana Kantona zakupiła już 23 tys. maseczek ochronnych. Zostaną one przekazane najbardziej potrzebującym szpitalom z województwa mazowieckiego oraz przedstawicielom ochotniczej straży pożarnej. Maseczki otrzymają Wojskowy Instytut Medyczny…
-
IKEA i Habitat for Humanity na rzecz osób doświadczających bezdomności w kryzysie pandemi
W związku ze stanem epidemii koronawirusa IKEA i Fundacja Habitat for Humanity Poland wspierają osoby w kryzysie bezdomności. Dodatkowe wyposażenie otrzymały już schroniska i punkty pomocy, m.in. w Gdańsku, Poznaniu, Krakowie, Kielcach, Pabianicach i Warszawie. W planach są kolejne akcje pomocy. Pandemia koronawirusa szczególnie zagraża osobom w kryzysie bezdomności i najuboższym, dla których niemożliwe albo bardzo utrudnione staje się zastosowanie obecnie przyjętych zasad ochrony. Osoby te często pozostają w przestrzeni publicznej, przebywają w wieloosobowych salach schroniskowych lub mieszkają w lokalach o bardzo obniżonych warunkach higieniczno-sanitarnych. Dom to najważniejsze miejsce dla IKEA. Dzisiaj każdy z nas, dla bezpieczeństwa swojego i innych, powinien pozostać w domu. Niestety osoby bezdomne nie mają takiej możliwości. Dlatego tak…
-
Bierz Internet za Rogi
Bank Pekao S.A. buduje wirtualną społeczność dla Seniorów „Zostań w domu. Bierz Internet za rogi. Bądźmy razem w sieci.” – tymi hasłami Bank Pekao zachęca Seniorów do aktywnego korzystania z Internetu, w tym również do bankowania online. Idea akcji oparta jest na zbudowaniu wirtualnej społeczności łączącej pokolenia. Będzie to możliwe m.in. dzięki dedykowanej platformie „Strefa Seniora” i grupie dyskusyjnej na Facebooku: Bierzemy Internet za rogi z Dancingiem Międzypokoleniowym. Dodatkowo, bank podejmie szereg działań edukacyjno-informacyjnych, przekazując Seniorom wiedzę i narzędzia do bezpiecznego funkcjonowania w sieci. W kampanię zaangażowali się popularni influencerzy i liderzy opinii. Bank Pekao kieruje kampanię „Bierz Internet za rogi” zarówno do Seniorów aktywnych w Internecie, jak również tych,…
-
Ambitne cele firmy Henkel w zakresie opakowań na 2025 r
Henkel zredukuje o 50 procent wykorzystywanie pierwotnych tworzyw sztucznych, wytwarzanych na bazie surowców kopalnych, w opakowaniach swoich produktów Düsseldorf — Henkel intensyfikuje działania na rzecz zrównoważonego rozwojui gospodarki obiegu zamkniętego, wyznaczając sobie kolejne ambitne cele na 2025 r. dotyczące opakowań. Do tego czasu nie tylko 100% opakowań Henkla będzie nadawać się do recyklingu lub ponownego użycia*, ale firma zredukuje takżeo połowę w swoich opakowaniach produktów konsumenckich wykorzystanie pierwotnych tworzyw sztucznych, wytwarzanych na bazie surowców kopalnych. Ponadto, Henkel będzie podejmował działania społeczne na rzecz ograniczania ilości plastikowych odpadów trafiających do środowiska. Gospodarka obiegu zamkniętego to koncepcja, która zakłada na przykład, że materiały raz wykorzystane do wytworzenia opakowań są wielokrotnie odzyskiwane, przetwarzane…