-
Dzieci są cichymi ofiarami pandemii. UNICEF Polska apeluje o pomoc.
UNICEF Polska rozpoczyna akcję „Walka z koronawirusem”, aby pomagać najbardziej potrzebującym dzieciom i ich rodzinom, które w krajach rozwijających się cierpią na skutek pandemii. Apelujemy do Polaków o wsparcie wspólnie z Arturem Żmijewskim, Ambasadorem Dobrej Woli UNICEF. Od wybuchu pandemii koronawirusa w grudniu 2019 roku, COVID-19 dotarł do niemal wszystkich państw i regionów świata. Potwierdzono ponad 2 mln zakażeń i 150 tysięcy zgonów, w tym również wśród dzieci. Skutki koronawirusa dotknęły miliony najmłodszych na świecie, żyjących na obszarach ogarniętych konfliktem, nękanych katastrofami naturalnymi czy skrajnym ubóstwem. – Byłem na misji z UNICEF Polska w jednych z najuboższych krajów świata. Na własne oczy widziałem tragiczne warunki, w jakich żyją tam dzieci…
-
Fundacja Banku Pekao wspiera polską służbę zdrowia, straż pożarną oraz seniorów
Pekao podejmuje kolejne działania w walce z rozprzestrzeniającym się koronawirusem. Fundacja banku im. dr. Mariana Kantona przekaże 23 tysiące maseczek ochronnych medykom, straży pożarnej oraz seniorom. Wraz z rosnącą liczbą zachorowań oraz przedłużającą się pandemią, wzrasta zapotrzebowanie na dodatkowe środki ochrony – przede wszystkim maseczki. Bank Pekao po raz kolejny angażuje się w walkę z koronawirusem i chce wesprzeć wszystkich, którzy codziennie z poświęceniem stają na pierwszej linii frontu – lekarzy, pielęgniarki, ratowników, ale także strażaków. W tym celu Fundacja Banku Pekao im. dr. Mariana Kantona zakupiła już 23 tys. maseczek ochronnych. Zostaną one przekazane najbardziej potrzebującym szpitalom z województwa mazowieckiego oraz przedstawicielom ochotniczej straży pożarnej. Maseczki otrzymają Wojskowy Instytut Medyczny…
-
IKEA i Habitat for Humanity na rzecz osób doświadczających bezdomności w kryzysie pandemi
W związku ze stanem epidemii koronawirusa IKEA i Fundacja Habitat for Humanity Poland wspierają osoby w kryzysie bezdomności. Dodatkowe wyposażenie otrzymały już schroniska i punkty pomocy, m.in. w Gdańsku, Poznaniu, Krakowie, Kielcach, Pabianicach i Warszawie. W planach są kolejne akcje pomocy. Pandemia koronawirusa szczególnie zagraża osobom w kryzysie bezdomności i najuboższym, dla których niemożliwe albo bardzo utrudnione staje się zastosowanie obecnie przyjętych zasad ochrony. Osoby te często pozostają w przestrzeni publicznej, przebywają w wieloosobowych salach schroniskowych lub mieszkają w lokalach o bardzo obniżonych warunkach higieniczno-sanitarnych. Dom to najważniejsze miejsce dla IKEA. Dzisiaj każdy z nas, dla bezpieczeństwa swojego i innych, powinien pozostać w domu. Niestety osoby bezdomne nie mają takiej możliwości. Dlatego tak…
-
Bierz Internet za Rogi
Bank Pekao S.A. buduje wirtualną społeczność dla Seniorów „Zostań w domu. Bierz Internet za rogi. Bądźmy razem w sieci.” – tymi hasłami Bank Pekao zachęca Seniorów do aktywnego korzystania z Internetu, w tym również do bankowania online. Idea akcji oparta jest na zbudowaniu wirtualnej społeczności łączącej pokolenia. Będzie to możliwe m.in. dzięki dedykowanej platformie „Strefa Seniora” i grupie dyskusyjnej na Facebooku: Bierzemy Internet za rogi z Dancingiem Międzypokoleniowym. Dodatkowo, bank podejmie szereg działań edukacyjno-informacyjnych, przekazując Seniorom wiedzę i narzędzia do bezpiecznego funkcjonowania w sieci. W kampanię zaangażowali się popularni influencerzy i liderzy opinii. Bank Pekao kieruje kampanię „Bierz Internet za rogi” zarówno do Seniorów aktywnych w Internecie, jak również tych,…
-
Ambitne cele firmy Henkel w zakresie opakowań na 2025 r
Henkel zredukuje o 50 procent wykorzystywanie pierwotnych tworzyw sztucznych, wytwarzanych na bazie surowców kopalnych, w opakowaniach swoich produktów Düsseldorf — Henkel intensyfikuje działania na rzecz zrównoważonego rozwojui gospodarki obiegu zamkniętego, wyznaczając sobie kolejne ambitne cele na 2025 r. dotyczące opakowań. Do tego czasu nie tylko 100% opakowań Henkla będzie nadawać się do recyklingu lub ponownego użycia*, ale firma zredukuje takżeo połowę w swoich opakowaniach produktów konsumenckich wykorzystanie pierwotnych tworzyw sztucznych, wytwarzanych na bazie surowców kopalnych. Ponadto, Henkel będzie podejmował działania społeczne na rzecz ograniczania ilości plastikowych odpadów trafiających do środowiska. Gospodarka obiegu zamkniętego to koncepcja, która zakłada na przykład, że materiały raz wykorzystane do wytworzenia opakowań są wielokrotnie odzyskiwane, przetwarzane…
-
Rock Radio wspiera akcję pomagamyszpitalom i zbiórkę pieniędzy na posiłki dla personelu medycznego
Trwa internetowa zbiórka pieniędzy na akcję #pomagamyszpitalom! Fundacji KURONIÓWKA wspierającej osoby, które w trudnych chwilach niosą nam wszystkim pomoc. Dzięki działaniom Fundacji pracownicy szpitali otrzymują wzmacniające posiłki zapewniające odpowiednią regenerację. Rock Radio patronuje tej akcji i informuje o niej na swojej antenie, zachęcając wszystkich do pomocy – razem #pomagamyszpitalom! Od prawie 3 tygodni Fundacja KURONIÓWKA wspiera personel medyczny polskich szpitali przekształconych w szpitale zakaźne, dostarczając im w pełni zbilansowane, zdrowe dania przeznaczone na każdą porę dnia. Łącznie od 17 do 27 marca Fundacja przygotowała i dostarczyła już 5740 posiłków (1148 pakietów) o wartości 68 880 zł. Trafiły one do 11 szpitali dedykowanych walce z koronawirusem – w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Białymstoku, Łomży, Radomiu i Bielsku Podlaskim. …
-
UNICEF Polska uruchamia stronę o koronawirusie
Specjalny portal unicef-koronawirus.pl jest źródłem wiarygodnych informacji dla wszystkich, którzy szukają wiedzy na temat koronawirusa i wywoływanej przez niego choroby COVID-19. Na stronie znajdują się także praktyczne porady dla rodziców, nauczycieli i uczniów o tym, jak radzić sobie w czasie pandemii. Na całym świecie potwierdzono już ponad 750 tysięcy przypadków zakażenia koronawirusem, a niemal 37 tysięcy osób zmarło. W kilka miesięcy COVID-19 zmienił życie milionów dzieci i ich rodzin. Informacje o chorobie docierają do nas ze wszystkich stron, a zakażenie koronawirusem może stanowić zagrożenie dla każdego z nas. Wiadomości te często budzą w nas lęk. Wiele osób szuka rzetelnych informacji, aby dowiedzieć się, jak chronić siebie i swoich najbliższych przed zakażeniem. Niestety…
-
P&G niesie pomoc w czasie pandemii COVID-19
P&G wspólnie z Międzynarodowym Ruchem Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca niesie pomoc humanitarną i służy Europejczykom w czasie pandemii COVID-19 Procter & Gamble udostępni artykuły gospodarstwa domowego, usługi opieki zdrowotnej i środki odkażające o wartości 10 mln dolarów pracownikom służby zdrowia i rodzinom dotkniętym pandemią. Działania koncernu prowadzone są również w Polsce. Spółka Procter & Gamble przekaże środki higieny osobistej, artykuły gospodarstwa domowego, środki odkażające i wsparcia finansowego o łącznej wartości 10 mln dolarów potrzebującym – rodzinom, osobom starszym i pracownikom służby zdrowia, zapewniając dostęp do podstawowych produktów codziennego użytku. W ramach inicjatywy spółka przeznaczy 1 mln dolarów na rzecz Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC) oraz…
-
Play przybliży seniorom nowe technologie w kampanii edukacyjnej
W czasie epidemii koronawirusa wielu seniorów dotyka nie tylko izolacja społeczna, ale także wykluczenie cyfrowe. Brak wiedzy na temat nowych technologii w tej sytuacji może utrudniać między innymi kontakt z bliską rodziną. Z pomocą przychodzi Play. Sieć komórkowa w ramach akcji #zostańwdomu uczy osoby starsze, jak korzystać z nowych technologii. Wykluczenie cyfrowe dotyka seniorów Seniorzy są w gronie osób najbardziej dotkniętych przez epidemię koronawirusa. Znajdują się w grupie największego ryzyka, dlatego szczególnie zaleca się im pozostanie w domach. W tej sytuacji dotyka ich jednak nie tylko izolacja społeczna, ale także technologiczna. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2019 roku 81,6% osób powyżej 60. roku życia w Polsce korzystało z telefonu…
-
Ministerstwo Aktywów Państwowych W trosce o wspólne bezpieczeństwo Polaków w walce z koronawirusem
#MAPdlaPolaków – kampania społeczna Ministerstwa Aktywów Państwowych W trosce o wspólne bezpieczeństwo Polaków w walce z koronawirusem, Ministerstwo Aktywów Państwowych wystartowało z kampanią społeczną. W prostych hasłach uzupełnionych o sugestywne piktogramy, Ministerstwo Aktywów Państwowych edukuje i przypomina społeczeństwu, jak się uchronić przed niebezpieczeństwem koronrawirusa. Hasłami kampanii są: Zostań w domu, pomagaj seniorom i niepełnosprawnym, często myj ręce, kupuj online. Ministerstwo przypomina numer infolinii NFZ 800 190 590 oraz dedykowaną stronę gov.pl/koronawirus i apeluje „Nie lekceważ objawów choroby”. Outdoorowa kampania edukacyjna jest dopełnieniem działań spółek skarbu państwa. Strategiczne polskie spółki swoje działania na rzecz społeczęństwa będą w mediach społecznościowych oznaczały hasztagiem #MAPdlaPolaków. –Wszystkie spółki skarbu państwa aktywnie włączają się w akcję przeciwdziałania szerzeniu…