-
„Powietrze bez śmieci”
Grupa PGNiG włącza się do walki ze smogiem. Kampania edukacyjna „Powietrze bez śmieci”: ufundujemy Szkolne Pracownie Przyrodnicze i Naukowe Place Zabaw w gminach. Co roku w Polsce na skutek oddychania złej jakości powietrzem przedwcześnie umiera ponad 51 tys. osób. Brudne powietrze to skutek zanieczyszczeń pochodzących z pieców „kopciuchów”, kominków i spalin samochodowych. Dlatego do walki o czystsze powietrze w Polsce włącza się Grupa PGNiG, która poprawę jego jakości wpisała w strategie wszystkich spółek ze swojej grupy. Działaniom inwestycyjnym i sprzedażowym będzie towarzyszyć kampania edukacyjna „Powietrze bez śmieci” prowadzona przez Fundację PGNIG im. Ignacego Łukasiewicza, która swoim zasięgiem ma objąć kilka tysięcy szkół i wszystkie polskie gminy. – Od sierpnia 2017 roku poprawa…
-
Green Talks – eko certyfikaty relacja wydarzenia
W poniedziałek 25 września o 19:00 w Warszawskiej kawiarni Organic Coffee odbyło się spotkanie ‘Green Talks’ (http://polska.talks.green/) organizowane przez organizację Oddam Odpady (http://www.oddamodpady.pl/). Spotkanie miało przybliżyć uczestnikom tematykę eko-certyfikacji produktów i wartości jaka idzie za certyfikatami. Prelegenci: Maria Huma z Kupuj odpowiedzialnie (http://www.ekonsument.pl/) Krzysztof Rączkowiak z Sprawiedliwy Handel – Fairtrade Polska (http://www.fairtrade.org.pl/) Witold Dżugan z Bureau Veritas Polska (http://www.bureauveritas.pl/) James Hancock z Organic Coffee (http://www.organiccoffee.pl/) Dyskusję rozpoczęła Maria Huma z Kupuj odpowiedzialnie, na początek zwróciła uwagę słuchaczy na to, że odpowiedzialne kupowanie to kupowanie świadome, kupowanie mniej, wybieranie alternatyw produktów, które mają mniejszy ślad środowiskowy. Ponieważ jednak konsument nie widzi, jaką drogę pokonują produkty oraz czy na kolejnych etapach łańcucha…
-
Pracuj, piecz i pomagaj – wolontariat pracownicy Credit Suisse w praktyce
Czy pracę w korporacji można połączyć z pieczeniem ciasta, rajdami rowerowymi i pomaganiem potrzebującym? Okazuje się, że tak. Wolontariusze Credit Suisse co roku wspierają wybraną przez siebie fundację, wykorzystując do tego różnorakie talenty, kreatywne pomysły oraz czas, jaki daje im firma. W tym roku pracownicy wspierają fundację Rak’n’Roll, która pomaga osobom chorym na choroby onkologiczne. Projekt „Charity of the Year” („Partner Charytatywny Roku”) w Credit Suisse Poland to całoroczna inicjatywa zbierania funduszy na wsparcie działalności wybranej na początku roku przez pracowników organizacji charytatywnej. Wszystkie akcje organizowane są przez wolontariuszy firmy, a ich forma zależy jedynie od talentów danego zespołu, umiejętności i kreatywności. Jedną z najbardziej popularnych akcji są charytatywne…
-
Pozyskują innowacje, odkrywają talenty i realizują cele CSR – czyli jak hackathony zmieniają biznes odpowiedzialny społecznie?
24 października podczas UN DAY 2017 przedstawiciele start-upu ChallengeRocket.com zaprezentowali pierwszy w Polsce e-book dla biznesu poświęcony hackathonom CSR. Materiał pokazuje nowe możliwości, jakie przed firmami z różnych branż otwierają konkursy technologiczne angażujące społeczności do współtworzenia pomysłów i rozwiązań. Partnerem merytorycznym publikacji jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a Patronat honorowy objął nad nią Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie. Od 2012 roku trwa ogólnoświatowy wzrost zainteresowania tematyką hackathonów, ich możliwościami dla biznesu i nie tylko. W powszechnym mniemaniu hackathony są postrzegane przede wszystkim jako innowacyjne narzędzie do pozyskiwania nowych pracowników w branży IT. Patrząc jednak szerzej na fenomen ich globalnej popularności, można w tego typu spotkaniach z udziałem najlepszych specjalistów dostrzec…
-
IV Kongres Różnorodności relacja
3 października 2017 r. w warszawskim Och-Teatrze odbyło się coroczne święto praktyków i entuzjastów różnorodności i włączania społecznego. IV Kongres Różnorodności „O tolerancji” obfitował w ciekawe dyskusje nad postawami społecznymi oraz pomysłami sprzyjającymi budowaniu i wzmacnianiu otwartości na różnorodność w miejscu pracy, przestrzeni publicznej czy dyskursie publicznym. Wydarzenie, od 4 lat organizowane przez platformę BE.NAVIGATOR oraz firmę Henkel Polska, zgromadziło niemal 300 uczestników (w przestrzeni teatru oraz poprzez transmisję on-line). Gości Kongresu powitała z ekranu Krystyna Janda w przygotowanym specjalnie na potrzeby wydarzenia materiale video poświęconym tolerancji i akceptacji dla odmienności poglądów. Gospodarze wydarzenia również podkreślali rolę otoczenia społecznego i kondycji idei różnorodności w Polsce: – Biznes nie działa w…
-
Kampania społeczna „Wspólna zabawa – zwyczajna sprawa”
Concordia Ubezpieczenia partnerem kampanii społecznej Stowarzyszenia „Potrafię więcej” Wspólna zabawa dzieci zdrowych i niepełnosprawnych daje jednym i drugim wiele korzyści. W kampanii „Wspólna zabawa – zwyczajna sprawa” Stowarzyszenie „Potrafię Więcej” zachęca dzieci i rodziców dzieci zdrowych oraz niepełnosprawnych do dawania najmłodszym szansy na integrującą zabawę. Concordia Ubezpieczenia, współpracującą z poznańskim Stowarzyszeniem od marca 2017 r., postanowiła włączyć się w tą ważną społecznie kampanię. Zabawa jest czymś zwyczajnym. Podczas niej dzieci działają spontanicznie i naturalnie się integrują. Wspólna zabawa dzieci niepełnosprawnych ze zdrowymi pozwala na wzajemne poznawanie siebie i swoich możliwości, bezinteresowne bycie ze sobą oraz na przełamywanie barier. Zabawa daje radość i uczy akceptacji. Stowarzyszenie Potrafię Więcej…
-
Adoptuj pszczołę – 5 edycja akcji
„Adoptuj pszczołę” to jedna z największych akcji crowdfundingowych w Polsce, dzięki której już po raz piąty tysiące osób będą mogły zaangażować się w pomaganie pszczołom miodnym i dziko żyjącym. Do wirtualnej adopcji pszczół wraz z Greenpeace po raz kolejny zaprosi portal Gazeta.pl – partner akcji. W środę, 4 października br. redakcja Gazeta.pl będzie zachęcała swoich użytkowników do pomocy pszczołom poprzez wirtualną adopcję owadów, a także poprowadzi relację live ze zbiórki pieniędzy. Tego dnia zmieni się również logo portalu, w którym po raz kolejny znajdzie się pszczoła. Na stronie głównej Gazeta.pl pojawi się szereg artykułów na temat życia pszczół i poświęcony im materiał wideo Gazeta.pl NOW oraz specjalny quiz o tych…
-
Konkurs dla uczniów i szkół podstawowych "Matematyka się liczy"
Fundacja mBanku wraz „Gazetą Wyborczą” pokazuje i uświadamia uczniom, nauczycielom i rodzicom, że to właśnie „Matematyka się liczy” i warto w nią inwestować. Niewielu z nas na etapie edukacji uświadamia sobie znaczenie matematyki w dorosłym życiu. Organizatorzy akcji chcą to zmienić, wiedząc, że sposób, w jaki opowiada się o królowej nauk i jej naucza, to podstawa sukcesu. Do 5 listopada br. trwa konkurs, w którym uczniowie szkół podstawowych mogą pokazać, jak matematyka jest obecna w ich życiu codziennym bądź w życiu ich szkoły. Liczy się kreatywność – prace można przesłać w formie: filmów wideo, zdjęć, gier, rebusów lub innych prezentacji. Do wygrania granty finansowe dla szkół! Informacje o konkursie dla uczniów i szkół można znaleźć na stronie:…
-
Kalendarz wydarzeń CSRowych – co nas czeka do końca roku 2017?
Poniżej specjalnie dla Was kalendarz wybranych wydarzeń CSRowych, które czekają nas do końca roku 🙂 jeśli znacie jeszce jakieś zachęcam do zostawienia komentarza, chętnie uzupełnię listę. 3 Października CSR Info – Praktyka raportowania niefinansowego. Jak wypełnić nowe wymogi ustawy o rachunkowości http://www.csrinfo.org/ 5 października Festiwal Filmów Odpowiedzialnych “17 Celów” http://www.17celow.pl/ 11 Października EUROPA + AZJA Młodzież w strategiach CSR http://csr-youth.eu/ 13 Października Kongres Różnorodności http://be-navigator.pl/pl/kongres-roznorodnosci/iv-kongres-roznorodnosci/ 16-17 października 2017 Międzynarodowy Kongres Ochrony Środowiska XXI edycja BOGACTWO IDEI DLA ŚRODOWISKA http://envicon.abrys.pl 19 października VII Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw – sesja panelowa pt. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu a Przedsiębiorczość Społeczna http://ekmsp.eu/pl/strona-glowna/ https://www.facebook.com/EsklasterKlaster/?hc_ref=ARRGOZm-uCqho0gvGQ2HQD9anaaor2J4gK0Z409ZlQdTc3FkrjITPhfkiO1C8RA3g0k 24-27 października Tydzień Odpowiedzialnego Biznesu 2017 CSRInfo http://www.csrinfo.org/projekty/tydzien-odpowiedzialnego-biznesu-2017/…
-
„Śląskie bez smogu!”
„Gazeta Wyborcza Katowice” wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego rozpoczynają akcję „Śląskie bez smogu!”, która ma na celu wypracowanie sposobów na rozpowszechnianie wśród mieszkańców województwa śląskiego wiedzy o szkodliwości zanieczyszczeń i o uchwale antysmogowej obowiązującej od 1 września br. W trakcie trwania akcji „Śląskie bez smogu!” w czterech subregionach województwa śląskiego zostaną zorganizowane bezpłatne warsztaty z samorządowcami, społecznikami, przedstawicielami organizacji samorządowych oraz mieszkańcami, uświadamiające skalę zagrożenia zanieczyszczeniami oraz sposoby walki z nimi. Celem spotkań będzie wygenerowanie pomysłów na projekty edukacyjne, informacyjne czy promocyjne, które pomogą mieszkańcom zmierzyć się z tematem smogu. Do udziału w warsztatach zaprosiliśmy liderów opinii, społeczników, samorządowców, ekspertów – wszystkich zaangażowanych w temat ochrony środowiska. Spośród…