-
Wspólna akcja firm Henkel i Kaufland „Kupujesz – pomagasz!” dla Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce
„Kupujesz – pomagasz!” – przez ostatnie 6 tygodni to proste przesłanie towarzyszyło klientom sieci Kaufland, którzy nabywali produkty Henkla. We wspólnej akcji charytatywnej zorganizowanej już trzeci raz przez obie firmy zebrano 50 000 zł, które zostaną przekazane Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce. Klienci sieci Kaufland, którzy między 23 sierpnia a 3 października kupili kosmetyki, środki piorące lub czystości marek: Persil, E, K2r, Perwoll, Silan, Somat, Pur, Bref, Clin, Hattrick, Pure Color, Freshlight, Gliss Kur, Taft, Color Expert, Syoss, Schauma, Palette, Fa, Vademecum lub Denivit, wsparli podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w ramach akcji „Kupujesz – Pomagasz”. – Henkel od lat na różne sposoby stara się wspierać SOS Wioski Dziecięce w wyrównywaniu…
-
Kalendarz wydarzeń CSR-owych
Czekają Nas dwa miesiące wypełnione po brzegi różnorakimi wydarzeniami CSRowymi! znajdziecie zarówno konferencje, spotkania jak i targi. Wybór wydarzeń jest w pełni subiektywny, starałam się wybrać te bezpłatne, znajdą się jednak również i płatne, które wpisałam ze względu na ich ciekawy temat. Lista będzie uzupełniana na bieżąco gdy dowiem się o innych wydarzeniach 🙂 PAŹDZIERNIK 08.10 Forum Inicjowania Rozwoju 2018 (wydarzenie bezpłatne), Gdańsk www.forumrozwoju.org.pl 18.10 Giving Circle – III edycja (wydarzenie bezpłatne), Warszawa https://www.facebook.com/events/2131466733761883/ https://www.filantropia.org.pl/events/giving-circle-trzecia-edycja-1 18.10 Festiwal Filmów Odpowiedzialnych 17 Celów (wydarzenie bezpłatne), Poznań http://www.17celow.pl/ 22 – 28.10 Polish Circular Week (wydarzenia bezpłatne/płatne) https://www.facebook.com/events/1080189555491909/ http://circularweek.org/ W ramach Polish Circular Week odbędą się takie wydarzenia jak: 22.10 warsztat edukacyjny Zrównoważona Moda (wydarzenie bezpłatne)…
-
Czym jest CSR i dlaczego warto go wprowadzać?
Kochani miło mi poinformować Was, że mój artykuł (pierwszy z serii) pojawił się na stronie Polskiej Izby Handlu! 🙂 wkrótce kolejne! Dziś wyjątkowo zapraszam do artykułu pod linkiem: http://www.pih.org.pl/index.php/1848-czym-jest-csr-i-dlaczego-warto-go-wprowadzac Społeczna odpowiedzialność Biznesu (z ang. Corporate Social Responsibility, CSR) pojawiła się w Polsce parędziesiąt lat temu i z czasem zaczęła być rozpoznawalna ideą. Przeważnie kojarzy się z filantropią lub drogimi kampaniami największych firm funkcjonujących na rynku, panuje przekonanie, że CSR jest zarezerwowany tylko dla dużych graczy. Czy aby na pewno? Zacznijmy od samej definicji. Czym jest i czym nie jest CSR? CSR to filozofia prowadzenia biznesu, wedle której firma powinna brać pełną odpowiedzialność za wpływ swojej działalności na klientów, dostawców, pracowników oraz środowisko. Chodzi…
-
Schwarzkopf Professional doskonali umiejętności przyszłych fryzjerów
Zakończyła się piąta polska edycja międzynarodowego programu „Shaping Futures” marki Schwarzkopf Professional. Program ma na celu wyposażenie młodych adeptów fryzjerstwa z Techników TEB Edukacja w umiejętności, które pomogą im zdobyć poszukiwany zawód i zapewnić sobie lepszą przyszłość. Służy także wyrównywaniu szans w dostępie do profesjonalnej edukacji i wspiera szczególnie utalentowaną młodzież, znajdującą się w trudniej sytuacji życiowej. Uczestnicy szkoleń będą mieli możliwość dalszego rozwijania swoich talentów podczas zapewnionych w ramach programu staży w salonach partnerskich Schwarzkopf Professional. W dniach 9-20 lipca w Warszawie odbyły się zajęcia piątej już polskiej edycji międzynarodowego programu Shaping Futures prowadzonego przez Schwarzkopf Professional. Projekt wpisuje się w działania mające na celu wyrównywanie szans w dostępie…
-
Czy moda przyszłości to moda etyczna?
Stoimy u progu ciuchowej rewolucji. Zmienia się podejście społeczeństwa i konsumenta to kupowanych ubrań i dodatków. Modne kiedyś futra czy buty ze skóry krokodyla dziś budzą niechęć, politowanie, a nawet odrazę. Coraz więcej domów mody odchodzi od naturalnych futer i skór, na rzecz ekologicznych odpowiedników. Dziś pełne wykluczenie tych produktów wydaje się mało prawdopodobne, ale jeszcze parędziesiąt lat temu futrzany kołnierz z futra prawdziwego geparda był hitem mody. Zmienia się podejście i powoli wyżej stawia się ochronę zagrożonych gatunków niż modę. Oczywiście zawsze znajdą się amatorzy prawdziwych futer, ale coraz szersze rzesze konsumentów wywierają nacisk na globalne marki, dzięki temu kolejne firmy ogłaszają rezygnację z użycia naturalnych futer w swoich…
-
Zrób krok w przyszłość! – III edycja konkursu mFundacji na studencką pracę z matematyki
Fundacja mBanku po raz trzeci nagrodzi najlepsze prace studenckie z matematyki. Zwycięzca konkursu „Krok w przyszłość” otrzyma 20 tys. zł oraz statuetkę STEFCIO, powstałą na cześć wybitnego polskiego matematyka – Stefana Banacha. mFundacja po raz trzeci przyzna nagrody w konkursie „Krok w przyszłość” za prace magisterskie lub licencjackie oraz opublikowane w międzynarodowych czasopismach naukowych samodzielne prace z dziedziny matematyki. -Jest to konkurs ku czci jednego z największych polskich matematyków – Stefana Banacha – przeznaczony dla ludzi młodych, jeszcze przed doktoratem, którzy entuzjastycznie tworzą nowe idee i techniki z różnych dziedzin matematyki oraz przysyłają nam swoje prace magisterskie lub licencjackie. Wiele przysyłanych do tej pory prac jest na najwyższym światowym poziomie matematycznym…
-
Make an Impact on Tomorrow – firma Henkel na rzecz społeczności lokalnych w Nepalu, Gwatemali i Wietnamie.
W związku z okrągłą 20-stą rocznicą programu wolontariatu pracowniczego Make an Impact on Tomorrow (MIT) Henkel przeznaczył 90 tysięcy euro na sfinansowanie trzech specjalnych projektów na rzecz społeczności lokalnych w Nepalu, Gwatemali i Wietnamie. Głównym celem programu MIT jest wspieranie pracowników w ich społecznym zaangażowaniu na rzecz lokalnych społeczności, w których żyją. Firma nie tylko udziela finansowego i rzeczowego wsparcia, ale także pomaga pracownikom wygospodarować czas na działania na rzecz najbardziej potrzebujących, udzielając im dodatkowego płatnego urlopu. Projekty mogą zgłaszać wszyscy obecni i emerytowani pracownicy firmy. W ciągu 20 lat funkcjonowania programu pracownicy Henkla zrealizowali prawie 14 000 projektów społecznych i charytatywnych w ponad 100 krajach. Z okazji okrągłej…
-
Jak one to znoszą? krótka rozprawa o życiu kurczaka
Każdy z nas myśląc o kurach wyobraża sobie biegające po zielonej trawce kury i żółte kurczaczki. Ten sielankowy obraz jest nam od dzieciństwa utrwalany w książkach i filmach, mało kto zdaje sobie sprawę w jak drastycznie innych warunkach mogą być produkowane jaja, które trafiają do naszych domów. Jako absolwent zootechniki uczyłam się o wszystkich rodzajach chowu, znam ich wady i zalety. Przy czym czasem jedyna zaletą jest końcowa cena produktu, a cała reszta mrozi krew w żyłach. Myślimy sobie, że to tylko ptaki, co taka kura może czuć czy myśleć. Jest to jednak żyjące zwierze, którego dobrostan powinien stać powyżej ekonomii. Kura w warunkach wiejskich dożywa około 10 lat, są…
-
Cała prawda o oleju palmowym
Olej palmowy jest dostępny w większości spożywanych przez nas produktów. Producenci żywności wykorzystują go tak powszechnie ponieważ jest… najtańszy. Jego negatywny wpływ na ludzkie zdrowie jest jednak szeroko komentowany. Jak to jest z tym olejem palmowym? OLEJ PALMOWY A ZDROWIE Olej palmowy jest pozyskiwany z owoców palmy oleistej (Olejowiec gwinejski), jako produkt surowy jest całkiem zdrowy, zawiera karotenoidy, witaminę E, witaminę K, skwalen. Niestety w formie surowej nie uświadczymy go w prawie żadnym produkcie. Olej palmowy, z którym się spotykamy w produktach cukierniczych, kremach czekoladowych i fast foodach jest olejem utwardzonym (uwodornionym), proces ten zmienia stan oleju z ciekłego w stały, przeobraża kwasy tłuszczowe nienasycone w kwasy tłuszczowe nasycone. Tracimy…
-
10 przykładów prostych akcji, którą można przeprowadzić w ramach CSR
O tym, że warto w wprowadzać CSR firmie nie musze już chyba nikogo przekonywać 🙂 Można powiedzieć, że Społeczna Odpowiedzialność Biznesu jest ostatnimi czasy “na topie”. Podejście biznesu do tego zagadnienia jest bardzo różne, wiele firm wprowadza kompleksową strategię CSR, jakkolwiek zajmuje to dużo czasu, planowania i nakładów finansowych, dając jednak bardzo wiele możliwości organizacji ciekawych i przemyślanych akcji. Więcej firm jednak dopiero zaczyna swoją przygodę z wprowadzaniem Społecznej Odpowiedzialności do organizacji. Pierwszą rzeczą z której musimy zdać sobie sprawę jest to, że działania CSR’owe powinny być powiązane z działalnością firmy – CSR to nie filantropia, to przemyślane działania skierowane do różnych grup interesariuszy. Idealnie gdy są częścią strategii na najbliższe lata albo przynajmniej na najbliższy…