-
Colgate-Palmolive wspiera globalną kampanię WHO SafeHands
Colgate-Palmolive przekazuje środki czystości, higieny osobistej i pielęgnacji jamy ustnej o wartości ponad 700 tys. zł na walkę z pandemią COVID-19 oraz wspiera globalną kampanię WHO SafeHands Środki czystości i higieny osobistej o wartości 20 milionów dolarów zostaną przekazane organizacjom non-profit na całym świecie (produkty o wartości ponad 700 tys. zł trafią do potrzebujących w Polsce) Firma specjalnie wyprodukuje i przekaże na rzecz organizacji społecznych 25 milionów mydełw kostce wspierając inicjatywę #SafeHands Światowej Organizacji Zdrowia Firma Colgate-Palmolive przekaże środki czystości, higieny osobistej i pielęgnacji jamy ustnej o wartości ponad 700 tys. zł polskim organizacjom non-profit na pomoc w walcez rozprzestrzenianiem się w Polsce epidemii COVID-19. Darowizna jest częścią globalnych działań…
-
Pierwszy w Polsce mural wyborczy stworzono w kampanii Szymona Hołowni
Walka ze zmianą klimatu to jeden z trzech filarów programowych Szymona Hołowni. Ekologia i troska o środowisko stanowią bardzo ważny element jego kampanii po bezpieczeństwie narodowym oraz solidarności i samorządności. Wszystkie te obszary wymagają długookresowego myślenia o przyszłości. Dlatego działania, które podejmuje nakierowane są na myślenie strategiczne a nie krótkookresowe. Zdecydowana większość działań kampanijnych Szymona Hołowni prowadzona jest w Internecie. Dzięki nowatorskiemu i kreatywnemu podejściu, przy jednocześnie małych nakładach finansowych, uzyskuje ogromne zasięgi. Teraz czas na kolejny krok. Z uwagi na ograniczony budżet, oparty tylko i wyłącznie na wpłatach darczyńców, i proekologiczne przekonania, Szymon Hołownia rezygnuje z reklam wielkoformatowych i klasycznego outdooru. Zamiast tego wybiera ekologiczny mural, który nie ingeruje…
-
Program Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom po raz kolejny w Raporcie Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki
Prowadzony od 10 lat przez ZT Kruszwica program już kolejny rok z rzędu został wpisany do największego w Polsce raportu CSR, opublikowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu – „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”. „Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom” to pierwsza w Polsce i jednocześnie najdłużej funkcjonująca inicjatywa prowadzona na rzecz ochrony pszczół, której celem jest budowanie świadomości na temat ich roli w przyrodzie, a także prowadzenie realnych działań służących poprawie jakości życia tych owadów. W tym roku Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz osiemnasty opublikowało największy w kraju przegląd działań prowadzonych przez firmy z różnych sektorów w ramach prowadzenia społecznie odpowiedzialnego biznesu. Do Raportu zostało wpisanych 1696 praktyk podejmowanych przez…
-
HRwspiera – HRlink z programem wsparcia dla firm i pracowników na czas kryzysu
Spółka HRlink wraz z partnerami z branży HR rozpoczęła wyjątkowy projekt skierowany do osób, firm i instytucji, które dotknął aktualny kryzys. #HRwspiera to akcja, która łączy wsparcie technologiczne i psychologiczne, proponując konkretne działania i realną pomoc zwalnianym pracownikom, firmom redukującym zatrudnienie oraz tym, które w dalszym ciągu rekrutują pracowników. #HRwspiera to akcja będąca swoistym „opatrunkiem kompetencyjnym”, skierowanym do wszystkich członków organizacji, którzy muszą zmierzyć się z faktem zwolnień. Jej hasło przewodnie to „Nie żegnajmy, mówmy do zobaczenia”.– Doskonale wiem, co czują osoby, które prowadzą firmę znajdującą się w trudnej sytuacji z powodu czynników zewnętrznych, są zmuszone zwalniać pracowników i bronić się przed bankructwem. Mając w pamięci moje własne doświadczenia z czasu kryzysu w 2008 roku, postanowiłem…
-
IKEA nie zapomina o strategicznym celu, jakim jest zrównoważony rozwój
Realizując założenia strategii zrównoważonego rozwoju „People & Planet Positive” IKEA (Grupa Ingka) inwestuje w zrównoważone źródła energii i wspiera lokalne społeczności, aby tworzyć lepszą przyszłość dla nas wszystkich. Prognozowane w najbliższych latach deficyty energetyczne w połączeniu z suszą i skutkami pandemii koronawirusa wymagają podejmowania kolejnych działań, które pomogą w przygotowaniu się na te przyszłe zagrożenia. #greenrecoveryW ramach założeń strategii zrównoważonego rozwoju IKEA dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej przed 2030 rokiem. Od wprowadzenia strategii firmy „People & Planet Positive”w 2012 roku, neutralizacja wpływu człowieka na środowisko stała się tematem ważnej dyskusji ekspertów z całego świata, jak np. raportu IPCC z 2018 roku, opisującego katastrofalne konsekwencje wpływu ludzkości na zmiany klimatu. Także…
-
Telemedycyna to maska ochronna dla pacjentów i szpitala – DołączDoStada K.I.D.S. i razem z Fundacją wspieraj lekarzy
Fundacja K.I.D.S nieustannie wsłuchuje się w głosy pracowników szpitali, by na bieżąco odpowiadać na ich najpilniejsze potrzeby. Dziś najgłośniej wybrzmiewa potrzeba wsparcia – tego technicznego, które pozwoli im w dalszym ciągu ratować życie, ale także tego psychicznego, które da im siłę i odwagę do działania. Właśnie dlatego ruszyła akcja, która ma z jednej strony przyspieszyć prace nad wdrożeniem Zaawansowanego Systemu Zdalnej Opieki, z drugiej zaś zbudować poczucie solidarności we wspólnej walce z COVID-19. Zbiórka już trwa na PolakPotrafi.pl, a do jej wsparcia, zakładając maski “wilka” zachęcają m.in. Agata Młynarska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Magdalena Różczka, Michał Koterski czy Magdalena Boczarska. K.I.D.S. już pod koniec 2019 roku ogłosiło start projektu mającego na celu…
-
W dobie kryzysu NIEzwalniajmy – można inaczej
Pojawienie się koronawirusa obróciło życie wszystkich do góry nogami, to co braliśmy za pewnik nagle już pewnym jest. Plany, które snuliśmy o inwestycjach, wakacjach czy zmianie pracy zostały zawieszone, nasze biznesy stanęły i z niepokojem czekamy na to, co przyniesie każdy następny dzień. Świat stanął, sklepy zamknięto, pracownicy korporacji przenieśli się do domów na home office. Ten nagły, nieplanowany przystanek dotknął lub dotknie wszystkie branże. Już dziś wielu pracodawców musiało rozstać się ze swoimi pracowniami, a widmo masowych zwolnień wisi nad niezliczoną ilością przedsiębiorstw. Ludzie boją się o swoją pracę. Naprzeciw tej sytuacji wychodzi kampania społeczna #NieZwalniajmy jest ona dobrowolnym zobowiązaniem przedsiębiorstw, aby starali się by cięcia kosztów, niezbędne do…
-
Ponad 13 milionów dzieci nie otrzymało żadnego szczepienia zanim jeszcze pandemia COVID-19 wstrzymała program szczepień
Gdy świat niecierpliwie czeka na szczepionkę przeciw COVID-19, pandemia koronawirusa dociera do kolejnych regionów i państw. Jednym ze skutków pandemii jest wstrzymanie programów rutynowych szczepień. Większość krajów zawiesiła masowe kampanie szczepień przeciw polio, a w 25 krajach przełożono szczepienia przeciwko odrze. Życie milionów dzieci jest zagrożone, alarmuje UNICEF w rozpoczynającym się Światowym Tygodniu Szczepień. Nawet przed pandemią COVID-19, każdego roku 20 milionów dzieci poniżej 1. roku życia nie otrzymywało szczepień przeciwko odrze czy polio. W 2019 r. ponad 13 milionów najmłodszych dzieci nie otrzymało żadnej szczepionki. Większość tych dzieci żyje w krajach z bardzo słabym systemem opieki medycznej. Biorąc pod uwagę obecną sytuację, w 2020 roku i w kolejnych latach…
-
Grupa Lavazza kontynuuje swoje zaangażowanie na rzecz Ziemi realizując projekty ponownego zalesiania w Etiopii i Peru
22 kwietnia 2020 r. w Warszawie, w Międzynarodowym Dniu Ziemi, Grupa Lavazza, zaprezentowała najważniejsze projekty, które prowadzona przez nią fundacja realizuje w obszarze ponownego zalesiania. Jest to jeden z głównych problemów ekologicznych, który dotyczy wszystkich gatunków żyjących na naszej planecie i wymaga pilnego działania wielu instytucji i partnerów, zwłaszcza tych, którzy, tak jak Lavazza, swój biznes opierają na tym, co da im Ziemia. Fundacja Lavazza wspiera i finansuje, zarówno niezależnie, jak i we współpracy z organizacjami publicznymii prywatnymi, 24 projekty w 17 krajach na 3 kontynentach na rzecz ponad 97 000 plantatorów kawy. W ciągu ostatnich kilku lat zintensyfikowała rozwój własnych projektów, między innymi wspierających ponowne zalesianie, które jest stale…
-
Dzień Ziemi w Wedlu na co dzień
Obchodzony 22 kwietnia Światowy Dzień Ziemi, w tym roku odbywa się pod hasłem „Działania na rzecz klimatu”. Wedel, kultowy producent czekolady w Polsce, wierzy, że droga do rozwiązania globalnych problemów środowiskowych zaczyna się od odpowiedzialnego prowadzenia działalności biznesowej i pozytywnego wpływu na otoczenie. Fabryka czekolady na warszawskim Kamionku wpisuje się w ten kierunek – stosowane w niej rozwiązania pozwalają oszczędzać surowce i redukować generowane odpady, a produkcję wedlowskich słodyczy zasila zielona energia (pochodząca z wiatru). Jako odpowiedzialny producent i przyjazny sąsiad, Wedel angażuje się także w inicjatywy prośrodowiskowe w swojej okolicy. Czekoladowa produkcja z myślą o środowisku Fabryka Wedla mieści się przy ul. Zamoyskiego od lat 30 XX wieku. Nowoczesne…