-
HOYA Vision Care Dla wizjonerów z kosmicznym projektem Innspace
HOYA Vision Care ogłosiła nową, globalną strategię pozycjonowania marki pod hasłem „Dla wizjonerów”. W działaniach nacisk położony jest na wspieranie salonów optycznych, a także rozwój współpracy z wyjątkowym, wizjonerskim projektem Innspace, w którym zespół badaczy analizuje i tworzy projekty kosmiczne. Wiedza, przewidywanie i troska o klienta Strategia komunikacji „Dla Wizjonerów” to wyraz zaangażowania firmy Hoya w celebrowanie dokonań specjalistów ochrony wzroku. Zapewniają oni pacjentom właściwe widzenie i z perspektywy firmy Hoya są prawdziwymi wizjonerami. Wzajemna współpraca i szacunek to najważniejsze czynniki, które inspirują firmę Hoya do działaniai umożliwiają specjalistom ochrony wzroku poprawę widzenia u swoich pacjentów poprzez zapewnienie im optymalnych rozwiązań. Hoya podziela ich wartości związane z wiedzą, przewidywaniem, oraz…
-
Rusza akcja Pomocne Pudełko
Rusza akcja „Pomocne Pudełko”, której celem jest przekazanie ponad 1700 posiłków potrzebującym z trzech miast Polski – Warszawy, Krakowa i Białegostoku. Inicjatorem i organizatorem akcji jest Stowarzyszenie Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego wraz z firmami Cateromarket, Goodspeed i InPost. Do akcji dołączyło 14 firm cateringu dietetycznego. W ramach akcji „Pomocne Pudełko” w tygodniu poprzedzającym święta, czyli w dniach 14-18 grudnia 2020 roku do trzech lokalizacji – w Warszawie, Krakowie oraz w Białymstoku – zostaną rozwiezione posiłki dla potrzebujących, które będą przygotowane przez firmy cateringu dietetycznego, które dołączyły do akcji. Partnerami akcji, po stronie potrzebujących, są organizacje: Serce Miasta, Zupa na Plantach oraz Stowarzyszenie ku dobrej nadziei. Do akcji włączyło się 14…
-
Praktycy różnorodności -Antykruchość czyli jak budować odporność organizacji i jej ludzi w czasach pandemii
Spotkanie praktyków różnorodności odbyło się 26 listopada. Tematem wydarzenia była “Antykruchość – czyli jak budować odporność organizacji i jej ludzi w czasach pandemii”. Wykład wprowadzający poprowadził Paweł Niziński CEO BETTER., Ambasador ruchu B Corp w Polsce. Zostaliśmy skonfrontowani z sytuacją, która zupełnie nas zaskoczyła, mimo że rozmawialiśmy o niej od lat. Nagle musieliśmy przewartościować cały Świat. Musimy wprowadzić kulturę przygotowań, a nie tylko przewidywań zaczął spotkanie Paweł Niziński. Po wykładzie odbyła się debata panelowa z udziałem praktyków. Paneliści zwrócili uwagę, że pandemia zmieniła nasz sposób pracy, weszła w życie prywatne, ale oddała nam czas, który traciliśmy np. Na dojazdy. Zbliżyła z domownikami, ale oddaliła od zespołu. Pojawiły się nowe trudności, onboarding do nowego…
-
Jedna Planeta. Jedno Życie. Powietrze – nowa odsłona projektu środowiskowego Gazety Wyborczej
Kryzys klimatyczny i środowiskowy ma różne oblicza, a jego integralną częścią jest walka z zanieczyszczeniem powietrza – właśnie ta kwestia będzie przedmiotem drugiej części projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej”. Artykuły w tej odsłonie cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie” będą ukazywać od 20 listopada br. do marca 2021 r. na łamach dziennika oraz w serwisie Wyborcza.pl. W czerwcu br. „Gazeta Wyborcza” rozpoczęła projekt „JednaPlaneta.JednoŻycie – patrzymy w przyszłość, ale działamy tu i teraz”. To cykl, w którym dziennikarze, powołując się na wiarygodne i rzetelne wyniki badań oraz opinie ekspertów, piszą o katastrofie klimatycznej. Jednocześnie szukają rozwiązań, które pojedynczy człowiek, duża organizacja czy samorząd mogą wdrożyć, aby sprostać środowiskowym wyzwaniom, z jakimi przychodzi nam się mierzyć – zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej. Tematem pierwszej odsłony cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie” były woda i wyzwania środowiskowe z nią związane. Redakcja wraz…
-
Kluczowe wyzwania dla biznesu związane z nadmiernym wykorzystywaniem tworzyw sztucznych w Polsce w zakresie opakowań
Społeczeństwo i biznes stają się coraz świadome problemów jakie niesie ze sobą uzależnienie Świata od plastiku, coraz silniejsze stają się trendy proekologiczne. Kolejne firmy wprowadzają działania mające na celu zmniejszenie ilości opakowań lub zrównoważenia ich wpływu na środowisko. Pracują nad wprowadzeniem opakowań przydatnych do recyclingu, biodegradowalnych lub wielokrotnego użytku. Ponadto, duże środki są inwestowanie w rozwój innowacji w obszarze nowych tworzyw sztucznych. Młode pokolenie zaczyna dochodzić do głosu domagając się zmian, przykładem może tu być Greta Thunberg, która mimo wielu kontrowersji z nią związanych, stała się symbolem walki o dobro planety dla młodzieży. Firmy i gospodarstwa domowe muszą segregować odpady, zwiększyły się też opłaty za wywóz i nieprawidłową segregację. Mimo…
-
Colgate-Palmolive wspiera globalną kampanię WHO SafeHands
Colgate-Palmolive przekazuje środki czystości, higieny osobistej i pielęgnacji jamy ustnej o wartości ponad 700 tys. zł na walkę z pandemią COVID-19 oraz wspiera globalną kampanię WHO SafeHands Środki czystości i higieny osobistej o wartości 20 milionów dolarów zostaną przekazane organizacjom non-profit na całym świecie (produkty o wartości ponad 700 tys. zł trafią do potrzebujących w Polsce) Firma specjalnie wyprodukuje i przekaże na rzecz organizacji społecznych 25 milionów mydełw kostce wspierając inicjatywę #SafeHands Światowej Organizacji Zdrowia Firma Colgate-Palmolive przekaże środki czystości, higieny osobistej i pielęgnacji jamy ustnej o wartości ponad 700 tys. zł polskim organizacjom non-profit na pomoc w walcez rozprzestrzenianiem się w Polsce epidemii COVID-19. Darowizna jest częścią globalnych działań…
-
Pierwszy w Polsce mural wyborczy stworzono w kampanii Szymona Hołowni
Walka ze zmianą klimatu to jeden z trzech filarów programowych Szymona Hołowni. Ekologia i troska o środowisko stanowią bardzo ważny element jego kampanii po bezpieczeństwie narodowym oraz solidarności i samorządności. Wszystkie te obszary wymagają długookresowego myślenia o przyszłości. Dlatego działania, które podejmuje nakierowane są na myślenie strategiczne a nie krótkookresowe. Zdecydowana większość działań kampanijnych Szymona Hołowni prowadzona jest w Internecie. Dzięki nowatorskiemu i kreatywnemu podejściu, przy jednocześnie małych nakładach finansowych, uzyskuje ogromne zasięgi. Teraz czas na kolejny krok. Z uwagi na ograniczony budżet, oparty tylko i wyłącznie na wpłatach darczyńców, i proekologiczne przekonania, Szymon Hołownia rezygnuje z reklam wielkoformatowych i klasycznego outdooru. Zamiast tego wybiera ekologiczny mural, który nie ingeruje…
-
Program Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom po raz kolejny w Raporcie Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki
Prowadzony od 10 lat przez ZT Kruszwica program już kolejny rok z rzędu został wpisany do największego w Polsce raportu CSR, opublikowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu – „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”. „Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom” to pierwsza w Polsce i jednocześnie najdłużej funkcjonująca inicjatywa prowadzona na rzecz ochrony pszczół, której celem jest budowanie świadomości na temat ich roli w przyrodzie, a także prowadzenie realnych działań służących poprawie jakości życia tych owadów. W tym roku Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz osiemnasty opublikowało największy w kraju przegląd działań prowadzonych przez firmy z różnych sektorów w ramach prowadzenia społecznie odpowiedzialnego biznesu. Do Raportu zostało wpisanych 1696 praktyk podejmowanych przez…
-
HRwspiera – HRlink z programem wsparcia dla firm i pracowników na czas kryzysu
Spółka HRlink wraz z partnerami z branży HR rozpoczęła wyjątkowy projekt skierowany do osób, firm i instytucji, które dotknął aktualny kryzys. #HRwspiera to akcja, która łączy wsparcie technologiczne i psychologiczne, proponując konkretne działania i realną pomoc zwalnianym pracownikom, firmom redukującym zatrudnienie oraz tym, które w dalszym ciągu rekrutują pracowników. #HRwspiera to akcja będąca swoistym „opatrunkiem kompetencyjnym”, skierowanym do wszystkich członków organizacji, którzy muszą zmierzyć się z faktem zwolnień. Jej hasło przewodnie to „Nie żegnajmy, mówmy do zobaczenia”.– Doskonale wiem, co czują osoby, które prowadzą firmę znajdującą się w trudnej sytuacji z powodu czynników zewnętrznych, są zmuszone zwalniać pracowników i bronić się przed bankructwem. Mając w pamięci moje własne doświadczenia z czasu kryzysu w 2008 roku, postanowiłem…
-
IKEA nie zapomina o strategicznym celu, jakim jest zrównoważony rozwój
Realizując założenia strategii zrównoważonego rozwoju „People & Planet Positive” IKEA (Grupa Ingka) inwestuje w zrównoważone źródła energii i wspiera lokalne społeczności, aby tworzyć lepszą przyszłość dla nas wszystkich. Prognozowane w najbliższych latach deficyty energetyczne w połączeniu z suszą i skutkami pandemii koronawirusa wymagają podejmowania kolejnych działań, które pomogą w przygotowaniu się na te przyszłe zagrożenia. #greenrecoveryW ramach założeń strategii zrównoważonego rozwoju IKEA dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej przed 2030 rokiem. Od wprowadzenia strategii firmy „People & Planet Positive”w 2012 roku, neutralizacja wpływu człowieka na środowisko stała się tematem ważnej dyskusji ekspertów z całego świata, jak np. raportu IPCC z 2018 roku, opisującego katastrofalne konsekwencje wpływu ludzkości na zmiany klimatu. Także…