-
Rock Radio wspiera akcję pomagamyszpitalom i zbiórkę pieniędzy na posiłki dla personelu medycznego
Trwa internetowa zbiórka pieniędzy na akcję #pomagamyszpitalom! Fundacji KURONIÓWKA wspierającej osoby, które w trudnych chwilach niosą nam wszystkim pomoc. Dzięki działaniom Fundacji pracownicy szpitali otrzymują wzmacniające posiłki zapewniające odpowiednią regenerację. Rock Radio patronuje tej akcji i informuje o niej na swojej antenie, zachęcając wszystkich do pomocy – razem #pomagamyszpitalom! Od prawie 3 tygodni Fundacja KURONIÓWKA wspiera personel medyczny polskich szpitali przekształconych w szpitale zakaźne, dostarczając im w pełni zbilansowane, zdrowe dania przeznaczone na każdą porę dnia. Łącznie od 17 do 27 marca Fundacja przygotowała i dostarczyła już 5740 posiłków (1148 pakietów) o wartości 68 880 zł. Trafiły one do 11 szpitali dedykowanych walce z koronawirusem – w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Białymstoku, Łomży, Radomiu i Bielsku Podlaskim. …
-
UNICEF Polska uruchamia stronę o koronawirusie
Specjalny portal unicef-koronawirus.pl jest źródłem wiarygodnych informacji dla wszystkich, którzy szukają wiedzy na temat koronawirusa i wywoływanej przez niego choroby COVID-19. Na stronie znajdują się także praktyczne porady dla rodziców, nauczycieli i uczniów o tym, jak radzić sobie w czasie pandemii. Na całym świecie potwierdzono już ponad 750 tysięcy przypadków zakażenia koronawirusem, a niemal 37 tysięcy osób zmarło. W kilka miesięcy COVID-19 zmienił życie milionów dzieci i ich rodzin. Informacje o chorobie docierają do nas ze wszystkich stron, a zakażenie koronawirusem może stanowić zagrożenie dla każdego z nas. Wiadomości te często budzą w nas lęk. Wiele osób szuka rzetelnych informacji, aby dowiedzieć się, jak chronić siebie i swoich najbliższych przed zakażeniem. Niestety…
-
P&G niesie pomoc w czasie pandemii COVID-19
P&G wspólnie z Międzynarodowym Ruchem Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca niesie pomoc humanitarną i służy Europejczykom w czasie pandemii COVID-19 Procter & Gamble udostępni artykuły gospodarstwa domowego, usługi opieki zdrowotnej i środki odkażające o wartości 10 mln dolarów pracownikom służby zdrowia i rodzinom dotkniętym pandemią. Działania koncernu prowadzone są również w Polsce. Spółka Procter & Gamble przekaże środki higieny osobistej, artykuły gospodarstwa domowego, środki odkażające i wsparcia finansowego o łącznej wartości 10 mln dolarów potrzebującym – rodzinom, osobom starszym i pracownikom służby zdrowia, zapewniając dostęp do podstawowych produktów codziennego użytku. W ramach inicjatywy spółka przeznaczy 1 mln dolarów na rzecz Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC) oraz…
-
Play przybliży seniorom nowe technologie w kampanii edukacyjnej
W czasie epidemii koronawirusa wielu seniorów dotyka nie tylko izolacja społeczna, ale także wykluczenie cyfrowe. Brak wiedzy na temat nowych technologii w tej sytuacji może utrudniać między innymi kontakt z bliską rodziną. Z pomocą przychodzi Play. Sieć komórkowa w ramach akcji #zostańwdomu uczy osoby starsze, jak korzystać z nowych technologii. Wykluczenie cyfrowe dotyka seniorów Seniorzy są w gronie osób najbardziej dotkniętych przez epidemię koronawirusa. Znajdują się w grupie największego ryzyka, dlatego szczególnie zaleca się im pozostanie w domach. W tej sytuacji dotyka ich jednak nie tylko izolacja społeczna, ale także technologiczna. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2019 roku 81,6% osób powyżej 60. roku życia w Polsce korzystało z telefonu…
-
Ministerstwo Aktywów Państwowych W trosce o wspólne bezpieczeństwo Polaków w walce z koronawirusem
#MAPdlaPolaków – kampania społeczna Ministerstwa Aktywów Państwowych W trosce o wspólne bezpieczeństwo Polaków w walce z koronawirusem, Ministerstwo Aktywów Państwowych wystartowało z kampanią społeczną. W prostych hasłach uzupełnionych o sugestywne piktogramy, Ministerstwo Aktywów Państwowych edukuje i przypomina społeczeństwu, jak się uchronić przed niebezpieczeństwem koronrawirusa. Hasłami kampanii są: Zostań w domu, pomagaj seniorom i niepełnosprawnym, często myj ręce, kupuj online. Ministerstwo przypomina numer infolinii NFZ 800 190 590 oraz dedykowaną stronę gov.pl/koronawirus i apeluje „Nie lekceważ objawów choroby”. Outdoorowa kampania edukacyjna jest dopełnieniem działań spółek skarbu państwa. Strategiczne polskie spółki swoje działania na rzecz społeczęństwa będą w mediach społecznościowych oznaczały hasztagiem #MAPdlaPolaków. –Wszystkie spółki skarbu państwa aktywnie włączają się w akcję przeciwdziałania szerzeniu…
-
6 sposobów dla rodziców, jak wspierać dzieci podczas epidemii koronawirusa
UNICEF rozmawiał z dr Lisą Damour, doświadczoną psycholog dla młodzieży, felietonistką „New York Times” i matką dwóch córek, o tym jak stworzyć poczucie normalności w domu w czasach epidemii COVID-19. Epidemia koronawirusa wywołuje w nas uczucia takie jak lęk, stres i niepewność. Zwłaszcza dzieci silnie je odczuwają. Chociaż każde dziecko inaczej radzi sobie z takimi emocjami, to w obliczu zamkniętej szkoły, odwołanych wydarzeń i izolacji od przyjaciół, będą musiały czuć wsparcie i miłość najbliższych. Teraz bardziej niż kiedykolwiek. Oto 6 wskazówek, jak wspierać dzieci w tym trudnym czasie. Bądź spokojny Rodzice powinni spokojnie rozmawiać ze swoimi dziećmi o koronawirusie. Ważne, aby powiedzieć dzieciom, o istniejącej możliwości, że ktoś z Was…
-
Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation
W 2020 roku Davines, włoski producent kosmetyków do włosów, podnosi poprzeczkę zrównoważonego rozwoju, odnawiając certyfikat B Corporation. Tym samym firma potwierdziła swój rosnący wkład w czynienie dobra dla świata. Częścią założonej w 1983 roku grupy Davines jest marka kosmetyków do pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów – Davines. Firma z siedzibą główną w Parmie posiada oddziały w Londynie, Paryżu, Nowym Jorku, Meksyku, Hong Kongu i Deventer, a jej międzynarodowa dystrybucja obejmuje ponad 90 krajów. Wysokiej jakości produkty są wytwarzane w duchu rzemieślniczym i rozwijane naukowo za pomocą najnowocześniejszych technologii kosmetycznych, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów w zakresie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Dbałość Davines o zrównoważony rozwój został doceniony przez organizację Benefit…
-
Specjalne godziny na zakupy dla seniorów w Tesco
Zgodnie z zaleceniami osoby z grupy podwyższonego ryzyka powinny jak najmniej wychodzić z domów – jednak nie zawsze jest to możliwe. Aby wesprzeć osoby wymagające szczególnej uwagi, Tesco wprowadza specjalne godziny na zakupy dla osób z grupy podwyższonego ryzyka, w szczególności dla osób starszych. Akcja rozpoczyna się już jutro i będzie prowadzona codziennie we wszystkich sklepach sieci handlowej w Polsce w godzinach 9-10. Akcja jest apelem do wszystkich klientów, a jej celem jest umożliwienie osobom starszym szybkie i sprawne zrobienie najpilniejszych zakupów. Dzięki temu będą mogli szybciej wrócić do domu i będą mniej narażeni na zarażenie koronawirusem. W trakcie specjalnych godzin sklepy Tesco pozostaną otwarte dla wszystkich klientów, ale sieć…
-
Drogeria Pigment rozmawia z seniorami o uczuciach w akcji “Jak pielęgnować miłość”
Jak pielęgnować miłość? – pod tym hasłem ruszyła kampania społeczna Pigmentu, w której pracownicy drogerii wraz z podopiecznymi krakowskiego Domu Pomocy Społecznej im. Ludwika i Anny Helców rozmawiają o uczuciach. Akcja połączona jest z konkursem oraz warsztatami pielęgnacyjnymi dla seniorów. Jak pielęgnować miłość jest kontynuacją współpracy Pigmentu z Domem Pomocy Społecznej im. L. i A. Helców, który zrzesza seniorów oraz samotne starsze osoby. Marka w grudniu przygotowała serię spotów pt. Prawdziwe Święta, które przypominały o tradycji wręczania kartek świątecznych. Tym razem z okazji Walentynek oraz Dnia Kobiet Pigment zorganizował spotkania, podczas których pracownicy drogerii oraz seniorzy rozmawiali o tajemnicach pielęgnowania miłości. Pigment: chcemy wspólnie odkryć tajemnice miłości i kobiecości “Prawdziwa…
-
10 edycja programu W drodze do pracy
Henkel Polska i Fundacja Miejsce Kobiet organizują dziesiątą już edycję programu „W drodze do pracy”. Do tej pory w projekcie wzięło udział 180 uczestniczek, z których blisko 70% podjęło na nowo pracę zawodową. W bezpłatnych warsztatach kolejnej edycji weźmie udział 20 pań. Rekrutacja do programu odbywa się za pośrednictwem strony https://www.miejscekobiet.pl/10-ta-edycja-w-drodze-do-pracy/ i potrwa do 6 marca. Według zestawienia Women in Work Index z 2019 r., badającego sytuację kobiet na rynku pracy oraz ich wpływ na gospodarkę, Polska zajmuje wysokie 8 miejsce wśród 33 państw Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Pozycja w czołówce świadczy o coraz większej dostępności i przyjazności rynku pracy dla kobiet. Ten sam raport wskazuje jednak na…