-
Ambitne cele firmy Henkel w zakresie opakowań na 2025 r
Henkel zredukuje o 50 procent wykorzystywanie pierwotnych tworzyw sztucznych, wytwarzanych na bazie surowców kopalnych, w opakowaniach swoich produktów Düsseldorf — Henkel intensyfikuje działania na rzecz zrównoważonego rozwojui gospodarki obiegu zamkniętego, wyznaczając sobie kolejne ambitne cele na 2025 r. dotyczące opakowań. Do tego czasu nie tylko 100% opakowań Henkla będzie nadawać się do recyklingu lub ponownego użycia*, ale firma zredukuje takżeo połowę w swoich opakowaniach produktów konsumenckich wykorzystanie pierwotnych tworzyw sztucznych, wytwarzanych na bazie surowców kopalnych. Ponadto, Henkel będzie podejmował działania społeczne na rzecz ograniczania ilości plastikowych odpadów trafiających do środowiska. Gospodarka obiegu zamkniętego to koncepcja, która zakłada na przykład, że materiały raz wykorzystane do wytworzenia opakowań są wielokrotnie odzyskiwane, przetwarzane…
-
Rock Radio wspiera akcję pomagamyszpitalom i zbiórkę pieniędzy na posiłki dla personelu medycznego
Trwa internetowa zbiórka pieniędzy na akcję #pomagamyszpitalom! Fundacji KURONIÓWKA wspierającej osoby, które w trudnych chwilach niosą nam wszystkim pomoc. Dzięki działaniom Fundacji pracownicy szpitali otrzymują wzmacniające posiłki zapewniające odpowiednią regenerację. Rock Radio patronuje tej akcji i informuje o niej na swojej antenie, zachęcając wszystkich do pomocy – razem #pomagamyszpitalom! Od prawie 3 tygodni Fundacja KURONIÓWKA wspiera personel medyczny polskich szpitali przekształconych w szpitale zakaźne, dostarczając im w pełni zbilansowane, zdrowe dania przeznaczone na każdą porę dnia. Łącznie od 17 do 27 marca Fundacja przygotowała i dostarczyła już 5740 posiłków (1148 pakietów) o wartości 68 880 zł. Trafiły one do 11 szpitali dedykowanych walce z koronawirusem – w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Białymstoku, Łomży, Radomiu i Bielsku Podlaskim. …
-
UNICEF Polska uruchamia stronę o koronawirusie
Specjalny portal unicef-koronawirus.pl jest źródłem wiarygodnych informacji dla wszystkich, którzy szukają wiedzy na temat koronawirusa i wywoływanej przez niego choroby COVID-19. Na stronie znajdują się także praktyczne porady dla rodziców, nauczycieli i uczniów o tym, jak radzić sobie w czasie pandemii. Na całym świecie potwierdzono już ponad 750 tysięcy przypadków zakażenia koronawirusem, a niemal 37 tysięcy osób zmarło. W kilka miesięcy COVID-19 zmienił życie milionów dzieci i ich rodzin. Informacje o chorobie docierają do nas ze wszystkich stron, a zakażenie koronawirusem może stanowić zagrożenie dla każdego z nas. Wiadomości te często budzą w nas lęk. Wiele osób szuka rzetelnych informacji, aby dowiedzieć się, jak chronić siebie i swoich najbliższych przed zakażeniem. Niestety…
-
P&G niesie pomoc w czasie pandemii COVID-19
P&G wspólnie z Międzynarodowym Ruchem Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca niesie pomoc humanitarną i służy Europejczykom w czasie pandemii COVID-19 Procter & Gamble udostępni artykuły gospodarstwa domowego, usługi opieki zdrowotnej i środki odkażające o wartości 10 mln dolarów pracownikom służby zdrowia i rodzinom dotkniętym pandemią. Działania koncernu prowadzone są również w Polsce. Spółka Procter & Gamble przekaże środki higieny osobistej, artykuły gospodarstwa domowego, środki odkażające i wsparcia finansowego o łącznej wartości 10 mln dolarów potrzebującym – rodzinom, osobom starszym i pracownikom służby zdrowia, zapewniając dostęp do podstawowych produktów codziennego użytku. W ramach inicjatywy spółka przeznaczy 1 mln dolarów na rzecz Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC) oraz…
-
Play przybliży seniorom nowe technologie w kampanii edukacyjnej
W czasie epidemii koronawirusa wielu seniorów dotyka nie tylko izolacja społeczna, ale także wykluczenie cyfrowe. Brak wiedzy na temat nowych technologii w tej sytuacji może utrudniać między innymi kontakt z bliską rodziną. Z pomocą przychodzi Play. Sieć komórkowa w ramach akcji #zostańwdomu uczy osoby starsze, jak korzystać z nowych technologii. Wykluczenie cyfrowe dotyka seniorów Seniorzy są w gronie osób najbardziej dotkniętych przez epidemię koronawirusa. Znajdują się w grupie największego ryzyka, dlatego szczególnie zaleca się im pozostanie w domach. W tej sytuacji dotyka ich jednak nie tylko izolacja społeczna, ale także technologiczna. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2019 roku 81,6% osób powyżej 60. roku życia w Polsce korzystało z telefonu…
-
Ministerstwo Aktywów Państwowych W trosce o wspólne bezpieczeństwo Polaków w walce z koronawirusem
#MAPdlaPolaków – kampania społeczna Ministerstwa Aktywów Państwowych W trosce o wspólne bezpieczeństwo Polaków w walce z koronawirusem, Ministerstwo Aktywów Państwowych wystartowało z kampanią społeczną. W prostych hasłach uzupełnionych o sugestywne piktogramy, Ministerstwo Aktywów Państwowych edukuje i przypomina społeczeństwu, jak się uchronić przed niebezpieczeństwem koronrawirusa. Hasłami kampanii są: Zostań w domu, pomagaj seniorom i niepełnosprawnym, często myj ręce, kupuj online. Ministerstwo przypomina numer infolinii NFZ 800 190 590 oraz dedykowaną stronę gov.pl/koronawirus i apeluje „Nie lekceważ objawów choroby”. Outdoorowa kampania edukacyjna jest dopełnieniem działań spółek skarbu państwa. Strategiczne polskie spółki swoje działania na rzecz społeczęństwa będą w mediach społecznościowych oznaczały hasztagiem #MAPdlaPolaków. –Wszystkie spółki skarbu państwa aktywnie włączają się w akcję przeciwdziałania szerzeniu…
-
6 sposobów dla rodziców, jak wspierać dzieci podczas epidemii koronawirusa
UNICEF rozmawiał z dr Lisą Damour, doświadczoną psycholog dla młodzieży, felietonistką „New York Times” i matką dwóch córek, o tym jak stworzyć poczucie normalności w domu w czasach epidemii COVID-19. Epidemia koronawirusa wywołuje w nas uczucia takie jak lęk, stres i niepewność. Zwłaszcza dzieci silnie je odczuwają. Chociaż każde dziecko inaczej radzi sobie z takimi emocjami, to w obliczu zamkniętej szkoły, odwołanych wydarzeń i izolacji od przyjaciół, będą musiały czuć wsparcie i miłość najbliższych. Teraz bardziej niż kiedykolwiek. Oto 6 wskazówek, jak wspierać dzieci w tym trudnym czasie. Bądź spokojny Rodzice powinni spokojnie rozmawiać ze swoimi dziećmi o koronawirusie. Ważne, aby powiedzieć dzieciom, o istniejącej możliwości, że ktoś z Was…
-
Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation
W 2020 roku Davines, włoski producent kosmetyków do włosów, podnosi poprzeczkę zrównoważonego rozwoju, odnawiając certyfikat B Corporation. Tym samym firma potwierdziła swój rosnący wkład w czynienie dobra dla świata. Częścią założonej w 1983 roku grupy Davines jest marka kosmetyków do pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów – Davines. Firma z siedzibą główną w Parmie posiada oddziały w Londynie, Paryżu, Nowym Jorku, Meksyku, Hong Kongu i Deventer, a jej międzynarodowa dystrybucja obejmuje ponad 90 krajów. Wysokiej jakości produkty są wytwarzane w duchu rzemieślniczym i rozwijane naukowo za pomocą najnowocześniejszych technologii kosmetycznych, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów w zakresie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Dbałość Davines o zrównoważony rozwój został doceniony przez organizację Benefit…
-
Specjalne godziny na zakupy dla seniorów w Tesco
Zgodnie z zaleceniami osoby z grupy podwyższonego ryzyka powinny jak najmniej wychodzić z domów – jednak nie zawsze jest to możliwe. Aby wesprzeć osoby wymagające szczególnej uwagi, Tesco wprowadza specjalne godziny na zakupy dla osób z grupy podwyższonego ryzyka, w szczególności dla osób starszych. Akcja rozpoczyna się już jutro i będzie prowadzona codziennie we wszystkich sklepach sieci handlowej w Polsce w godzinach 9-10. Akcja jest apelem do wszystkich klientów, a jej celem jest umożliwienie osobom starszym szybkie i sprawne zrobienie najpilniejszych zakupów. Dzięki temu będą mogli szybciej wrócić do domu i będą mniej narażeni na zarażenie koronawirusem. W trakcie specjalnych godzin sklepy Tesco pozostaną otwarte dla wszystkich klientów, ale sieć…
-
Drogeria Pigment rozmawia z seniorami o uczuciach w akcji “Jak pielęgnować miłość”
Jak pielęgnować miłość? – pod tym hasłem ruszyła kampania społeczna Pigmentu, w której pracownicy drogerii wraz z podopiecznymi krakowskiego Domu Pomocy Społecznej im. Ludwika i Anny Helców rozmawiają o uczuciach. Akcja połączona jest z konkursem oraz warsztatami pielęgnacyjnymi dla seniorów. Jak pielęgnować miłość jest kontynuacją współpracy Pigmentu z Domem Pomocy Społecznej im. L. i A. Helców, który zrzesza seniorów oraz samotne starsze osoby. Marka w grudniu przygotowała serię spotów pt. Prawdziwe Święta, które przypominały o tradycji wręczania kartek świątecznych. Tym razem z okazji Walentynek oraz Dnia Kobiet Pigment zorganizował spotkania, podczas których pracownicy drogerii oraz seniorzy rozmawiali o tajemnicach pielęgnowania miłości. Pigment: chcemy wspólnie odkryć tajemnice miłości i kobiecości “Prawdziwa…