-
Marki Somat i Pur wspierają globalny program dożywiania UNICEF
W ramach wspierania przez marki Somat i Pur globalnego programu dożywiania UNICEF firma Henkel przekaże środki niezbędne do sfinansowania 28 milionów posiłków dla potrzebujących dzieci. Akcja zbierania funduszy odbywać się będzie w dziesięciu krajach, w tym również w Polsce, gdzie w okresie od 1 października do 31 grudnia 2019 od każdego sprzedanego produktu marek Somat i Pur firma Henkel Polska przekaże na rzecz dożywiania dzieci 12 groszy. Polscy organizatorzy akcji szacują, że zebrana w Polsce kwota pozwoli na dofinansowanie ponad 3 mln zdrowych posiłków. Tylko jedno na 6 dzieci w krajach o niskim lub średnim poziomie dochodów odpowiednio się odżywia, a 50 milionom dzieci grozi ostre niedożywienie. UNICEF, czyli Fundusz…
-
Rusza III edycja konkursu CSR Masters – działaj z Henklem!
W ramach wspierania przez marki Somat i Pur globalnego programu dożywiania UNICEF firma Henkel przekaże środki niezbędne do sfinansowania 28 milionów posiłków dla potrzebujących dzieci. Akcja zbierania funduszy odbywać się będzie w dziesięciu krajach, w tym również w Polsce, gdzie w okresie od 1 października do 31 grudnia 2019 od każdego sprzedanego produktu marek Somat i Pur firma Henkel Polska przekaże na rzecz dożywiania dzieci 12 groszy. Polscy organizatorzy akcji szacują, że zebrana w Polsce kwota pozwoli na dofinansowanie ponad 3 mln zdrowych posiłków. Tylko jedno na 6 dzieci w krajach o niskim lub średnim poziomie dochodów odpowiednio się odżywia, a 50 milionom dzieci grozi ostre niedożywienie. UNICEF, czyli Fundusz…
-
Trash Challenge – wrocławska firma podnosi rękawiczkę
W dobie kryzysu klimatycznego powstała inicjatywa społeczna, która jest nową wersją powszechnie znanego „sprzątania świata”. Zasady #trashchallenge są bardzo proste – wystarczy wziąć sprawy (dosłownie) w swoje ręce. Akcja zyskuje na popularności w całej Polsce i właśnie dołączyła do niej jedna z największych wrocławskich firm.Historia Trash Challenge rozpoczęła się od wpisu na Facebooku. Jeden z użytkowników na swoim profilu umieścił dwie fotografie. Na jednej – dzikie składowisko śmieci, na drugiej, to samo miejsce, ale już wysprzątane. Zdjęcia zostały opatrzone podpisem: „Nowe wyzwanie dla was, znudzone nastolatki. Zróbcie zdjęcie miejsca, które potrzebuje sprzątania i pokażcie, co z nim zrobiliście”. Wyzwanie rzucone nastolatkom zaangażowało ludzi na całym świecie, w każdym wieku. Wrocławska…
-
REBELKI
Zakończyła się pierwsza edycja programu społecznego Rebelki, prowadzonego przez firmę Henkel Polska we współpracy z platformą edukacyjną Zwolnieni z Teorii. W ramach tej inicjatywy, 20 nastoletnich uczestniczek przy wsparciu mentorek z Henkla, zrealizowało pięć autorskich projektów społecznych. Celem programu Rebelki jest rozwijanie postaw liderskich wśród młodych, aktywnych społecznie dziewczyn, a przez to inicjowanie zmiany społecznej. Program skierowany jest do młodych liderek, które mają już za sobą pierwsze doświadczenia w realizacji inicjatyw społecznych. Uczestniczki programu tworzą 4 osobowe zespoły, w których wspólnie realizują projekty społeczne. W tym zadaniu wspierają je mentorki z firmy Henkel. Dzięki oferowanym w ramach programu szkoleniom, mentoringowi oraz pracy zespołowej, młode liderki rozwijają kompetencje w obszarach przywództwa,…
-
Wystartowała 4. edycja programu edukacyjnego „Mały Świat Dużego Pieniądza”
W roku szkolnym 2019/2020 ponad 400 uczniów szkół z Dębicy i okolic weźmie udział w programie edukacyjnym organizowanym przez Fundację Śnieżki Twoja Szansa. Podczas warsztatów dzieci zapoznają się z tematami ekonomicznymi, a w ramach podsumowania projektu odwiedzą Centrum Pieniądza NBP oraz Centrum Nauki Kopernik. „Mały Świat Dużego Pieniądza” to projekt przybliżający uczniom klas czwartych szkół podstawowych zagadnienia z zakresu ekonomii i jej wykorzystania w codziennym życiu, poprzez planowanie wydatków, oszczędzanie oraz zarabianie i szacunek do pracy. Uczestnicy dowiedzą się także o funkcjonowaniu pieniądza i planowaniu czasu. Ważnym zagadnieniem, z którym w tegorocznej edycji projektu zetkną się dzieci, będzie również wolontariat. W trakcie roku szkolnego uczniowie biorący udział w projekcie spotkają się…
-
“DO BUSINESS, MAKE IMPACT”
Rusza rejestracja na konferencję “DO BUSINESS, MAKE IMPACT” “ W poniedziałek, 28 października 2019 r., w Centrum Konferencyjnym Zielna 37 w Warszawie odbędzie się konferencja „DO BUSINESS, MAKE IMPACT” o budowaniu pozytywnego wpływu społecznego w biznesie. Organizatorem Konferencji jest Fundacja Fundusz Współpracy i Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu. Wydarzenie objęte jest patronatem Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Wstęp wolny. Konferencja skierowana jest do start-upów, innowatorów społecznych, biznesu oraz wszystkich osób zainteresowanych tworzeniem biznesu uwzględniającego jednocześnie korzyści ekonomiczne i społeczne. „Obserwujemy, że dla coraz większej grupy przedsiębiorców stwierdzenie „business is business” staje się anachronizmem, nie pasuje do dzisiejszego rynku i rosnącej świadomości nas – konsumentów. Coraz uważniej przyglądamy się działaniom firm i…
-
Zoo, Marketing i CSR – czy to da się połączyć?
Każdy z nas pamięta z dzieciństwa ekscytację związaną z wizytą w zoo. Zobaczenie na żywo niedźwiedzia, lwa czy żyrafy było nie lada przeżyciem. Utrzymanie tak dużego zwierzęcia to spore koszty dla ogrodów zoologicznych, oprócz żywności zwierzęta wymagają także modernizacji wybiegów i opieki weterynaryjnej. Z tego powodu istnieje możliwość by dane zwierze wirtualnie zaadoptować. Jest to bardzo ciekawa koncepcja dla firm, zwłaszcza gdy w logo organizacji pojawia się dany gatunek. Taką adopcję przeprowadzają także przedszkola czy jednostki organizacyjne. Jedną z firm, które już wspierają w ten sposób Wrocławski Ogród Zoologiczny jest DONE! Deliveries, która w tym roku zaadoptowała niedźwiedzicę Korę. Misiek w logo zoobowiązuje 😉 Taka forma pomocy zwierzętom bardzo ociepla…
-
Perwoll w kampanii #RethinkFashion uczy odpowiedzialnej konsumpcji
Prawie 60% nowych ubrań w przeciągu zaledwie roku od zakupu traci swoją przydatność i kończy jako odpad*. O tym problemie mówi kampania marki Perwoll, #RethinkFashion. Akcja, której ambasadorką jest Maja Sablewska, ma na celu edukację w obszarze odpowiedzialnej konsumpcji ubrań. Szacuje się, że co roku na świecie sprzedaje się 80 miliardów sztuk nowych ubrań. Najczęściej wiszą one w szafach nabywców zdecydowanie za krótko. Brytyjskie badania pokazują, że w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej ubrania wyrzucane są po zaledwie 35 dniach od chwili ich zakupu**. Odpowiedzią na ten problem może być filozofia slow fashion, która stopniowo zyskuje na popularności. Edukacja w zakresie modowego slow fashion nakierowana na zmianę nawyków konsumpcyjnych konieczna…
-
Bunt i gniew w (nie)odpowiedzialnym życiu i biznesie – VII Konferencja Nienieodpowiedzialni już 6 listopada
Ruszyła rejestracja na VII edycję Konferencji Nienieodpowiedzialni. W tym roku uczestnicy będą zastanawiali się wspólnie nad rolą gniewu i buntu – czy mogą być katalizatorem pozytywnych zmian, a może są barierą w budowaniu kapitału społecznego? Wśród zaproszonych gości m.in. prof. Jerzy Bralczyk, prof. Krzysztof Obłój, prof. Bogdan de Barbaro, Joanna Heidtman, Marcin Popkiewicz, Anna Pięta oraz Katarzyna Szymielewicz. VII Konferencja Nienieodpowiedzialni odbędzie się 6 listopada 2019 r. w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie. Tym razem tematem przewodnim będzie bunt i gniew w (nie)odpowiedzialnym życiu i biznesie. Wydarzenie jest bezpłatne. – W tym roku postanowiliśmy spojrzeć na odpowiedzialność branży finansowej i całego biznesu z trochę innej strony. Wspólnie z…
-
ZAANGAŻOWANIE W BUDOWĘ ZRÓWNOWAŻONEGO SYSTEMU PRODUKCJI ŻYWNOŚCI – NAJNOWSZY RAPORT NA TEMAT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU PEPSICO
24 września 2019 r. – PepsiCo Inc. (NASDAQ:PEP) opublikowało Raport na temat zrównoważonego rozwoju za rok 2018, który z jednej strony prezentuje postępy firmy w zakresie realizacji celów w obszarze zrównoważonego rozwoju, a dodatkowo ogłasza nowy cel programu zrównoważonego rozwoju: zaangażowanie w proces budowy bardziej zrównoważonego systemu produkcji żywności. – Jako wiodący producent żywności i napojów, po które konsumenci na całym świecie sięgają ponad miliard razy dziennie, a także przedsiębiorstwo o rozbudowanym łańcuchu dostaw, w którym uczestniczą rolnicy z 60 różnych krajów, mamy pełną świadomość istotnej roli, jaką nasza firma ma do odegrania w procesie poszukiwania odpowiedzi na wyzwania związane z budową nowoczesnego systemu produkcji żywności. Obejmują one zmiany klimatu, niedobory…