-
Biznes kontra smog
W Krakowie 7 listopada 2018 r. Ruszył program „Biznes kontra smog”. Zły stan jakości powietrza w Polsce skłonił działające w Krakowie firmy do aktywnego włączenia się w działania, których celem jest edukacja w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Z inicjatywy PwC, pod auspicjami Krakowskiego Alarmu Smogowego oraz Stowarzyszenia ASPIRE, powstał program „Biznes kontra smog”, zrzeszający następujące przedsiębiorstwa: Akamai, Amway, Aon, CANPACK Group, Cisco, Hitachi Vantara, Herbalife Nutrition, Jacobs (Ch2M), Wilson HCG oraz Zurich. „Systematyczna działalność edukacyjna w celu zwiększania świadomości ekologicznej Polaków jest jednym z kluczowych elementów skutecznej walki o poprawę jakości powietrza w Polsce. Program ‘Biznes kontra smog’ to dobry przykład będący odpowiedzią na wyzwania w tym zakresie. Uczestniczące w projekcie…
-
Z psem do biura – Pets at work
Nestle Purina popularny producent wysokiej jakości karm dla psów i kotów jest znany również z bycia niezwykłym pracodawcą. W firmie od lat działa nowatorski (dla Polski) program Pets at work, który daje możliwość przyjścia do biura z czworonożnym towarzyszem. Ponieważ program świetnie funkcjonuje od 2003 roku Pruina zdobyła duże doświadczenie w tym jak zorganizować biuro, jakie muszą być zasady i czego potrzeba, żeby zarówno zwierzętom jak i ludziom żyło się w biurze dobrze, postanowiła uruchomić wyjątkowy program Sojusz Pets at Work Alliance do którego zaprasza wszystkie psiolubne firmy, które chciałyby wprowadzić czworonożnych towarzyszy w sposób bezpieczny i komfortowy dla wszystkich uczestników programu. Purina wierzy, że ludziom i zwierzętom razem żyje…
-
Henkel celuje w 100% opakowań przyjaznych środowisku do 2025 r.
Düsseldorf — opierając się na dotychczasowych doświadczeniach i wypracowanym know-how w dziedzinie bardziej przyjaznych środowisku opakowań, firma Henkel postawiła przed sobą kolejny ambitny cel – do 2025 roku 100% opakowań produktów firmy ma być w pełni zdatnych do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania*. Henkel zadeklarował ponadto osiągnięcie do tego czasu jeszcze jednego wskaźnika ważnego dla gospodarki obiegu zamkniętego – firma chce, aby do 2025 roku plastikowe opakowania jej produktów, oferowanych na rynku europejskim, były wytwarzane aż w 35% z plastikowych odpadów. To kolejny krok dla firmy Henkel, która od lat świadomie ogranicza ilość i rodzaj surowców wykorzystywanych do produkcji opakowań, dbając o cel nadrzędny, jakim jest stopniowe zmniejszanie śladu…
-
Matematyka jest dosłownie… wszędzie! książka mFundacji
Fundacja mBanku wydała i przekazała rodzicom w całej Polsce przełomową książkę „Matematyka jest wszędzie”. Właśnie zakończyła się trzecia, ostatnia edycja akcji, w której można było zamówić bezpłatny egzemplarz. We wszystkich edycjach w 2018 roku książkę zamówiło ponad 104 tys. osób! Teraz można ją pobrać jako ebooka na stronie www.mjakmatematyka.pl. Misją Fundacji mBanku jest promowanie matematyki i wspieranie inspirujących projektów edukacyjnych. Fundacja kieruje większość swoich programów do szkół i nauczycieli oraz do organizacji pozarządowych. W ubiegłym roku wydała pionierską pozycję „Matematyka jest wszędzie”, w której – zgodnie z tytułem – pokazuje matematyczny świat wokół nas. Fundacja przekazywała książkę bezpłatnie każdemu, kto zamówił ją na specjalnej stronie. W trakcie trzech edycji akcji…
-
Jak wprowadzić CSR do sklepu – 10 pomysłów na dobry start
Artykuł ukazał się oryginalnie na stronie Polskiej Izby Handlu: http://www.pih.org.pl/index.php/1857-jak-wprowadzic-csr-do-sklepu-10-pomyslow-na-dobry-start Idea Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) niesie ze sobą wymierne korzyści, ale zanim zaczniemy realne działania pojawia się podstawowe pytanie – o koszty takich przedsięwzięć. MŚP często rezygnują, ponieważ obawiają się, że większe projekty pociągną za sobą duże koszty, a małe aktywności pozostaną niezauważone. Jednak nawet te drobne działania mają znaczenie i warto zacząć właśnie od nich. CSR można wprowadzać na wiele różnych sposobów, poniżej 10 pomysłów, które pomogą Wam zintegrować ideę Społecznej Odpowiedzialności Biznesu z charakterem waszej działalności. 1. DZIAŁAJ LOKALNIE Działając lokalnie nie musicie posiadać dużego budżetu na CSR, liczy się Wasz wpływ na okolicę. Można oczywiście zaangażować się w większe…
-
Wspólna akcja firm Henkel i Kaufland „Kupujesz – pomagasz!” dla Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce
„Kupujesz – pomagasz!” – przez ostatnie 6 tygodni to proste przesłanie towarzyszyło klientom sieci Kaufland, którzy nabywali produkty Henkla. We wspólnej akcji charytatywnej zorganizowanej już trzeci raz przez obie firmy zebrano 50 000 zł, które zostaną przekazane Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce. Klienci sieci Kaufland, którzy między 23 sierpnia a 3 października kupili kosmetyki, środki piorące lub czystości marek: Persil, E, K2r, Perwoll, Silan, Somat, Pur, Bref, Clin, Hattrick, Pure Color, Freshlight, Gliss Kur, Taft, Color Expert, Syoss, Schauma, Palette, Fa, Vademecum lub Denivit, wsparli podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w ramach akcji „Kupujesz – Pomagasz”. – Henkel od lat na różne sposoby stara się wspierać SOS Wioski Dziecięce w wyrównywaniu…
-
Kalendarz wydarzeń CSR-owych
Czekają Nas dwa miesiące wypełnione po brzegi różnorakimi wydarzeniami CSRowymi! znajdziecie zarówno konferencje, spotkania jak i targi. Wybór wydarzeń jest w pełni subiektywny, starałam się wybrać te bezpłatne, znajdą się jednak również i płatne, które wpisałam ze względu na ich ciekawy temat. Lista będzie uzupełniana na bieżąco gdy dowiem się o innych wydarzeniach 🙂 PAŹDZIERNIK 08.10 Forum Inicjowania Rozwoju 2018 (wydarzenie bezpłatne), Gdańsk www.forumrozwoju.org.pl 18.10 Giving Circle – III edycja (wydarzenie bezpłatne), Warszawa https://www.facebook.com/events/2131466733761883/ https://www.filantropia.org.pl/events/giving-circle-trzecia-edycja-1 18.10 Festiwal Filmów Odpowiedzialnych 17 Celów (wydarzenie bezpłatne), Poznań http://www.17celow.pl/ 22 – 28.10 Polish Circular Week (wydarzenia bezpłatne/płatne) https://www.facebook.com/events/1080189555491909/ http://circularweek.org/ W ramach Polish Circular Week odbędą się takie wydarzenia jak: 22.10 warsztat edukacyjny Zrównoważona Moda (wydarzenie bezpłatne)…
-
Czym jest CSR i dlaczego warto go wprowadzać?
Kochani miło mi poinformować Was, że mój artykuł (pierwszy z serii) pojawił się na stronie Polskiej Izby Handlu! 🙂 wkrótce kolejne! Dziś wyjątkowo zapraszam do artykułu pod linkiem: http://www.pih.org.pl/index.php/1848-czym-jest-csr-i-dlaczego-warto-go-wprowadzac Społeczna odpowiedzialność Biznesu (z ang. Corporate Social Responsibility, CSR) pojawiła się w Polsce parędziesiąt lat temu i z czasem zaczęła być rozpoznawalna ideą. Przeważnie kojarzy się z filantropią lub drogimi kampaniami największych firm funkcjonujących na rynku, panuje przekonanie, że CSR jest zarezerwowany tylko dla dużych graczy. Czy aby na pewno? Zacznijmy od samej definicji. Czym jest i czym nie jest CSR? CSR to filozofia prowadzenia biznesu, wedle której firma powinna brać pełną odpowiedzialność za wpływ swojej działalności na klientów, dostawców, pracowników oraz środowisko. Chodzi…
-
Schwarzkopf Professional doskonali umiejętności przyszłych fryzjerów
Zakończyła się piąta polska edycja międzynarodowego programu „Shaping Futures” marki Schwarzkopf Professional. Program ma na celu wyposażenie młodych adeptów fryzjerstwa z Techników TEB Edukacja w umiejętności, które pomogą im zdobyć poszukiwany zawód i zapewnić sobie lepszą przyszłość. Służy także wyrównywaniu szans w dostępie do profesjonalnej edukacji i wspiera szczególnie utalentowaną młodzież, znajdującą się w trudniej sytuacji życiowej. Uczestnicy szkoleń będą mieli możliwość dalszego rozwijania swoich talentów podczas zapewnionych w ramach programu staży w salonach partnerskich Schwarzkopf Professional. W dniach 9-20 lipca w Warszawie odbyły się zajęcia piątej już polskiej edycji międzynarodowego programu Shaping Futures prowadzonego przez Schwarzkopf Professional. Projekt wpisuje się w działania mające na celu wyrównywanie szans w dostępie…
-
Czy moda przyszłości to moda etyczna?
Stoimy u progu ciuchowej rewolucji. Zmienia się podejście społeczeństwa i konsumenta to kupowanych ubrań i dodatków. Modne kiedyś futra czy buty ze skóry krokodyla dziś budzą niechęć, politowanie, a nawet odrazę. Coraz więcej domów mody odchodzi od naturalnych futer i skór, na rzecz ekologicznych odpowiedników. Dziś pełne wykluczenie tych produktów wydaje się mało prawdopodobne, ale jeszcze parędziesiąt lat temu futrzany kołnierz z futra prawdziwego geparda był hitem mody. Zmienia się podejście i powoli wyżej stawia się ochronę zagrożonych gatunków niż modę. Oczywiście zawsze znajdą się amatorzy prawdziwych futer, ale coraz szersze rzesze konsumentów wywierają nacisk na globalne marki, dzięki temu kolejne firmy ogłaszają rezygnację z użycia naturalnych futer w swoich…