-
“DO BUSINESS, MAKE IMPACT”
Rusza rejestracja na konferencję “DO BUSINESS, MAKE IMPACT” “ W poniedziałek, 28 października 2019 r., w Centrum Konferencyjnym Zielna 37 w Warszawie odbędzie się konferencja „DO BUSINESS, MAKE IMPACT” o budowaniu pozytywnego wpływu społecznego w biznesie. Organizatorem Konferencji jest Fundacja Fundusz Współpracy i Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu. Wydarzenie objęte jest patronatem Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Wstęp wolny. Konferencja skierowana jest do start-upów, innowatorów społecznych, biznesu oraz wszystkich osób zainteresowanych tworzeniem biznesu uwzględniającego jednocześnie korzyści ekonomiczne i społeczne. „Obserwujemy, że dla coraz większej grupy przedsiębiorców stwierdzenie „business is business” staje się anachronizmem, nie pasuje do dzisiejszego rynku i rosnącej świadomości nas – konsumentów. Coraz uważniej przyglądamy się działaniom firm i…
-
Zoo, Marketing i CSR – czy to da się połączyć?
Każdy z nas pamięta z dzieciństwa ekscytację związaną z wizytą w zoo. Zobaczenie na żywo niedźwiedzia, lwa czy żyrafy było nie lada przeżyciem. Utrzymanie tak dużego zwierzęcia to spore koszty dla ogrodów zoologicznych, oprócz żywności zwierzęta wymagają także modernizacji wybiegów i opieki weterynaryjnej. Z tego powodu istnieje możliwość by dane zwierze wirtualnie zaadoptować. Jest to bardzo ciekawa koncepcja dla firm, zwłaszcza gdy w logo organizacji pojawia się dany gatunek. Taką adopcję przeprowadzają także przedszkola czy jednostki organizacyjne. Jedną z firm, które już wspierają w ten sposób Wrocławski Ogród Zoologiczny jest DONE! Deliveries, która w tym roku zaadoptowała niedźwiedzicę Korę. Misiek w logo zoobowiązuje 😉 Taka forma pomocy zwierzętom bardzo ociepla…
-
Perwoll w kampanii #RethinkFashion uczy odpowiedzialnej konsumpcji
Prawie 60% nowych ubrań w przeciągu zaledwie roku od zakupu traci swoją przydatność i kończy jako odpad*. O tym problemie mówi kampania marki Perwoll, #RethinkFashion. Akcja, której ambasadorką jest Maja Sablewska, ma na celu edukację w obszarze odpowiedzialnej konsumpcji ubrań. Szacuje się, że co roku na świecie sprzedaje się 80 miliardów sztuk nowych ubrań. Najczęściej wiszą one w szafach nabywców zdecydowanie za krótko. Brytyjskie badania pokazują, że w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej ubrania wyrzucane są po zaledwie 35 dniach od chwili ich zakupu**. Odpowiedzią na ten problem może być filozofia slow fashion, która stopniowo zyskuje na popularności. Edukacja w zakresie modowego slow fashion nakierowana na zmianę nawyków konsumpcyjnych konieczna…
-
Bunt i gniew w (nie)odpowiedzialnym życiu i biznesie – VII Konferencja Nienieodpowiedzialni już 6 listopada
Ruszyła rejestracja na VII edycję Konferencji Nienieodpowiedzialni. W tym roku uczestnicy będą zastanawiali się wspólnie nad rolą gniewu i buntu – czy mogą być katalizatorem pozytywnych zmian, a może są barierą w budowaniu kapitału społecznego? Wśród zaproszonych gości m.in. prof. Jerzy Bralczyk, prof. Krzysztof Obłój, prof. Bogdan de Barbaro, Joanna Heidtman, Marcin Popkiewicz, Anna Pięta oraz Katarzyna Szymielewicz. VII Konferencja Nienieodpowiedzialni odbędzie się 6 listopada 2019 r. w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie. Tym razem tematem przewodnim będzie bunt i gniew w (nie)odpowiedzialnym życiu i biznesie. Wydarzenie jest bezpłatne. – W tym roku postanowiliśmy spojrzeć na odpowiedzialność branży finansowej i całego biznesu z trochę innej strony. Wspólnie z…
-
ZAANGAŻOWANIE W BUDOWĘ ZRÓWNOWAŻONEGO SYSTEMU PRODUKCJI ŻYWNOŚCI – NAJNOWSZY RAPORT NA TEMAT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU PEPSICO
24 września 2019 r. – PepsiCo Inc. (NASDAQ:PEP) opublikowało Raport na temat zrównoważonego rozwoju za rok 2018, który z jednej strony prezentuje postępy firmy w zakresie realizacji celów w obszarze zrównoważonego rozwoju, a dodatkowo ogłasza nowy cel programu zrównoważonego rozwoju: zaangażowanie w proces budowy bardziej zrównoważonego systemu produkcji żywności. – Jako wiodący producent żywności i napojów, po które konsumenci na całym świecie sięgają ponad miliard razy dziennie, a także przedsiębiorstwo o rozbudowanym łańcuchu dostaw, w którym uczestniczą rolnicy z 60 różnych krajów, mamy pełną świadomość istotnej roli, jaką nasza firma ma do odegrania w procesie poszukiwania odpowiedzi na wyzwania związane z budową nowoczesnego systemu produkcji żywności. Obejmują one zmiany klimatu, niedobory…
-
Race for the Cure – Baxter solidarnie z chorymi na raka piersi
Firma Baxter – lider innowacji na międzynarodowym rynku medycznym – zaangażowała się w charytatywny bieg Race for the Cure, będący symbolem walki z rakiem piersi na całym świecie. Wydarzenie odbędzie się 29 września w Gdańsku. Tak jak w ubiegłych latach organizatorzy zwracają przy tej okazji szczególną uwagę na edukację społeczeństwa. Przedsięwzięciu towarzyszy też zbiórka funduszy na działania fundacji OmeaLife – głównego organizatora biegu. W tym samym dniu odbędzie się on w 16 europejskich miastach. Polska dołącza do wydarzenia po raz kolejny – razem z Włochami, Belgią, Gruzją, Grecją, Luksemburgiem, Rosją, Chorwacją, Kosowem, Bośnią i Hercegowiną, Bułgarią, Rumunią, Serbią oraz Portugalią. Uczestnikami biegu są zarówno osoby dotknięte rakiem piersi, jak i…
-
Drugie spotkanie „Praktyków Różnorodności w Lepszym Świecie” – Szczęśliwy pracownik
Tematem 2 spotkania Praktyków Różnorodności w Lepszym Świecie, którego organizatorem są Henkel Polska i BETTER było szczęście w pracy, dyskusja płynęła wartkim strumieniem zahaczając o dobre zarządzanie zasobami ludzkimi, benefity i elastyczne formy pracy. Spotkanie rozpoczęła Joanna Heidtman zaczynając od pytania, które ostatnio zadała jej pewna dziennikarka „Czy pracownik szczęśliwy jest bardziej wydajny?” Otóż Nie! pracownik wydajny wcale nie musi być szczęśliwy! kiedyś liczyła się tylko wydajność, ale obecnie czasy się zmieniły. Szczęście pracownika nie wpływa na jego wydajność, ale na efektywność pracy. Nie mamy pewności co będzie się działo z biznesem, z naszą pracą, jest to spowodowane dużą zmiennością rynku. Często pojawia się syndrom czerwonej królowej-> żeby stać w…
-
Wspólna akcja charytatywna Henkla i sieci Kaufland dla Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce
Firma Henkel i sieć sklepów Kaufland inicjują kolejną edycję akcji „Kupujesz – pomagasz!”. Dochód ze sprzedaży produktów Henkla w czasie trwania akcji (od 22 sierpnia do 3 października br.) zostanie przeznaczony na wyrównywanie szans w dostępie do edukacji podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Klienci sieci sklepów Kaufland, którzy między 22 sierpnia a 3 października kupią kosmetyki, środki piorące lub środki czystości marek: Persil, E, K2r, Perwoll, Silan, Somat, Pur, Bref, Clin, Hattrick, Pure Color, Freshlight, Gliss Kur, Taft, Color Expert, Syoss, Schauma, Palette, Fa, Vademecum lub Denivit, wspomogą podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w ramach akcji „Kupujesz – Pomagasz”. Już po raz czwarty wspólnie z siecią Kaufland angażujemy się w…
-
Henkel wprowadza w pełni zdatne do recyclingu opakowania z czarnego plastiku
Firma Henkel i Ampacet, globalny dostawca koncentratów do tworzyw sztucznych, opracowali przełomowe rozwiązanie, dzięki któremu opakowania z czarnego plastiku, które jak dotąd stanowiły największe wyzwanie w zakresie recyclingu, będą mogły być ponownie przetwarzane. Jest to możliwe dzięki wyeliminowaniu ze składu czarnych opakowań węgla, który pochłania wiązki bliskiej czerwieni (NIR) i powoduje, że maszyny sortujące nie są w stanie identyfikować tego typu tworzyw sztucznych. Od maja bieżącego roku ta technologia jest wykorzystywana do produkcji czarnych butelek produktów marki Bref, a w kolejnych miesiącach będzie stosowana również w opakowaniach innych produktów firmy Henkel. „Ponowne przetwarzanie butelek wykonanych z czarnego plastiku stanowi nie lada wyzwanie. By jemu sprostać, opracowaliśmy innowacyjny materiał, który umożliwia…
-
Henkel Polska laureatem nagrody „Friendly Workplace 2019”
Firma Henkel Polska otrzymała wyróżnienie w tegorocznym plebiscycie „Friendly Workplace”. Kapituła programu doceniła politykę personalną firmy opartą na wzajemnym szacunku i poszanowaniu dla idei różnorodności, umożliwiającej stały rozwój zawodowy i osobisty pracowników. „Friendly Workplace” to wyróżnienie redakcji MarkaPracodawcy.pl, przyznawane tym firmom, które mogą pochwalić się nowoczesnym podejściem do polityki personalnej i rozwoju pracowników. Doceniani są pracodawcy szanujący zasadę równowagi między życiem zawodowym a osobistym i którzy tworzą przyjazne środowisko pracy. Firmy biorące udział w programie oceniane są w pięciu kategoriach: relacje z pracownikami, rozwój pracowników, work-life balance, zdrowe miejsce pracy i benefity. Henkel został wyróżniony za szereg działań, które realizuje w ramach swojej polityki personalnej oraz Globalnej Polityki Różnorodności i…