-
Henkel współzałożycielem nowej globalnej inicjatywy “Alliance to End Plastic Waste”
Wspólne zobowiązanie dotyczące gospodarki o obiegu zamkniętym Düsseldorf – Globalne wyzwania wymagają globalnych rozwiązań – właśnie dlatego blisko 30 firm działających w obszarze łańcucha wartości branży tworzyw sztucznych i dóbr konsumpcyjnych utworzyło nową organizację o nazwie “Alliance to End Plastic Waste” (AEPW). Sojusz opracuje i wprowadzi w życie nowe rozwiązania, które pozwolą zminimalizować ilość odpadów z tworzyw sztucznych i właściwie nimi zarządzać. Do zadań sojuszu będzie należało również promowanie rozwiązań dotyczących wykorzystania tworzyw sztucznych w ramach gospodarki obiegu zamkniętego. Jako firma zaangażowana w promowanie gospodarki o obiegu zamkniętym, która ma na koncie wiele działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, Henkel został jednym z założycieli sojuszu. „Będąc globalną firmą z obszaru…
-
P&G inspiruje do zmiany podejścia do wykorzystywania opakowań jednorazowych
P&G inspiruje do zmiany podejścia do wykorzystywania opakowań jednorazowych oraz produkcji odpadów i dołącza do LOOP – platformy e-commerce stworzonej wokół idei gospodarki o obiegu zamkniętym. P&G dołącza z 11 markami do przyjaznej środowisku i sprzyjającej wygodzie zakupów e-commerce’owej platformy LOOP, zainicjowanej przez Terracycle. DAVOS, 24 stycznia 2019 r. – Spółka Procter & Gamble ogłosiła dzisiaj plany wprowadzenia opakowań nadających się do ponownego wykorzystania i wielokrotnego napełniania dla niektórych ze swoich najbardziej popularnych produktów. To jedno z działań, które inspiruje do zmiany podejścia do wykorzystywania opakowań jednorazowych i produkcji odpadów na całym świecie. W ramach współpracy z Loop™, platformy e-commerce stworzonej wokół idei gospodarki o obiegu zamkniętym przez spółkę…
-
Nowy Dyrektor fabryki AVON Operations Polska
4 lutego 2019 r. stanowisko Dyrektora fabryki AVON Operations Polska w Garwolinie objął Piotr Mikołajski. Dotychczas funkcję tę pełnił Christof Vollstedt. Fabryka AVON jest drugą największą i najbardziej zaawansowaną technologicznie fabryką AVON na świecie. Piotr Mikołajski ostatnie 17 lat związany był z firmą Unilever, w której pełnił funkcje m.in.: Menadżera Produkcji czy Dyrektora Zarządzającego Fabryki (w niemieckim oddziale w Auerbach oraz od 2010 roku w Poznaniu). Realizował liczne międzynarodowe projekty i współpracował z oddziałami firmy na terenie całej Europy. Jako dyrektor nadzorował pracę liczącego ponad 800 osób zespołu i zarządzał procesami produkcyjnymi oraz odpowiadał za wdrażanie nowoczesnych rozwiązań z zakresu handlu detalicznego i produkcji żywności. Jako doświadczony menadżer, Piotr Mikołajski…
-
Czytaj między wierszami, czyli jak opakować molestowanie w świąteczny papier
Ze świętami kojarzy nam się wiele piosenek, często nucimy Last Christmas lub Jingle Bells. Rzadko zastanawiamy się nad słowami ponieważ piosenki te niejako weszły do kanonu. W te święta warto jednak zastanowić się nad jedną z nich. Piosenka „Baby, It’s Cold Outside” przestała być puszczana w jednej ze stacji radiowych – Powód może Was bardzo zaskoczyć. Wsłuchując się w tekst ktoś zauważył, ze piosenka jest związana z… gwałtem, takie oskarżenie wydało mi się bardzo szokujące, początkowo pomyślałam, że to na pewno przesada, w dobie #MeToo (które ujawniło historie kobiet związane z molestowaniem) podświadomie szukamy seksualnych podtekstów w piosenkach i filmach. Jednak postanowiłam zgłębić temat – piosenka powstała w 1944 roku,…
-
Plastik nie jest fantastic
Photo by Dustan Woodhouse on Unsplash Plastik pojawił się jako materiał ideał- da się go formować w każdy możliwy sposób, w dzisiejszych czasach jest więc dostępny w każdej sferze naszego życia. Większość kupowanych przez nas produktów jest w niego opakowana, dostajemy w nim jedzenie i kawę na wynos, jest częścią prawie każdego urządzenia, plastikowe są szczoteczki do zębów i biżuteria, znajdziemy go w ubraniach i meblach, a w każdym sklepie zakupy wydawane są w foliowych torebkach. Wydaje się, że bez plastiku nie da się już funkcjonować. Jednak plastik ma jedną zasadniczą wadę – rozkłada się tysiące lat, brak myślenia perspektywicznego plus światowa konsumpcja doprowadziły do tego, że plastikowe śmieci zaczęły nas zalewać. Pojawiły…
-
Biznes kontra smog
W Krakowie 7 listopada 2018 r. Ruszył program „Biznes kontra smog”. Zły stan jakości powietrza w Polsce skłonił działające w Krakowie firmy do aktywnego włączenia się w działania, których celem jest edukacja w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Z inicjatywy PwC, pod auspicjami Krakowskiego Alarmu Smogowego oraz Stowarzyszenia ASPIRE, powstał program „Biznes kontra smog”, zrzeszający następujące przedsiębiorstwa: Akamai, Amway, Aon, CANPACK Group, Cisco, Hitachi Vantara, Herbalife Nutrition, Jacobs (Ch2M), Wilson HCG oraz Zurich. „Systematyczna działalność edukacyjna w celu zwiększania świadomości ekologicznej Polaków jest jednym z kluczowych elementów skutecznej walki o poprawę jakości powietrza w Polsce. Program ‘Biznes kontra smog’ to dobry przykład będący odpowiedzią na wyzwania w tym zakresie. Uczestniczące w projekcie…
-
Z psem do biura – Pets at work
Nestle Purina popularny producent wysokiej jakości karm dla psów i kotów jest znany również z bycia niezwykłym pracodawcą. W firmie od lat działa nowatorski (dla Polski) program Pets at work, który daje możliwość przyjścia do biura z czworonożnym towarzyszem. Ponieważ program świetnie funkcjonuje od 2003 roku Pruina zdobyła duże doświadczenie w tym jak zorganizować biuro, jakie muszą być zasady i czego potrzeba, żeby zarówno zwierzętom jak i ludziom żyło się w biurze dobrze, postanowiła uruchomić wyjątkowy program Sojusz Pets at Work Alliance do którego zaprasza wszystkie psiolubne firmy, które chciałyby wprowadzić czworonożnych towarzyszy w sposób bezpieczny i komfortowy dla wszystkich uczestników programu. Purina wierzy, że ludziom i zwierzętom razem żyje…
-
Henkel celuje w 100% opakowań przyjaznych środowisku do 2025 r.
Düsseldorf — opierając się na dotychczasowych doświadczeniach i wypracowanym know-how w dziedzinie bardziej przyjaznych środowisku opakowań, firma Henkel postawiła przed sobą kolejny ambitny cel – do 2025 roku 100% opakowań produktów firmy ma być w pełni zdatnych do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania*. Henkel zadeklarował ponadto osiągnięcie do tego czasu jeszcze jednego wskaźnika ważnego dla gospodarki obiegu zamkniętego – firma chce, aby do 2025 roku plastikowe opakowania jej produktów, oferowanych na rynku europejskim, były wytwarzane aż w 35% z plastikowych odpadów. To kolejny krok dla firmy Henkel, która od lat świadomie ogranicza ilość i rodzaj surowców wykorzystywanych do produkcji opakowań, dbając o cel nadrzędny, jakim jest stopniowe zmniejszanie śladu…
-
Matematyka jest dosłownie… wszędzie! książka mFundacji
Fundacja mBanku wydała i przekazała rodzicom w całej Polsce przełomową książkę „Matematyka jest wszędzie”. Właśnie zakończyła się trzecia, ostatnia edycja akcji, w której można było zamówić bezpłatny egzemplarz. We wszystkich edycjach w 2018 roku książkę zamówiło ponad 104 tys. osób! Teraz można ją pobrać jako ebooka na stronie www.mjakmatematyka.pl. Misją Fundacji mBanku jest promowanie matematyki i wspieranie inspirujących projektów edukacyjnych. Fundacja kieruje większość swoich programów do szkół i nauczycieli oraz do organizacji pozarządowych. W ubiegłym roku wydała pionierską pozycję „Matematyka jest wszędzie”, w której – zgodnie z tytułem – pokazuje matematyczny świat wokół nas. Fundacja przekazywała książkę bezpłatnie każdemu, kto zamówił ją na specjalnej stronie. W trakcie trzech edycji akcji…
-
Jak wprowadzić CSR do sklepu – 10 pomysłów na dobry start
Artykuł ukazał się oryginalnie na stronie Polskiej Izby Handlu: http://www.pih.org.pl/index.php/1857-jak-wprowadzic-csr-do-sklepu-10-pomyslow-na-dobry-start Idea Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) niesie ze sobą wymierne korzyści, ale zanim zaczniemy realne działania pojawia się podstawowe pytanie – o koszty takich przedsięwzięć. MŚP często rezygnują, ponieważ obawiają się, że większe projekty pociągną za sobą duże koszty, a małe aktywności pozostaną niezauważone. Jednak nawet te drobne działania mają znaczenie i warto zacząć właśnie od nich. CSR można wprowadzać na wiele różnych sposobów, poniżej 10 pomysłów, które pomogą Wam zintegrować ideę Społecznej Odpowiedzialności Biznesu z charakterem waszej działalności. 1. DZIAŁAJ LOKALNIE Działając lokalnie nie musicie posiadać dużego budżetu na CSR, liczy się Wasz wpływ na okolicę. Można oczywiście zaangażować się w większe…