Poczuj miętę do CSR

Poczuj miętę do CSR
  • Home
  • Praca w CSR
  • Moje artykuły na innych stronach
  • Artykuły gościnne
  • O autorce
  • Strony o tematyce CSR
  • Współpraca
  • Wywiad
  • Projekt Busola
  • Home
  • Praca w CSR
  • Moje artykuły na innych stronach
  • Artykuły gościnne
  • O autorce
  • Strony o tematyce CSR
  • Współpraca
  • Wywiad
  • Projekt Busola

No Widgets found in the Sidebar Alt!

Wywiad

CSR od kuchni – okiem praktyka. Wywiad z Łukaszem Makuchem – część druga

Dziś część druga naszego wywiadu 🙂 W poprzedniej części rozmawialiśmy o tym jak społeczna odpowiedzialność rozwijała się w Polsce, oraz o trendach w CSR. Zapraszam do lektury 🙂 Łukasz Makuch…

read more
October 31, 2016
Wywiad

Marketing Wartości – wywiad z autorką Justyną Bakalarską cz.1

Czy mieliście już okazję przeczytać książkę „Marketing Wartości” Justyny Bakalarskiej? Pewnie tak jak mnie zaciekawiło Was połączenie Marketingu oraz Wartości. Jeśli zastanawiacie się, jak wygląda takie połączenie, czy naprawdę działa…

read more
June 5, 2019
Wywiad

Dobra Karma do nas wraca – wywiad z Sybillą Berwid-Wójtowicz część 2

  Kochani, wracam do Was z drugą częścią wywiadu z niezwykłą osobą Sybillą Berwid-Wójtowicz. W poprzedniej części Sybilla opowiedziała Nam o sobie i wewnętrznym harcie ducha, który pchał ją do…

read more
June 27, 2017

Archiwum

  • December 2025
  • November 2025
  • September 2025
  • February 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • July 2024
  • June 2024
  • January 2024
  • July 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • November 2022
  • October 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • April 2022
  • November 2021
  • October 2021
  • March 2021
  • February 2021
  • January 2021
  • November 2020
  • September 2020
  • June 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • December 2017
  • November 2017
  • October 2017
  • September 2017
  • August 2017
  • July 2017
  • June 2017
  • May 2017
  • April 2017
  • March 2017
  • February 2017
  • January 2017
  • December 2016
  • November 2016
  • October 2016
  • September 2016
  • August 2016
  • July 2016
  • June 2016
  • May 2016
  • April 2016
  • March 2016
  • February 2016

Kategorie Postów

  • Aktualności ze świata ESG
  • Bez kategorii
  • Uncategorized
  • Wywiad
  • Uncategorized

    Czy da się ograniczyć zużycie plastiku prowadząc sklep?

    February 26, 2019 /

      Plastik otacza nas ze wszystkich stron.Wygoda jaką daje nam ten materiał sprawiła, że stał się nieodłączną częścią niemalże każdej sfery życia, pakuje się w niego większość produktów, zabezpiecza się plastikiem rzeczy do transportu, a klientom wydaje się zakupy w foliowych torebkach. Wydaje się, że w dzisiejszych czasach bez plastiku nie da się normalnie funkcjonować. Jednak plastik wcale nie jest materiałem idealnym, ma jedną, zasadniczą wadę – rozkłada się tysiące lat. Wyrzucanie go i marnowanie na potęgę sprawiło, że zaczął się pojawiać na rajskich plażach, utworzył nawet na Pacyfiku wyspę o powierzchni 5 razy większej od Polski. Jego nadmiar w ekosystemie spowodował, że zaczęłymasowo wymierać zwierzęta morskie, a jego mikrocząstki…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Plotek.pl pomaga seniorom przed Wielkanocą

    March 18, 2021

    Wystartowała 4. edycja programu edukacyjnego „Mały Świat Dużego Pieniądza”

    October 31, 2019

    „Ratuję, nie marnuję”, czyli jak Tesco edukuje dzieci nie tylko w Światowy Dzień Żywności

    November 20, 2019
  • Uncategorized

    Ruszył nabór do 9. edycji programu „W drodze do pracy”

    February 25, 2019 /

    Henkel Polska i Fundacja „Miejsce Kobiet” organizują wspólnie kolejną, dziewiątą edycję programu aktywizacji zawodowej kobiet „W drodze do pracy”. Do tej pory w projekcie wzięło udział już 160 uczestniczek, z których blisko 70% podjęło na nowo pracę zawodową. W nowej odsłonie projektu w bezpłatnych warsztatach weźmie udział kolejnych 20 pań. Rekrutacja do programu odbywa się za pośrednictwem strony www.miejscekobiet.pl i potrwa do 8 marca.   W roku 2018 raport Global Gender Gap po raz kolejny wykazał nierówności w dostępie do rynku pracy ze względu na płeć. Aktywnych zawodowo Polek jest o 13,5% mniej (62,5%) niż aktywnych zawodowo Polaków (76%). Dzieje się tak mimo tego, że kobiety są statystycznie lepiej wykształcone…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Działania CSR ukierunkowane na dobro zwierząt –czyli co firma może zrobić dla zwierząt i jak to połączyć z działalnością organizacji?

    July 26, 2016

    Gdyby Ziemia liczyła 100 ludzi

    March 21, 2016

    Kuchnia spotkań IKEA

    April 14, 2016
  • Uncategorized

    Sklepy a marnowanie żywności

    February 19, 2019 /

    Marnowanie żywności jest zjawiskiem, które dotyka zarówno sklepy, gastronomię, rolnictwo, jak i każdą osobę. Niezależnie od tego, jak dobrze planujemy dostawy, zakupy i wykorzystanie nabytych produktów – część z nich trafia na śmietnik. W wyniku tego zjawiska w Polsce co roku wyrzuca się blisko 9 mln ton żywności, przez co zajmujemy niechlubne 5 miejsce wśród krajów Unii Europejskiej. Najczęściej do kosza trafia pieczywo (58%), ziemniaki (37%), wędliny (37%) oraz warzywa i owoce (po ok. 18%), czyli produkty szybko psujące się. Wiele sklepów zastanawia się co zrobić, aby tych produktów marnować jak najmniej: proponują promocyjne ceny na produkty ze zbliżającym się terminem ważności lub tuż przed zamknięciem sklepu – jednak zawsze…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Henkel celuje w 100% opakowań przyjaznych środowisku do 2025 r.

    October 31, 2018

    Circle K oraz Polski Czerwony Krzyż otoczyli świąteczną opieką seniorów w całej Polsce

    January 13, 2021

    Ponad 13 milionów dzieci nie otrzymało żadnego szczepienia zanim jeszcze pandemia COVID-19 wstrzymała program szczepień

    May 11, 2020
  • Uncategorized

    Gazeta Wyborcza i WWF w wyjątkowej akcji na rzecz zwierząt

    February 18, 2019 /

    “Gazeta Wyborcza” podsumowała specjalną akcję realizowaną wspólnie z WWF Polska. Dzięki czytelnikom, którzy zamawiali prenumeratę cyfrową dziennika na stronie Wyborcza.pl/wwf, aż 66 550 zł zostanie przekazanych Fundacji WWF Polska na pomoc zagrożonym gatunkom zwierząt. Czytelnicy “Gazety Wyborczej” znów okazali swoje wsparcie dla szczytnych celów. Tym razem w akcji, którą zespół dziennika zorganizował razem z WWF Polska, można było pomóc najbardziej zagrożonym gatunkom zwierząt. Od 12 do końca grudnia 2018 r. internauci wykupujący dostęp do treści “Gazety Wyborczej” na Wyborcza.pl/wwf, mogli wskazać gatunek zwierząt, któremu chcieli pomóc w ramach projektów WWF Polska, a wybierając okres prenumeraty: miesiąc (10 zł), kwartał (30 zł) lub rok (100 zł) – określić wysokość wsparcia. Wilkowi, który jest na liście gatunków objętych ścisłą ochroną, prenumeratorzy “Gazety Wyborczej” przekazali 13 400…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    „Śląskie bez smogu!”

    September 25, 2017

    Startuje II edycja programu „Biznes kontra smog”

    November 20, 2019

    P&G niesie pomoc w czasie pandemii COVID-19

    April 29, 2020
  • Uncategorized

    Henkel współzałożycielem nowej globalnej inicjatywy “Alliance to End Plastic Waste”

    February 18, 2019 /

    Wspólne zobowiązanie dotyczące gospodarki o obiegu zamkniętym Düsseldorf – Globalne wyzwania wymagają globalnych rozwiązań – właśnie dlatego blisko 30 firm działających w obszarze łańcucha wartości branży tworzyw sztucznych i dóbr konsumpcyjnych utworzyło nową organizację o nazwie “Alliance to End Plastic Waste” (AEPW). Sojusz opracuje i wprowadzi w życie nowe rozwiązania, które pozwolą zminimalizować ilość odpadów z tworzyw sztucznych i właściwie nimi zarządzać. Do zadań sojuszu będzie należało również promowanie rozwiązań dotyczących wykorzystania tworzyw sztucznych w ramach gospodarki obiegu zamkniętego. Jako firma zaangażowana w promowanie gospodarki o obiegu zamkniętym, która ma na koncie wiele działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, Henkel został jednym z założycieli sojuszu.   „Będąc globalną firmą z obszaru…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Nadchodzi prosument

    March 25, 2019

    Startuje ogólnopolska akcja KWIATY ZAMIAST ŚMIECI

    March 15, 2021

    6 Targi CSR

    November 29, 2016
  • Uncategorized

    P&G inspiruje do zmiany podejścia do wykorzystywania opakowań jednorazowych

    February 18, 2019 /

    P&G inspiruje do zmiany podejścia do wykorzystywania opakowań jednorazowych oraz produkcji odpadów i dołącza do LOOP – platformy e-commerce stworzonej wokół idei gospodarki o obiegu zamkniętym.   P&G dołącza z 11 markami do przyjaznej środowisku i sprzyjającej wygodzie zakupów e-commerce’owej platformy LOOP, zainicjowanej przez Terracycle. DAVOS, 24 stycznia 2019 r. – Spółka Procter & Gamble ogłosiła dzisiaj plany wprowadzenia opakowań nadających się do ponownego wykorzystania i wielokrotnego napełniania dla niektórych ze swoich najbardziej popularnych produktów.  To jedno z działań, które inspiruje do zmiany podejścia do  wykorzystywania opakowań jednorazowych i produkcji odpadów na całym świecie. W ramach współpracy z Loop™, platformy e-commerce stworzonej wokół idei gospodarki o obiegu zamkniętym przez spółkę…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Kuchnia spotkań IKEA

    April 14, 2016

    Fundacja Santander Bank Polska stworzyła „Klub Płomyka” w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym we Wrocławiu

    March 10, 2021

    Kandydaci do pracy w Grupie Saint-Gobain w Polsce wspomogą Fundację Ewy Błaszczyk “Akogo?”

    March 22, 2021
  • Uncategorized

    Nowy Dyrektor fabryki AVON Operations Polska

    February 13, 2019 /

    4 lutego 2019 r. stanowisko Dyrektora fabryki AVON Operations Polska w Garwolinie objął Piotr Mikołajski. Dotychczas funkcję tę pełnił Christof Vollstedt. Fabryka AVON jest drugą największą i najbardziej zaawansowaną technologicznie fabryką AVON na świecie. Piotr Mikołajski ostatnie 17 lat związany był z firmą Unilever, w której pełnił funkcje m.in.: Menadżera Produkcji czy Dyrektora Zarządzającego Fabryki (w niemieckim oddziale w Auerbach oraz od 2010 roku w Poznaniu). Realizował liczne międzynarodowe projekty i współpracował z oddziałami firmy na terenie całej Europy. Jako dyrektor nadzorował pracę liczącego ponad 800 osób zespołu i zarządzał procesami produkcyjnymi oraz odpowiadał za wdrażanie nowoczesnych rozwiązań z zakresu handlu detalicznego i produkcji żywności. Jako doświadczony menadżer, Piotr Mikołajski…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    CSR Masters

    March 20, 2019

    Plotek.pl pomaga seniorom przed Wielkanocą

    March 18, 2021

    „Klimat i Środowisko” – nowy dział Wyborcza.pl

    February 22, 2021
  • Uncategorized

    Czytaj między wierszami, czyli jak opakować molestowanie w świąteczny papier

    December 26, 2018 /

    Ze świętami kojarzy nam się wiele piosenek, często nucimy Last Christmas lub Jingle Bells. Rzadko zastanawiamy się nad słowami ponieważ piosenki te niejako weszły do kanonu. W te święta warto jednak zastanowić się nad jedną z nich. Piosenka „Baby, It’s Cold Outside” przestała być puszczana w jednej ze stacji radiowych – Powód może Was bardzo zaskoczyć. Wsłuchując się w tekst ktoś zauważył, ze piosenka jest związana z… gwałtem, takie oskarżenie wydało mi się bardzo szokujące, początkowo pomyślałam, że to na pewno przesada, w dobie #MeToo (które ujawniło historie kobiet związane z molestowaniem) podświadomie szukamy seksualnych podtekstów w piosenkach i filmach. Jednak postanowiłam zgłębić temat – piosenka powstała w 1944 roku,…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Ponad 420 tysięcy złotych wsparcia dla WOŚP od sieci Circle K i jej klientów

    February 8, 2021

    Responsible Business Summit & Awards Gala

    October 2, 2016

    Gazeta Wyborcza i WWF w wyjątkowej akcji na rzecz zwierząt

    February 18, 2019
  • Uncategorized

    Plastik nie jest fantastic

    November 15, 2018 /

    Photo by Dustan Woodhouse on Unsplash Plastik pojawił się jako materiał ideał- da się go formować w każdy możliwy sposób, w dzisiejszych czasach jest więc dostępny w każdej sferze naszego życia. Większość kupowanych przez nas produktów jest w niego opakowana, dostajemy w nim jedzenie i kawę na wynos, jest częścią prawie każdego urządzenia, plastikowe są szczoteczki do zębów i biżuteria, znajdziemy go w ubraniach i meblach, a w każdym sklepie zakupy wydawane są w foliowych torebkach. Wydaje się, że bez plastiku nie da się już funkcjonować. Jednak plastik ma jedną zasadniczą wadę – rozkłada się tysiące lat, brak myślenia perspektywicznego plus światowa konsumpcja doprowadziły do tego, że plastikowe śmieci zaczęły nas zalewać. Pojawiły…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Schwarzkopf Professional doskonali umiejętności przyszłych fryzjerów

    August 2, 2018

    Jak wprowadzić młodych ludzi w świat gospodarki cyfrowej?

    February 11, 2020

    Przełącz się na bezpieczeństwo – Concordię Ubezpieczenia radzi jak zadbać o mieszkanie podczas urlopu

    July 11, 2017
  • Uncategorized

    Biznes kontra smog

    November 13, 2018 /

        W Krakowie 7 listopada 2018 r. Ruszył program „Biznes kontra smog”.  Zły stan jakości powietrza w Polsce skłonił działające w Krakowie firmy do aktywnego włączenia się w działania, których celem jest edukacja w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Z inicjatywy PwC, pod auspicjami Krakowskiego Alarmu Smogowego oraz Stowarzyszenia ASPIRE, powstał program „Biznes kontra smog”, zrzeszający następujące przedsiębiorstwa: Akamai, Amway, Aon, CANPACK Group, Cisco, Hitachi Vantara, Herbalife Nutrition, Jacobs (Ch2M), Wilson HCG oraz Zurich. „Systematyczna działalność edukacyjna w celu zwiększania świadomości ekologicznej Polaków jest jednym z kluczowych elementów skutecznej walki o poprawę jakości powietrza w Polsce. Program ‘Biznes kontra smog’ to dobry przykład będący odpowiedzią na wyzwania w tym zakresie. Uczestniczące w projekcie…

    read more
    Katarzyna Stobiecka 0 Comments

    You May Also Like

    Bunt i gniew w (nie)odpowiedzialnym życiu i biznesie – VII Konferencja Nienieodpowiedzialni już 6 listopada

    September 29, 2019

    Firma LoanMe wspiera potrzebujących

    March 20, 2019

    Henkel parterem XIV edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu

    April 3, 2018
 Older Posts
Newer Posts 

Najnowsze artykuły

  • Pierwsza, uzgodniona międzysektorowo definicja rolnictwa regeneratywnegow Polsce
  • Pękają fundamenty energetycznych monopoli. Obywatele pokazują, jak wygląda prawdziwa transformacja
  • Najnowsze dane: młodzi prawie 5 godzin dziennie w Internecie, tymczasem prawie co szósty senior cierpi na samotność. Czy można odwrócić trend?
  • Weekend Adopcji TOZ i Mars Polska: daj miłość, zyskaj miłość
  • 9 lat bloga

Ashe Theme by WP Royal.