-
Młodzi Innowacyjni dla PGNiG
Młodzi Innowacyjni dla PGNiG to konkurs skierowany do młodych naukowców, studentów i doktorantów. Uczestnicy mają szansę na nagrody finansowe i wdrożenie swojego pomysłu w spółkach z grupy PGNiG. – Konkurs wyróżnia się tym, że premiowany jest już sam pomysł. Dopiero w kolejnym etapie zwycięzcy są proszeni o przygotowanie oferty z zakresem, harmonogramem i kosztami wdrożenia projektu – powiedział Łukasz Kroplewski, wiceprezes zarządu PGNiG ds. rozwoju, który gratulował zwycięzcom. – Dla Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa propozycje młodych innowacyjnych naukowców to niezwykle cenna wiedza, która przełożyć się może na realne korzyści – dodał. Rozstrzygnięcie konkursu i wręczenie nagród finalistom odbyło się w Muzeum Gazownictwa w Warszawie 12 października 2016 r. Kolejna edycja Młodzi…
-
IV Konferencja Nienieodpowiedzialni ,,Człowiek czy biznes vs człowiek i biznes. Jak branża finansowa może zarabiać pamiętając o człowieku?’'
13 października 2016 roku odbyła się IV edycja konferencji nienieodpowiedzialni. W tym roku uczestnicy i prelegenci zmierzyli się z tematem: ,,Człowiek czy biznes vs człowiek i biznes. Jak branża finansowa może zarabiać pamiętając o człowieku?’’. Na konferencji zjawiło się pareset osób. Uczestników przywitała Jacqueline Kacprzak inspirującą prelekcją o tym iż biznes, który nie przynosi nic oprócz pieniędzy jest złym biznesem. Bo biznes powinien zmieniać świat, a dyskusja o odpowiedzialności w branży finansowej jest potrzebna. Następny na scenę wkroczył Szymon Hołownia, który podjął temat pychy. Dowiedzieliśmy się, że pycha jest korzeniem wszystkich innych grzechów. Szersze spojrzenie na nią pokazuje, że pycha jest nowotworem ambicji. Szymon Hołownia pokazał jak sprawdzić czy jesteśmy…
-
PGNiG skorzysta z pomysłów polskich startupów
Znamy już zwycięzców drugiej edycji Warsztatów Innowacyjnych Pomysłów. 5 października 2016 r. w Muzeum Gazownictwa w Warszawie jury do pilotażu i komercyjnego wdrożenia PGNiG wybrało trzy projekty: IC Pen, Grinfy i Mikrokogeneracja. Cyfrowe długopisy IC Pen usprawnią obsługę klientów i obieg dokumentów. Dzięki rozwiązaniu firmy IC Solution dane wpisywane odręcznie w formularzu zapisywane są od razu w wersji elektronicznej bez potrzeby skanowania czy przepisywania danych do komputera. Inny wybrany projekt to mikrokogenerator gazowy. Zakłada obniżenie kosztów wdrożenia mikrokogeneracji – czyli przyzakładowej produkcji energii i ciepła. Z kolei system Grinfy autorstwa firmy Grinfinity pozwala na oszczędzanie energii przez firmowe komputery i laptopy oraz zastosowanie inteligentnych gniazdek we wszystkich innych urządzeniach. – Sukces…
-
„Być jak Ignacy” nowy program edukacyjny Fundacji PGNiG
Fundacja PGNiG stworzyła nowy program edukacyjny dla dzieci ze szkół podstawowych. – „Być jak Ignacy” to wiele zajęć i multimedialnych pomocy dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat. Dzięki platformie internetowej www.bycjakignacy.pl nauczyciele i uczniowie maja dostęp do materiałów edukacyjnych takich jak filmy dydaktyczne z udziałem naukowców czy komiksu o życiu polskiego wynalazcy lampy naftowej Ignacego Łukasiewicza. W komiksie Ignacy jest przewodnikiem dzieci po świecie odkryć. Bohater przeniesiony z prawdziwej historii na karty książki opowiada o swoim dzieciństwie, młodości i drodze do przełomowego odkrycia. Oprócz filmów i publikacji edukacyjnych Fundacja PGNiG przygotowała animowaną grę przygodową. Zadaniem graczy jest zbudowanie kopalni, a poprzez pokonywanie kolejnych poziomów poznają oni historię…
-
Cele w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2020 r Coca-Cola HBC
Firma Coca-Cola HBC wyznaczyła 7 nowych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Do 2020 r. firma zamierza: czerpać 40% energii z odnawialnych lub źródeł „czystej energii”, odzyskiwać średnio co najmniej 40% opakowań wprowadzanych na rynek, wykorzystywać 20% surowca do produkcji swoich opakowań PET z recyklingu butelek PET i/lub opakowań PET wykonanych z surowców odnawialnych, zmniejszyć wagę opakowań napojów o 25% na każdy litr wyprodukowanego napoju, uzyskać certyfikację ponad 95% kluczowych składników pochodzenia rolnego według Zasad Zrównoważonego Rolnictwa Systemu Coca-Cola (Coca-Cola System’s Sustainable Agricultural Guiding Principles), inwestować co najmniej 2% swojego rocznego zysku przed opodatkowaniem na rzecz społeczności lokalnych, podwoić liczbę pracowników uczestniczących w inicjatywach wolontariackich w godzinach pracy, aby osiągnąć wskaźnik…
-
Responsible Business Summit & Awards Gala
14 października w Warszawie po raz drugi zostaną rozdane prestiżowe statuatki „RESPONSIBLE BUSINESS AWARDS” na Responsible Business Summit & Awards Gala organizowanej przez Executive Club. Wkrótce będę miała przyjemność zrelacjonować Wam to wydarzenie 🙂 W tym roku wśród podejmowanych tematów znajdą się m.in działania firm zaangażowanych społecznie, formy aktywizacji pracowników, ocena dysproporcji europejskich gospodarek, ochrona środowiska i zrównoważony rozwój, czy też odpowiedzialne inwestowanie. Zwieńczeniem konferencji będzie uroczysta gala rozdania prestiżowych statuetek „Responsible Business Awards”, która podkreśli zaangażowanie przedsiębiorców w działania pro społeczne i pokaże wpływ biznesu na budowanie dobrobytu całego społeczeństwa. Podczas ceremonii nagrodzone zostaną spółki, organizacje non profit oraz filantropów, którzy wyróżnili się wybitnymi osiągnięciami w zakresie działalności społecznej i charytatywnej. …
-
Coca-Cola Liderem Dow Jones Sustainability Indices
Chciałabym się podzielić z Wami informacją, która dotarła do mnie w ostatnich dniach. Dotyczy ona znanej wszystkim marki, czyli Coca-Coli: W ostatni czwartek wieczorem zostały przyznane wyróżnienia Dow Jones Sustainability Indices. Coca-Cola HBC po raz trzeci została globalnym liderem zrównoważonego biznesu w kategorii przemysłu napojowego w tym rankingu. Dow Jones Sustainability Indices jest indeksem przedsiębiorstw, które w swojej strategii uwzględniają cele społeczne i ekologiczne. Każdego roku ponad 3400 spółek notowanych na całym świecie bierze udział w analizie. Firmy otrzymują specjalne ankiety branżowe zawierające ok 80-120 pytań. Dotyczą one czynników ekonomicznych, środowiskowych i społecznych. Jest to prestiżowy ranking, a jego wyniki wpływają na postrzeganie firmy przez inwestorów i jej pozycję…
-
Blaski i cienie crowdfundingu
Crowdfunding jest już za granicą znaną ideą, a od jakiegoś czasu zakorzenia się również w polskich warunkach. Crowdfunding – inaczej finansowanie społecznościowe polega na zbieraniu niewielkich ilości kapitału, od dużej liczby osób wspierających dany cel. Osoby te same wpłacają wybrane przez siebie sumy, otrzymując od prowadzącego akcję jakąś, z góry określoną formę bonifikaty uzależnioną od wielkości wpłaty (np. pierwsze wydanie płyty, spotkanie z twórcami itp.). Crowdfunding korzysta przede wszystkim z łatwego dostępu do Internetu, co daje twórcom możliwości powiadomienia o projekcie dużej ilości osób. Odbywa się to głównie za pośrednictwem specjalnie do tego stworzonych stron internetowych, a akcje promowane są w mediach społecznościowych, dzięki czemu wspierane są zarówno przez znajomych i…
-
Carbon footprint – czyli jak firma lub jednostka może zniwelować swój ślad węglowy?
Chcąc żyć w zgodzie ze środowiskiem staramy się, aby nasze wybory były jak najbardziej świadome. Do sklepu wybieramy się z materiałową torbą, żeby nie brać setnej foliówki, oszczędzamy wodę, segregujemy śmieci. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę, że prawie każda czynność, którą wykonujemy ma wpływ na kondycję naszej planety. Jadąc autobusem, czy korzystając z komputera pozostawiamy ślad węglowy (ang. carbon footprint). Czym jednak jest ślad węglowy? Ryc.1 Pojęcie śladu węglowego wyewoluowało ze starszej idei śladu ekologicznego, pojęcie to na początku lat 1990 stworzyli William Rees (kanadyjski ekolog) Mathis Wackernagel (obecny prezes Global Footprint Network)- na University of British Columbia. Ślad ekologiczny to porównanie ludzkiej konsumpcji zasobów naturalnych do możliwości planety…
-
Działania CSR ukierunkowane na dobro zwierząt –czyli co firma może zrobić dla zwierząt i jak to połączyć z działalnością organizacji?
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu kojarzona jest głównie z działaniami na rzecz pracowników, społeczności lokalnej, często z ekologią lub działalnością charytatywną na rzecz dzieci lub potrzebujących. Niewiele osób kojarzy działania CSR z akcjami na rzecz zwierząt, ale firmy powoli zaczynają włączać do swoich strategii również pomoc braciom mniejszym. Według badań przeprowadzonych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości jeśli już polskie firmy decydują się na realizację działań CSR to dominuje u nich przede wszystkim: troska o relację z konsumentem (74% wskazań) i z pracownikiem (72%) oraz poprawa organizacji pracy w firmie (66%). Zdecydowanie mniejszą wagę przywiązują one do działań skoncentrowanych wokół przestrzegania praw człowieka (20%), ochrony środowiska naturalnego (20%) oraz zaangażowania społecznego (11%). [1] Puls HR…